tirsdag, april 07, 2009

Våknet klokka 16

Okei, så vi får en dag fri fra skolen.. Og hva bruker jeg den på? Å sove!! Det er helt utrolig - jeg har aldri gjort dette før - men i dag sov jeg altså til klokka 16... Det er en utrolig dårlig følelse at du virkelig har gått glipp av hele dagen din... Og jeg føler en trang til å utnytte de siste timene før det blir mørkt igjen til det fulleste.. Jeg må gjøre lekser, rydde rommet osv.. Egentlig skulle jeg til stranda i dag.. Jeg fikk melding i går om jeg hadde lyst å dra rundt kl.13.. Heldigvis regnet det for første gang på noen uker, og turen ble avlyst - hvis jeg hadde sovet meg gjennom en strand-tur hadde jeg seriøst begynt å gråte! Hahaha...

Forresten, jeg er lei meg for at jeg ikke har blogget, fordi det har vært så mye morsomme ting som har skjedd i helga... Som dere sikkert hadde funnet interessant... Jeg skal skrive om det nå, men det blir nok ikke like bra som om jeg hadde skrevet det samme dag. På fredag etter skolen visste jeg at vertsfamilien ikke kunne hente meg rett etter skolen. Hvis de skulle hente meg måtte det bli senere... Jessica (brazilianeren) hadde heller ikke noe spesielt planlagt, men på kveldstid visste jeg om mye jeg kunne gjøre... Valget var bare HVA? Så, etter skolen står jeg og prater med henne ved locker (skapet) hennes.. Så kommer Ryan og Kenny gående forbi.. De er to koselige gutter fra calculus-klassen min.. Plutselig får jeg en innskytelse og spør: "Hey.. Could you give us a ride home?" Kenny sier at det er Ryan som kjører... Men ja, ok, det kunne han vel.. sa Ryan.. Men da vi går ut mot parkeringsplassen så snakker vi om den koreanske barbequen som skulle være på kvelden.. Også møter vi noen av jentene fra klubben (som vi har drevet og danset med også..) Og i stedet for å dra hjem, så drar vi på et koreansk supermarket i stedet og gjør innkjøp til grillingen på kvelden.. Det var kjempemorsomt og gå rundt der å snakke litt koreansk (som Kenny og jentene hadde lært meg).. Så kjøpte vi masse god mat, og dro hjem til Sara Hellstrom (ikke koreansk, men i klubben) der vi skulle ha festen... Vi var jo veldig tidlig, men det gjorde ingenting, og vi tilbrakte resten av kvelden der.. Folk spilte twister, sang karaoke, spiste maaasse deilig mat og så en koreansk skrekkfilm :P Var kjempekoselig kveld - og igjen, jeg kan føle meg helt som meg selv nå.. jeg har ikke noe problem med å skriiike ut i karaoke eller holde de som sitter ved siden av meg i handa når det blir skummelt på filmen.. Ikke noe problem!

Det ble ganske sent, men tidlig lørdags morgen stod jeg allikevel opp for å rekke bussen til San Jose. Jeg skulle til kirka kalt Ephesus. Det var en minst like stor velsignelse som sist gang jeg var der, og det er definitivt ikke siste gangen jeg kommer til å gå der... Victoria møtte meg på gata også gikk vi sammen til sabbatsskole (jeg kom i tide yeey!) og det var en kjempefin sabbatsskole om kjærlighet. Etter sabbatsskolen før gudstjenesten gikk jeg og hilste på mange av de jeg hadde møtt før.. Alle ga meg klem, om de var gamle eller unge, kvinner eller menn.. Ikke noen tørre håndtrykk her, nei! Talen handlet om tid, hvordan vi bruker tiden - og hvor lite det er igjen osv.. Kjempfin også. Etter kirka kom en gutt jeg som går på skolen til Liz, som jeg møtte da jeg dro til PUC (Pacific Union College) på college days. Han kjørte i samme bil som meg opp dit, og var ganske kul. Han kom og ga meg klem og spurte hvor jeg skulle spise middag i dag.. Jeg sa at det visste jeg ikke, for jeg hadde blitt fortalt det skulle være potluck, men den var avlyst. Vel, mange skal komme til oss på middag, så det må du også gjerne gjøre! Da vi kom ut på kirketrappa hadde jeg fått på meg min guuuule jakke.. Da sa Sam (samme fyren): Wow, you look like a banana! I LIKE bananas! hahahhaha
Så dro vi over til hans hus.. Det var driiitfint! Og deilig mat også..
Her sitter noen å spiser i kjelleren

This is Sam

Jeg og Victoria

På veien fra huset deres til kirka igjen for dåp - stoppet vi på et gamlehjem og sang gospel-sanger! Jeg visste ikke før vi VAR der at vi skulle synge! Hahaha - impulsivt og moro, akkurat sånn jeg liker det!

