søndag, mai 03, 2009

A perfect weekend

Lørdag startet som vanlig med at jeg sto opp og gikk til bussholdeplassen. Satte meg på bussen, tok på sminken (på bussen som alltid) og kjørte inn til San Jose. Bussturen tar rundt 45 minutter, og jeg var punktlig i kirka klokken 9.30 klar til at sabbatsskolen skulle begynne. Men denne gangen var jeg den ENESTE som kom på tida. hahaha. var jo litt artig, da. Folk kom jo strømmende inn etterhvert. Kjempekoselig tale med demonstrasjoner osv. og potluck etterpå nede i underetasjen. Nå er jeg ganske godt kjent der, så det er ikke noe problem når de sier vi skal gå å hilse på hverandre etc. for å klemme er alltid det riktige svaret. Går du for et handtrykk eller et vink - da tar du feil. Gå for en klem, og du har alltid rett. Enten det er ung, gammel, menn eller kvinner.
Så tok jeg bussen hjemover, men hoppet av på veien. Jeg stoppet ved teen centeret, der fashion showet skulle være. Fashionshow? spør du kanskje.. Jaa, jeg har vært på audition, og jeg ble valgt ut til å være modell i et fashionshow som var en sånn veldedighetsgreie for å samle penger til å få defibrillatorer i skolene.. Mange av vennene mine var involvert, enten som modeller eller som youth commissioners.. dvs. at de var ansvarlige for hele eventen (med en leder, of course...) Showet startet klokka 19, modellene skulle være der 16, men ungdommene som jobbet med det (Vanessa, Paul, Vy, og mange andre kjente) skulle være der kl. 14. Så da jeg kom dit rett fra kirka klokken 15, så ble jeg fort satt i sving med å hjelpe til å gjøre klart... Klokken 16 kom de andre modellene, og vi fikset hår og sminke osv.. Og forrige helg kjøpte vi klær vi skulle vise frem, så de fikk vi på etterhvert også... Hvis dere går på facebook og ser på "bilder av Melinda" så er det tønnevis av folk som var framme med kameraene sine :P

Det var kjempegøy, men jeg er INGEN modell. jeg har all verdens respekt for de som velger å gjøre det, det er vaaanskelig! Jeg var ukomfortabel på catwalken, men jeg prøvde å gjøre det litt morsomt. Jeg hadde ingen seriøse poser... jeg bare tulla hele tida, og folk lo masse :P

Her er noen bilder...

Alle modellene dresset opp i vårt første antrekk - casual.



Jessica, jeg, Reaiah, Jenn og Julie


Her er noen av fansen: Monica, Kelly, jeg og Delysse


Etterpå dro vi til Denny's og spiste. Her sitter vi i bilen og tar bilder mens vi venter på resten...
May (hun som sitter ved siden av meg i baksetet og er asiater) fyllte 18 år på søndagen, så vi ble at Denny's til over klokken 12 sånn at vi kunne synge bursdagssangen for henne! Jeg hadde en av de morsomste kveldene på leeenge.. jeg lo og lo og sa morsomme ting og lo litt mer, og lo så mye at jeg grååt :P Helt supert, altså!!

Jessica sov over hos meg, og neste morgen skulle vi egentlig dra på "Norway Days" i SF.. Forresten, må jeg finne ut hva jeg skal gjøre på 17.mai... Men vi var altfor trøtte, og sov heller lenger.. Så fikset jeg sminken til vertssøster før hun dro på et slags ball... også dro jeg i kirka til Jessica klokka 5.30 (som hun har vært i to ganger før, hahaha). Det var en katolsk kirke, men jeg var veldig overrasket over hvor moderne det var! Hvis du sammenligner det med den gresk ortodokse kirken jeg besøkte, mener jeg... Og Jessica sa det var veldig likt hennes kirke i Brasil, bare at de hadde mer bilder og idoler i kirka i Brasil, da.. Men det savnet jeg ikke, hahaha.. anyways.. klokken er 23.20. på tide å gjøre alle leksene mine? I think so...

klem over og ut
kaffegrut

4 kommentarer:

Melissa sa...

Sounds like a lot of fun!

mom sa...

Ja, det tar tid å ha det gøy...så da må man vel heller gjøre lekser kl 23.30 :)Fint at du kan kombinere de to viktige greiene der..

Henrii sa...

Hørtes utrolig morsomt ut, Melinda;) Du var veldig pen på bildene.. Supert. Her er det sommer nå. LOVELY! Nettopp ferdig med siste mattetentamen for alltid.. gikk ikke superbra, musikalen har tatt den tida jeg skulle øvd på matten.. haha. Men men, sånn er det. Gla i deg og kos deg videre<3

Melinda sa...

Fyttirakkern, det er godfeeling det. siste mattetentamen ever? :D Wow, tror jeg skal ta matte neste år, misunner deg den der, altså! Gla i deg også, og ja, jeg koser meg :) Men været er ikke så fantastisk for tida :(