tirsdag, april 21, 2009

på god tid

at jeg blogger igjen... men når det er 30 grader i skyggen er det ikke akkurat inne på dataen man vil sitte! Allikevel, så er jeg her som utvekslingsSTUDENT, så en del lekser blir det jo uansett... Forrige uke hadde jeg spring break, og jeg har lyst å dele litt om hva jeg gjorde:) Sist jeg skrev var søndag, så nå blir det mandag.. hm.. let's see om jeg kan tenke så langt tilbake i tid...

Mandag: Nettene, de brukte jeg egentlig til å se dr.House og dagene sov jeg lenge... Også fant jeg på ting med Jessica eller noe sånt. Mandag kveld, dro jeg, Amanda og Jessica til huset til Ari. Der hadde vi jentekveld hvor vi begynte med å ta dampbad på ansiktet, ansiktsmaske og en kjempestilig ting der du tar eggehvite og tørkepapir og tar eggehvitene i ansiktet og legger tynt tørkepapir oppå. Etter en stund så stivner papiret og du drar forsiktig av papiret mens all driten kommer ut. Skikkelig nice :D Vi gikk leide film, så den, og fiksa negler osv. Kom hjem rundt klokka 2 på natta...


Absolutt latterkrampe, hadde jeg...

Amanda's t-skjorte matcher ansiktsmasken :D


Tirsdag: Dette ble bowling kvelden! Startet sent, men Kelly kom og hentet meg også dro jeg, Jessica, Monica, Sarah og Kelly til Moonlite bowling lanes og kastet bowlingkuler:P jeg sørget for å få gjerder på sida- så vi hadde det gøy! :D jeg kom på andre plass, og førsteplassen hadde tatt bowlingklasser på skolen:P Ikke mine favorittfolk å henge med, men jeg hadde det ganske gøy :P


Being crazy

Jessica, jeg og Kelly

Kelly Monica Sarah Melinda Jessica
Hele bowling gjengen på bildet med selvutløser, haha

Onsdag: Da var tiden kommet for å gå ut på Elephant bar og karaoke med "girlsa".. Dette er de 'superpopulære' som jeg tror at ALLE på skolen vet hvem er omtrent...

Lisa, jeg og Connie

Etter å ha spist dro vi på et koreansk karaoke-sted. Det var sånn at man leide et lite rom med en stoor flatskjerm med alle mulige verdens sanger - alt fra "A thousand Miles" til "Eye of the Tiger" til "Barbie Girl" osv... Også mange moderne hiphop sanger....

Jessica Emily Julie Melinda
Her driver vi å synger, veituu :D

Jenn Connie Melinda Carolyn Jessica Lisa Julie Emily
Koselig bilde :) Mange andre som egentlig skulle komme, men som var andre steder og ikke kunne komme...

Her er vi samlet ute i gangen før vi dro hjem..

Torsdag: Bursdags-feiring for Monica på fresh choice på et nært kjøpesenter... Etter vi spiste hang vi rundt og ventet på at en film noen av dem skulle se skulle starte... Her er vi alle i et bilde:

Fra vb: Stephanie, freshman wrestling-jente, Reaiah og Arjun
Fra vf: Taylor, Kelly, jeg, Monica, Udita og John

Jeg måtte bare prøve John's nye briller... de var så kule:D

men kanskje han trengte de mer enn jeg visste :P Han har norsk blod, som dere tydelig kan se.

Fredag: Da var det tid for god gjerning + fornøyelsespark + sol :) Som jeg har nevnt, kjøpte jeg sesong billett til Great America, fornøyelsesparken som ligger nært oss.. Så jeg og Jessica tok på oss oppgaven å passe på to av tre av hennes vertsbrødre. Vertsmora kom og henta meg, tok meg med på subway der jeg kunne få hva jeg ville, så kjørte vi hjem og hentet folket og dro :) Hadde det kjempegøy, men ble dødsvåt, rett og slett gjennomblaut i en sånn tømmerrenna-lignende greie! Ble kjempebrun den dagen på ryggen og armene, og mange som spurte om jeg hadde vært på stranda :P Men nei!! :D Etter jeg kom hjem rundt seks, kom Victoria og hentet meg... Vi dro på sånn slags ungdomslag i San Jose (med den african american kirka).. God mat, veldig godt selskap og super vei å tilbringe fredags kvelden :D Lørdag dro jeg i sabbatsskolen og gudstjenesten i den kirka... Etterpå ble jeg igjen og spiste litt før vi dro til en annen kirke, der de skulle øve til et sånt African History-skuespill. Flere av deltagerne var ikke der, så de trengte meg... HAHAHAHAHA XD Er nok ikke mange hvite utvekslingsstudenter som kan si de er med som eneste hvite personen i et drama om African-Americans :D Jeg gjør alt fra å være afrikansk danser til å være hvit dame som kaster ut Rosa Parks fra bussen... GØY!

