fredag, juni 19, 2009

Over a week




For meg så er en del av det å være en utvekslingsstudent, det er å ha opplevelsen av å være på dine egne føtter, helt alene - uavhengig av alle andre! Den opplevelsen. er nå over. Nå har jeg en forelder her. Og ja, det var superkoselig å se han igjen - som dere kan se på dette bildet.

Men idet han kom hit - så var det enden på en svært viktig del av mitt liv. En del som har betydd mye for hvem jeg har blitt som en person. Jeg har funnet et sted jeg regner som hjemme, og et språk som jeg regner som mine tanker - og mennesker som får meg til å smile hver gang jeg ser dem! Jeg var så glad for å ha pappa her. Allerede dagen etter han kom, torsdag, tok jeg han med på en rundtur. Først på Wilcox High School - the place where my dreams came true - og vi tok litt bilder og møtte noen få folk. Her er jeg ved skapet mitt,

og her hilser vi på Tuyet aka. little sis.

Etterpå tok vi turen til da city - San Jose. På veien dit stoppet vi på Yogurtland og jeg introduserte han for Frozen Yogurt. Utenfor satt også seks av mine skikkelig nære venner.

Meg, Reaiah, Connie, Arjun, Kelly (Jessica og John var inne og kjøpte frozen yogurt)

Da jeg skulle gi han en rundtur av San Jose visste jeg bare at jeg MÅTTE starte med å vise han kirka mi, San Jose Ephesus. Døra var åpen og i kjelleren fant jeg fler venner som kom og ga meg klem osv. og inviterte meg på graduation og etterfølgende fest. Jeg hadde visst om det, men på en måte ikke trodd at jeg kunne dra, men pappa ble også invitert, så etter mye om og men så bestemte vi oss for å dra dit etter en aldri så liten gåtur i San Jose. Det ble en superkoselig kveld, selv om jeg måtte haste hjem. Mens jeg var der ringte noen meg flere ganger og spurte om jeg ikke skulle komme på "Senior bonfire night" i en park... Jada, jeg kommer!!! Jeg kom meg hjem og dro på bonfire en liten stund, noe som var ganske så koselig:) Endel 'koselige' folk der =D

Dagen etter var det endelig tid for min graduation. Jeg dro på Costco med pappa og Kathy, og etterpå dro vi til kjøpesenteret. Der ble pappa introdusert for Jamba Juice <3 og mye annet gøy! Da vi kom hjem prøvde jeg å gjøre meg litt fin før jeg skulle på Graduation - også bar det avsted, først til Jessica's hus og så til Wilcox, med norske flagg på hver side av bilen og takluka åpen med høy musikk:) Seremonien var kort og effektiv og etterpå ble det mye bilde-taking. Har et helt album med graduation stuff på facebook - check it out!


Grad night var sykt morsomt med bare leking og mat hele tida. Til klokka fem om morgenen da vi satte oss i bussene på vei tilbake til skolen. Da sovnet jeg med hodet på skulderen til Mikah. Han er kul, men veldig kort - så nakken min HURT etterpå.

Vi kom oss i seng klokka 6.30 og litt over 3 timer senere sto vi opp for å dra i kirka. Jeg var syyykt trøtt. Men vi kom oss opp og dro, og dro hjem til the Thomas' hus etterpå. Det var kjempekoselig!! Men så dro vi hjem fordi jeg ville stoppe innom to graduation parties. Men jeg fant ikke avkjørselen fra motorveien, og jeg var såååå trøtt - så vi dro hjem og tok en høneblund i to timer før vi dro til vertsfamiliens venner og spiste dessert og jeg fikk graduation-gaver. Penger og gavekort!! yeeey :D Søndag dro jeg på FIRE graduation fester hos venner. Maaaasse god mat, gode venner og mye gøy å gjøre. Resten av uka har jeg tatt pappa med til steder rundt omkring med venner og spilt bowling og dratt på filmkveld hos en kjær venn av meg:) Og gjort mye annet gøy - men alt bygger opp til en stor fest som Vanessa ville holde for meg på søndag!! MASSE folk har sagt de vil komme, og eventen heter "We LOVE YOU MELINDA" på facebook:) 26 har sagt JA, 12 har sagt KANSKJE og flere jeg vet kommer har ikke svart ennå. Så det blir gøøøy! Vi skal dra ut og kjøpe mat i morgen tidlig før vi henter mamma og Mathias på flyplassen. Flyet deres var forsinket, så de sov over i Philadelphia.

Over og ut
Kaffegrut
Kanskje for siste gang?

Melinda

11 kommentarer:

Henrii sa...

Høres ikke akkurat ut som om du vil tilbake? Gruer du deg veldig til å komme til Norge, Meli..? Så koselig å få hele familien på besøk. Du må kose deg masse med dem den siste tiden<3

Henrii sa...

Hei du..:)
Har u lyst å kjøpe med sånne wannebe "rayban" briller til meg? Både helt hvite og helt svarte? Er jo mye billigere hos deg enn meg:P

Stor love

Marlen sa...

mipmip. Jeg synes heller ikke det høres ut som om du vil hjem igjen. Hehe, men du får nyte tiden du har igjen :) og tenke på at når du kommer hjem - så får du se oss nordboere igjen! :)

Hyggelig at du fikk besøk fra fattern din, så får du kose deg med modern din og mattis når de kommer også! :)

<3 Lovelovelove.

Unknown sa...

Lol. Dere kjenner meg nok godt. Jeg vil ikke tilbake. Jeg vil gjerne at dere kommer på besøk, eller at jeg besøker Norge en liten stund om sommeren. Men jeg ELSKER det her!!! Og ja, Henri -jeg skal prøve å finne både helt hvite og helt svarte briller til deg:) så billig som mulig ;) Big love tilbake. Og Marlen, ja det eneste jeg ser fram til er å se dere igjen :) Det blir herlig!!! <3

Unknown sa...

pappa er logget inn. men dtte er altså Melinda :D

Henrii sa...

Trodde det var Thomas jeg?:P haha.. neida. Skjønner! Tuusen takk! kos deg den siste tiden med din søte familie!

Fanthomas sa...

Oh, my god! Tenk at du er i USA, det er jo bare helt fantastisk. Holy macarony, du er jo queen of America. Wish I could enter America and join in!

Love from your Fanthomas

Melinda sa...

Fanthomas? Hvem er dette?

Fanthomas sa...

Se på vg. no og finn meg

Fanthomas sa...

Se på vg. no og finn meg

Henrii sa...

Du.. jeg har funnet hvite solbriller, så du trenger ikke å lete etter det.. Men hvis du finner noen svarte, ville det vært supert, men er ikke krise om du ikke får tid altså:) du må jo kose deg den siste tiden<3