torsdag, februar 12, 2009

Klokken er 15.53

Og jeg er hjemme fra skolen! Det føles såå rart! Vanligvis, på denne tiden, er jeg ute og sparker fotball på kunstgressbanen i Santa Clara. Er sykt deilig å ha tid og ikke drasse rundt på den tunge ryggsekken, men det er trist også.. Det skal jeg bare innrømme. Det har vært gøy hele sesongen, men de siste to ukene har det bare toppa seg noe sykt. Jeg ble starter i mål og fikk honorable mention på høytalern etter hver kamp. I går spilte vi mot Milpitas. Jeg startet i mål og ble der HELE kampen. I følge en side på internett hadde jeg 20 redninger.. Jeg følte det var fler, men jeg skal ikke si noe på det... Jeg slet med å holde ballen i begynnelsen, jeg blokka skuddene og sånt, men så glapp jeg den igjen. Men med mye hjelp fra forsvaret og spytt i hanskene ble det bedre, og vi klarte å holde ballen ute av mål hele kampen. Dessverre klarte ikke angrepet vårt å få til noe stort, så kampen endte 0-0. Men, siden jeg er keeper, så klager jeg ikke:P Mitt "mantra" når jeg står i mål er: "Keep the zero, keep the zero" Og jeg klarte det:) VI klarte det.

Det nærmer seg Valentines Day. Og ja, det er en big deal her i USA. For noen dager siden fylte vi ut en spørreundersøkelse, og i dag kunne vi kjøpe resultatene for en dollar. Det var våre topp 25 matches. Så jeg kunne se hvilke 25 gutter på skolen jeg var mest "kompatibel" med! Det var ganske artig:) Og jeg gjenkjente mange navn, og snakket med noen av gutta etterpå om det:P Artig! En av dem kjøper visst alltid en rose til alle sine 25 jenter på lista, så jeg kan vente meg en i morra! Det er også en dans på teencenteret i morra til ære for Valentine's Day. Jeg har ikke bestemt meg om jeg skal gå eller ikke ennå.. Vi får se.. Og på lørdag, selve dagen, skal jeg muligens sitte barnevakt.. Jeg tilbød dem det, og hun sa de skulle snakke om det, så jeg får vente og se.. Og på søndag bærer det av til Mexico!

Jeg har det veldig bra på skolen nå. Det er avslappende og deilig å kjenne masse folk og det jeg synes er morsomt er at jeg har venner i så mange forskjellige klikker. Det er den største forskjellen mellom meg og de andre. Teaterfolka henger med teaterfolka, cheerleaderne med cheerleaderne osv osv.. Samme med forskjellige etniske grupper. Men jeg kjenner folk gjennom forskjellige klasser, aktiviteter osv, så jeg har et bredt spekter av venner! Selvsagt er man jo ikke veldig close med alle, men jeg er veldig gla i mange mennesker:) 4 måneder igjen nå omtrent:/ RAAART!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Så bra!;) Tror på at du er god i mål!!:D Men hvorfor trener dere egentlig ikke hele året?

Valentine ja, haha.. det er nok store greier ja! Kanskje du får et uventet kyss også, Meli? hehe.. Vi skal være på skolen vi og spise 3 retters middag for 20 kr. Billig. Rocio og Cynthia som lager italiensk inspirert mat, så tror d blir bra greier!:)

Bra å høre at du trives med vennene og sånt, men nå går tida fort vettu. DU savner vel oss?? Du må ikke bli knust når du drar fra de der nede, for du kommer jo hjem til oss vettu!:)
Stor valentines klem