Klokka fem kom vertsfamilien min og hentet meg og kjørte meg til neste party. En av jentene på fotballlaget mitt, Coco, fylte 17 år, og hadde barbeque:) Jeg kjente de fleste, men ikke alle sånn kjempegodt. Mange gutter fra basketball-laget der.. Så var litt gøy å bli bedre kjent, og sånn...
INNMARI kule jenter, Becca og Liz. Liz er i engelsk-klassen min og er storesøstra til bursdagsbarnet. Becca er ei herlig jente som var på fotballaget mitt <3

Mens jeg er der får jeg telefon fra en av guttene jeg dro til Mexico med... Han lurte på om jeg ville være med i kirka hans på en slags messe. Jeg takker ikke nei, og da han kommer og henter meg halv elleve, så står jeg klar i kjolen jeg hadde brukt i kirka samme morgen:) Vi kjørte hjem til huset hans og hentet faren og søstra også bar det av gårde til en arabisk gresk ortodoks kirke.. Det var VELDIG annerledes, veldig lang messe. Men det var kjempeinteressant og se noe så forskjellig fra det jeg er vant til:) Paul var sånn alter-gutt, så jeg satt med søstra og faren hans, men det var koselig- for jeg kjenner henne godt fra før av.. Etterpå, rundt klokka 02.30 om natta hadde de sånn stor potluck.. Jeg ville egentlig ikke ha så mye mat, men han sa at jeg MÅTTE smake arabisk mat.. Greit nok, og jeg tok litt på tallerkenen.. Men etter å ha spist en liten stund ble jeg tørst... Så jeg går alene tilbake til bordene der maten og drikken sto.. Presten, i sånn lang, svart kappe står rett ved siden av meg når jeg prøver å få vanndunken til å fungere.. Det sto at man skulle dra i tuten til den stoppet, og det gjorde jeg - men ikke noe vann kom ut.. Jeg fortsatte å dra og dra til plutselig - vannet strøøømmer ut som en foss! Jeg fortet meg og sette tuten opp, men det var SÅÅ flaut! Jeg lurer på om jeg sølte på presten også! Jeg hentet håndklær og tørket det opp og sånt, men jeg hørte en kommentar fra presten: "Are you taking a bath?"
HAHAHAHA XD Bare jeg kan få til å gjøre et SÅ godt førsteinntrykk? :P

De hadde påskefeiring, og unger kom og kastet kokte egg på meg:P Jeg bare lo og løpte rundt, og det var en kjempekoselig natt:P

Søndag: Vertssøster, Stephanie, fylte 16 år dagen etter.. Sweet sixteen, som de sier her.. og det er BIG deal i usa.. Men ikke i denne familien.. Ikke noen fest var planlagt i det hele tatt... Så jeg og bestevennninnen hennes, Mariana planla masse gøye ting vi kunne gjøre for/med henne.. Mange av planene falt igjennom, men allikevel fikk vi til noe - og vi hadde det gøy sammen. Vi gjorde masse jenteting med ansiktsmasker og sånn, og spiste is og brus ute på et teppe i sola.. også sminket vi henne, og krøllet håret og hun var nydelig!! Så dro vi ut og spiste på fresh choice, hele familien. Tror hun satte pris på det! Jeg hadde kjøpt henne daim kake fra Ikea også, og den likte hun kjempegodt:P

Søndag-mandag-tirsdag var det STEIKvarmt. Da snakker vi over 30 grader, liksom... fra i morgen av skal det svalne litt.. rundt 20-25, kanskje.. Og jeg skal over til Dianne og sole meg og hun har basseng og boblebad:D Jeg har noen få bilder fra huset hennes i dette innlegget: http://melindaiusa.blogspot.com/2008/08/jonas-brothers.html Så det blir nok gøy hvis været holder seg litt :D Ellers så har freshmen, sophomore og juniors STAR-testing i morra.. Sånn som våre kartleggingsprøver omtrent.. Men seniors slipper, så jeg skal på skolen rundt klokka 12 i stedet! :) DEILIG

4 kommentarer:

Gina sa...

aah, er så gøy å lese om alt du er med på^^ men pass på norsken din nå - en fin vei å tilbringe fredagen på? haha :D

Melinda sa...

Koselig at du følger med, Gina! Og du har HELT rett - norsken FORSVINNER! Jeg blir frustrert hver gang jeg snakker norsk på telefonen og putter inn små engelske binde-ord.. og jeg blir mentalt forvirra etterpå :P Drømmene mine er på engelsk, til og med:P Men i følge vertsmor, så tilpasser man seg fort igjen når man kommer tilbake til Norge... Good catch ;)

mamma sa...

Igjen, kjempespennende lesning! Skriver du litt oftere, så slipper du å skrive så masse på én gang. Jeg gleder meg over at du finner på så mye trivelig å være med på. Takk for praten i morges:)

Melinda sa...

Jeg prøver å skrive oftere, men ofte ender det med at jeg ikke får tid... Og da skriver jeg mye MER hver dag.. så alt i alt tar det lengre tid:P For jeg husker mer detaljer!