Klokka 16 var det dåp. Robert, han til høyre, skulle døpe seg. Han er en kjempeflott fyr, som jeg har blitt godt kjent med på veldig kort tid. Han spurte meg om ikke jeg kunne komme, og selvssagt ville jeg det! Det var en kjempefin opplevelse, og maten etterpå var heller ikke å forakte... Rundt klokka 19 klarte jeg å komme meg hjem, og da satt folk allerede å venta på meg på in'n'out... Jeg skifta fort og kom meg over til burgersjappa der vi skulle spise før vi dro på Sadies.. Jeg hadde allerede spist i kirka, så var ikke så sulten.. Men jeg var med venner, og skulle kjøre med dem over til dansen... Når jeg sitter ned og snakker litt og sånt legger jeg plutselig merke til en fyr som står utenfor døra og sykler rundt i ring. Plutselig får jeg det for meg at jeg skal gå ut og snakke litt med han, og spørre om å få prøve den greia han sykler på. "Do it!" sier de andre, og vips er jeg ute av døra.. Han kjørte på noe som heter Trikke - som er en avansert form for trehjulssykkel. Tok litt tid å få teken på det, og jeg klarte det aldri helt.. Men gøy var det... Her er et bilde som Kelly tok av meg mens jeg sykla...

Denne dansen er mest for par... Men jeg og Jessica hadde bestemt oss for å gå allikevel :P Og jammen er jeg glad vi gjorde det!! For ikke alle parene var like vanskelig å oppløse :P hahahha.. Så det ble en VELDIG bra kveld. Jeg tok ikke bilder den kvelden, men Jessica sendte meg ett bilde.. Det så slikt ut:

Beklager utrigningen, det var virkelig ikke meningen! Men la meg bare si at dette bildet sier mye om hvordan kvelden var :) Dette er forresten Carolyn og David til høyre, de er kjærester - og jeg var i bursdagen til Carolyn i går...

Siden vi ikke hadde skole idag (tirsdag) så arrangerte Carolyn bursdagsfest i går... Vi dro ut til Bucca di beppo og spiste italiensk middag.. Vi satt i et rundt rom med et rundt bord..
Skikkelig kult, hvis du ser bort fra paven som satt på midten av bordet.. Ingen ville ha han stirrende på seg mens de spiste, så vi dyttet han rundt i ring for å få han bort fra oss:P hahahah.. Men maten var deeeilig - og det var sånn familystyle, sånn at man bestiller mat til alle, ikke bare til en person.. Så man fikk smake forskjellige ting, ikke bare én rett. Mmmm.. Så kjørte vi hjem igjen og på hvert rødt lys måtte vi utnytte det... Dette er resultatet:



Vi dro hjem til Carolyn igjen og spiste kaker og så på "Slumdog Millionaire" som forresten er en superbra film!! :) Jeg ga henne en ramme med en collage jeg hadde laget.. Den så slik ut: og en lampe fra Ikea (jeg dro dro dit i går) som hun kan ha på internatrommet når hun drar på college neste år:)




Blåsing av bursdagskaka (finally 18) og folk som husket å ta med koseklær for å se på film har skiftet:P hehe (Ikke jeg:P) Hvertfall, håper dette hjalp litt, og jeg tror kanskje det blir sånn her jeg blogger fra nå av.. sjeldnere og større :P kleeem <3

7 kommentarer:

Papps sa...

Koselig å lese alt du er med på!
Flotte bilder. Jeg og mamma likte også Slumdog Millionaire. Drar til Hemsedal med "nettverket". Tjener litt ekstra i påsken så at vi kan få sett USA i sommer. Vi gleder oss. Kos Deg!

mamma sa...

Ja, det er det sånn det blir når du skriver sjeldnere! At...pappa oppdaget før meg at du hadde blogget! Jeg trodde ikke det var kommet noe blogg! HERLIGHETEN, så masse du er med på! Tror du trengte en hvile-sovedag, men, sånn er det forresten jeg også kjenner det hvis jeg dupper av en ettermiddag. ..by the way...
ser pappa har store forhåpninger til hvor langt den påskelønninga skal rekke:)hahaha. Koste meg med å lese blogg, som vanlig. Nå bør jeg rydde noen esker som står stuvet i esker i loftsstua..

Henriii sa...

Masse fine biler:) du løper fra det ene til det andre.. haha, men det er vel sånn du liker det. Husk å hvile litt også underveis da! haha:)
Her er det regn, midt i påska. Greit, for da smelter snøen, men hadde ikke trengt å komme i påsken..:) jaja.. Deilig med ferie uansett.

Gla i deg og fortsett å kose deg.

KLemklem

Marlen sa...

Så lenge du ikke sover til klokken 16 hver dag, så tror jeg at du overlever :) Tror det er sunt å sove litt ekstra sånn innimellom. I alle fall for deg, som er så mye rundt og farter :)

Høres ut som du har det veldig fint. Påsken er kjempefin. Selv om jeg vet at du ikke liker snø, så vil jeg si at det er DIGG å stå på snowboard, gå lange skiturer, spise kvikklunsj og spille spill dagen lang. Er med ei venninne på hytta, blir ikke mye tilgang til internett... men en liten svipptur innom bloggen din og facebook har jeg fått til.

GOD PÅSKE! Glad i deg baby! :)

Irene sa...

Hei på deg, Melinda! Her har vi påskeferie og det er deilig med fridager. Likevel blir det litt travelt når jeg skal skrive oppgaver, lese og være bestemor, så dagene går fort.
Du, jeg lurte på en ting: Spiser de komler i USA?
Nå skal jeg snart på tur med Eva og ungene.
Klem fra Irene

Irene sa...

Glemte å si at jeg skjønner du trives over there. Men håper jo at du savner oss bittelitt. Jeg gleder meg til å se deg igjen her hjemme! Men fortsett å kos deg, det er bra!
Klem fra Irene

Henriii sa...

LIkte den nye layoten her:) stilig!