søndag, april 12, 2009

vecko mi

Jeg driver og eksperimenterer litt med bakgrunnen osv.. Håper ikke det bryr dere:P Hvis dere vil kan dere si hva dere synes er finest:P haha, men spiller ikke så stor rolle egentlig, gjør det vel...

Jeg er solbrent :P Ansiktet mitt er rødt! hahaha.. Jeg kan ikke tro jeg ikke har blogget siden mandag.. Så mye å fortelle! Nå gjelder det bare å spole gjennom uka som har gått..

Tirsdag: Sov til klokka 16. Vi hadde fri fra skolen denne dagen, og jeg tilbrakte omtrent hele dagen i senga.. can you believe it! :(

Onsdag: Every 15 minutes-prosjekt på skolen. Det er et sånt arrangement der de prøver å få folk til å slutte med drunk driving. Hvert 15.ende minutt dør en person i USA pga. fyllekjøring. De tar rundt 20 stykker ut av klassene - de er nå "døde". De har ingen kontakt med foreldre eller venner på to dager, og drar og får opplæring i farene og sånt ved fyllekjøring. De har en stor kræsj-scene på fotballfielden med politi, ambulance, brannmenn, begravelsesbyrået som kommer og henter likene osv... SKIKKELIG dramatisk og virkelig. De starter scenen ved at to studenter kommer kjørende og har vært i en ulykke, så hører vi samtalen da jenta ringer ambulansen osv..

På kvelden satt jeg barnevakt for 3 små musketerer:P Gutter på 1,5 år, 3 og 5 år. De var veldig søte, snakket spansk til hverandre og var en fornøyelse å passe:)


Torsdag: Every 15 minutes-prosjekt del 2. Det var minnestund, foreldre som leste brev til døtre/sønner og sønner/døtre som var døde som skrev brev til foreldrene.. Det var sååå trist.. og vi så film der vennene våre var døde og foreldrene stod ved sykesenga deres og gråt.. og trist musikk! Skikkelig gråtefest :P Så gikk en av lærerne opp (som jeg hadde i data) og fortalte om sønnen hennes som var 24 år som døde i en fylleulykke i Januar 2008.. Det hele ble veldig ekte, og utrolig sterkt. Det ble avsluttet av Mr.Muralt (mattelærern) som hadde en kjempefin tale.


Friday: Vi hadde minimumsdag. Skolen startet 20 min senere, og vi var ferdig 12.25 istedenfor 15.00. I fysikktimen spurte Carolyn om jeg ville være med på Applebees, og så klart ville jeg det! Så rett etter skolen ringte hun igjen og spurte meg hvor jeg var, og at hun var på parkeringsplassen og ventet:) Jeg, Carolyn og Jessie (i bildet i den rekkefølgen:)
På andre siden av bordet satt Julie, Jessica og Dianne... Det var driiitgod mat og hyggelig selskap:)

Etterpå dro alle hjem og kledde på seg litt mer og C. lagde kakao, også dro vi på skolen og så på en baseballkamp! :) Alle unntatt Julie.. Haha, dette er jo et fint bilde:P

Lørdag: Sang i koret i kirka for siste gang. De har bare kor under Thanksgiving, jul og påske.. Så nå er jeg ferdig - og det er ikke så veldig trist:P En venn av meg tok dåp under gudstjenesten, og det var veldig stilig å sitte så close! For kor-benkene er liksom bak talerstolen, og dåpsbassenget rett bak det igjen, så jeg kunne nesten strekke ut hånda og ta på vannet:P Var utrolig sterkt å se gledestårene fra dåpskanditatene på nært hold trille nedover kinnet fordi de var så glade:) Etter kirka skulle vi til familie-vennene på bursdagsselskap, men jeg tok med meg Jessica, for ellers er det så kjedelig at jeg heller ville vært hjemme! Hahaha.. Det ble ganske gøy med masse god mat:) Høydepunkt var kanskje strawberry shortcake og caramelized apples med oreos.. mmmm.. Jessica ble også med meg hjem og sov her.. Men før vi la oss så nappa jeg øyebryna til den yngste vertssøstra mi - HALLELUJA! Det så sykt bra ut etterpå:P Jeg klipte også panneluggen henens så den ble litt tykkere. Hun er ikke så opptatt av sånt, men bestevenninna hennes var også på besøk så hun presset henne, og jeg kunne se hun ble veldig fornøyd etterpå :) Så så jeg og Jess på Dr.House også la vi oss rundt 1...

Søndag: Våknet rundt 10.30 og spiste frokost. Så var det egg-hunt i huset, for det er jo påske! Vi leitet etter masse små plastikk-egg fylt med sjokolade eller jelly beans. Når vi hadde funnet alle, gikk vi ut på gresset og la et teppe ut og solte oss.. Det var vaarmt og godt:) Vi skulle på target en tur, men det var stengt pga. påsken, og akkurat da ringte Jessica vertsforeldrene hennes og de skulle på Great America (fornøyelsespark). Så da endte vi opp med å gå der.. Det var gøøøy - men vi fikk ikke tatt alle berg-og-dalbanene.. Jeg tok en med vann, og plutselig var den hvite singletten min gjennomsiktig! Hahahha.. Denne parken er liksom 15 minutter unna huset vårt, så maaange fra Wilcox enten jobbet der eller var der for moro.. Innmari artig å se så mange kjente ansikter:) Nå er klokka 19 og jeg er stekt i ansiktet.. Ikke så mye forskjell på kroppen, men ansiktet er godt og varmt :P

2 kommentarer:

mamma sa...

Takk for bloggen!! Jeg leste til øyet ble stort og vått. Skal ellers ha litt høytlesing om det fyllekjøringsprosjektet du forteller om fra skolen deres. Viktig opplegg som jeg tviler vi nordmenn hadde kommet på, eller våget å gjennomføre.
der er amerikanerne flinke!

Henrii sa...

Det hørtes ut som en sterk opplevelse, og så så bra at de gjør det!! Veldig fine bilder:) Du har ikke sitti mye stille denne uka nei:P Vertssøstra di fikk fine øyebryn, haha!:P

Love u<3