mandag, februar 23, 2009

Back from Mexico!

Jeg er sorry for at jeg ikke har skrevet om Mexico-turen før, men siden kameraet mitt er stjålet og jeg ikke hadde noe kamera med til Mexico, følte jeg at jeg ville vente til jeg hadde noen bilder å forklare med! De fleste bildene har jeg ikke fått enda, men en jente fra Canada som hjalp til å bygge la ut noen på facebook, så jeg tar noen av dem for å vise dere:)

Det var en helt utrolig uke, og jeg skulle gjerne likt å være der enda:D Det var skikkelig herk med skole igjen.. Jeg våkna som vanlig 5 minutter før skolen starter av Dale som spurte om jeg hadde stått opp.. NEI! Da hadde du vel ikke trengt å spørre :P XD haha! MASSE lekser i tiden framover og auditions til en musikal hadde jeg i dag også.. det gikk kjempebra, da :D

Men her er en liten smakebit fra Mexico:




Familien vi bygde hus til... Dette er inni deres gamle hus...


Første dagen vi bygde, regnet det fælt... Dette er meg med Sonya på ryggen... Han fyren går på skolen min, heter Paul, og han har to gutter han tuller med:P Dette foregår når vi tar pauser fra arbeidet! Paul var helt herlig med barna og jobbet hardt heeele tida.. Mange var late og tok mange pauser, men ikke han! Jeg og han ble til og med lengre en dag for å legge et ekstra lag med maling og sette inn vinduer...

This is the cutting team.... Jeg kutter plankene som lager rammen til huset, pluss alle andre planker også, så klart:) Det er meg som står der i blå jakke, og han fyren ved siden av heter AJ, og han er en av de mest illeluktende og rare menneskene jeg har møtt:P Fikk testet tålmodigheten når jeg måtte få oppmerksomheten hans hver gang jeg skulle kutte en planke og han måtte holde den... Men jeg klarte det uten å bli sint på han!



Her ser dere "huset" de bodde i fra før.. Det er en presenning på taket, som det dryppet masse vann gjennom... Det er kanskje ikke det verste man kunne bo i, men det er MANGE mennesker.. Og dessuten så kan vi bare bygge hus for folk som eier tomta... Der er jeg i blå jakke igjen, og bak det gamle huset bygger vi et nytt:)


Dette er familien vi bygde sammen med... Jenta lengst til venstre tok disse bildene... Faren, Mark, HELT til venstre, han var kjempeartig kar med bart:D Når vi ble tilbudt ku-suppe fra familien, så sa han at jeg kunne smake også skulle han spise den hvis jeg ikke likte det! Og det smakte KU, så jeg ga det til han;) Ordentlig koselig fyr:D Mammaen, i rødt, hun het Linda:)

Her er Paul igjen til venstre, og Reaiah til høyre... Dette er et veldig misvisende bilde, for Reaiah var egentlig ikke såå populær hos barna :P Ikke var han så gla i å jobbe heller, men å klage på de andre som ikke jobbet - det gikk fint:) Og han var også den eneste i gruppa som tok med seg hårføner... Han går på skolen min også..

Grunnen til at Andrew (med caps) har en fyr på skuldrene, er at han er veldig lav! Dette er gutten med mye følelser og et stort hjerte... Han er lav men veldig muskuløs, han spilte på football-laget på skolen... På ryggen har han Uriel:D Andrew er mexicaner men ikke så sterk på spansken sin:)


Dette er mer eller mindre resultatet etter første dagen i regnet... Det var den ENESTE dagen med regn også.. de andre dagene var HERLIGE!


Dette er et bilde fra en av dagene da det var sol, dette var faktisk siste dagen vi jobbet - torsdag. Disse to jentene var kjeeempelike, og hadde den herligste latteren du kan tenke deg.. De bare lo og lo og lo når vi tullet med dem:)

Her er huset ferdig utvendig.. Men masse arbeid å gjøre inne, det var der jeg var mesteparten av tida, for malingen går mye fortere når man er høy;) Malingen var også herlig, den tørket etter ca. 5 minutter, også kunne man bare starte på andre laget!

Utsikten fra der vi bygget...


Stranda... vi bodde ca. 5 minutter unna stranda, men jeg var der bare på fredag kveld da det var mørkt, men sånn her så den altså ut:) Vannet var helt ok varmt, så jeg tok en liten svømmetur! Selv om alle californianerne syntes jeg var gærn...


Slik så rommene vi sov i ut.. Selv om våre var mindre, mitt hadde bare 4 senger...


Jeg hadde en super uke, de tre guttene, Paul, Andrew og Reaiah var de jeg var med mest, og selv om de 4 andre i gruppa var ganske slitsomme, så gikk det greit når jeg hadde de tre! Maten i Mexico er fantastisk!! Du tror du har smakt Taco?? hahaha, bare vent:D Mmmmmmm.... Ungene var det beste... De var bare såå nyyydelige:D Uansett hvor vi dro, fikk vi kontakt med dem, og de var så søte alle sammen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Dette var spennende lesestoff, Melinda! Fantastisk hva du får med deg. Jeg er stolt av din iver og engasjement for dem som er dårligere stilt...Nå er det back to business! Stå på, dette er er også en viktig del av livet:-)Du trenger forresten et nytt kamera! Det må du nesten prioritere nå..