søndag, mai 17, 2009

Strandtur og 17.mai feiring





Torsdag var jeg så heldig at Kelly tok meg med på kjole-shopping... Men jeg fant allikevel ingenting... De lange kjolene er bare ikke lange nok! Fredag dro jeg med Carolyn og møtte mange av de andre jentene på kjøpesenteret. Fant to kjoler jeg likte ganske godt, men ikke godt nok til å betale så mye uten å tenke meg litt om først. Den blå-gull kjolen til venstre var litt for stor, og den til rosa til høyre er sykt fin, men fryktelig rosa!! Og disse to var de eneste jeg kunne finne som var laaange nok :( Men skal ut og se igjen i morra, forhåpentligvis.



Fredag kveld dro jeg og Jessica på ungdomslag i San Jose hos ungdomslederen i San Jose Ephesus kirka. Utrolig koselig, selv om det ble ganske så hett der inne etterhvert.. (Han hadde ikke aircondition og vi var veeeldig mange i et lite rom)

Lørdag dro jeg i kirka veldig tidlig med vertsfar og verts-lillesøster. Vertsmor er i Minnesota på besøk hos mammaen sin, fordi hun er veeeldig syk med kreft :( Store-vertsøster var i en annen kirke og sang... Etter jeg kom hjem ble jeg plukket opp også dro vi på straaandaa :D Vi kjørte en fullpakket bil. Paul var sjåfør, John, jeg, Jessica, Andrew og Reaiah... Det var kø på motorveien og air conditionen funka ikke, og det var 30-35 grader ute... Aaahhh! Men vi kom fram til slutt.. Og finner ut at parkeringsplassen er full!! Men vi skulle få lov til å kjøre en runde allikevel... Mens vi kjørte så vi parkerings-vakten (er skumlere her) som skrev billetter... Vi fant oss en parkeringsplass, og gutta sendte meg og Jessica til å smiske med han :P Andrew sa til meg: Hvis en av stroppene på skjorta faller av, så gjør det absolutt ingenting!! Til min store forbauselse så fikk vi faktisk fiksa det :D Han var en ganske kjip fyr. "Har dere funnet en parkeringsplass uten å betale parkeringsbillett? Det er da å kjøre kjerra foran hesten" eller noe sånt sa han. "har dere ikke hørt det uttrykket?" også begynte han å forklare uttrykket med gestikulasjon osv. Jeg sa at vi var klare til å dra ut av parkeringsplassen hvis vi ikke fikk lov å parkere der lovlig, men vi hadde veldig lyst å bli. Han virket skeptisk, men ga oss til slutt en konvolutt vi skulle putte i vinduet og betale på veien ut :)

Dagen ble heeeelt fantastisk!!! Vi spilte volleyball, spiste god grilling-mat, badet MAAAASSE og bare slappet av og hadde det gøy med hverandre:)


Bak til venstre er Andrew med ryggen til, Paul som bygger sandslott, Alex som prøver å se bra ut. Og i forgrunnen er Dianne, jeg og John:)

Det var bare en helt herlig, perfekt dag - rett og slett :D Fler bilder på slutten av innlegget!

Søndag sto jeg opp relativt tidlig for å feire 17.mai i San Francisco!! Jeg tok med meg Jessica, men jommen skulle jeg ønske 17.mai var en annen helg. For det første, hadde jeg blitt invitert til stranda av en annen jente :/ og for det andre var det en stor festival i San Francisco, så det var såååå stappfullt overalt. Masse gærne mennesker som hadde kledd seg ut og var fulle.. Ikke bare homofile, liksom -men ALLE! Var visst 65.000 som var med i et maraton, og masse folk som bare var å så på... Vi tilbrakte minst 5 timer på buss/tog og rundt 2-3 timer på selve 17.mai feiringa. Men jeg gikk i tog, og sang "Norge i rødt, hvitt og blått" og "Ja, vi elsker" :) Og vi ble kjent med noen damer på jordomreise og snakka med dem under hele oppholdet. Tre av dem hadde vært i Cuba, Mexico, Texas og skulle til Australia nå snart (SJALU-STATUS -> kan godt tenke meg å dra dit, altså) og to av dem hadde New York som neste stopp! Var utrolig koselig å spise pølser og drikke brus og spise is og SNAKKE NORSK!! Oioioi! I tilfelle dere leser dette - kjempe-kjempe god tur videre!! Utrolig hyggelig å hilse på dere ;) deres blogger:

www.turen2009.blogg.no og www.postkort1430.blogg.no

De hadde stylter der også, så jeg prøvde å lære Jessica, men det var svææært vanskelig! Til min store forbauselse husket jeg faktisk åssen man gjør det, og klarte det uten noe problem! Har aldri tenkt på at det er en norsk greie før, men det er det! Jeg hadde på meg en hvit kjole, og utenfor matbutikken kom det en fyr å sa at jeg så ut som "en prinsesse i hvit". Lol, that's san fran for ya! Jeg er fryktelig solbrent, men jeg fant ikke solkrem i morres :/ Skal begynne å bruke langarma t-skjorter fra nå av.. ser jo ut som en rødbet. er ikke noe fint engang. Jessica, som er fra Brazil, trenger på den annen side ingenting! Hun er hvitere enn meg, men sola rører henne bare ikke! Hun forstår ikke åssen jeg kan få farge så fort, men da de andre norske jentene hadde fått skille etter det de hadde hatt på seg i en dag, skjønte hun at det var fullt mulig og at vi bare har forskjellig hud. urettferdig. haha. Toget som kom da vi skulle dra var stappfullt av Baseball fans. San Francisco Giants spilte mot New York Mets. Vi (giants) vaant!! Men i alle fall, de skulle på kamp, og alle drankerne fra maratonet i byen skulle hjem, så toget var stappfullt og folk var fulle, og prompa og var høylydte osv. men men, vi kom oss nå trygt hjem!


May - bursdagsjenta ved bålet om kvelden. Brillene hun har på seg var en del av gaven hun fikk av meg :)

The awkward-smile-pose. Jessica fikk visst ikke det med seg :P

America's next top model awkward model bodies. Jessica visste ikke det heller :P

Fierce surfer chicks

Andrew med i bildet :)

3 kommentarer:

paps sa...

Koselig å lese bloggen din og se alle bildene dine på facebook.
Klem fra pappa

mamma sa...

Så bra at du fikk gå i tog, synge 17.mai sanger og prate norsk:) Skummelt at det var masse fulle folk og crowded..DU MÅ BRUKE SOLKREM!!!

mamma sa...

Flott å se bilder av deg i ulike settinger. Kjempekos å se. Vi gleder oss kjempemasse til å møte deg, heldigvis ikke så lenge til nå:)