lørdag, februar 07, 2009

Natten senker seg...

... og jeg ser tilbake på en av de beste dagene i mitt liv. Det var stunder i dag da jeg bare følte meg lykkelig. Som om jeg var på rett sted til rett tid med de rette menneskene rundt meg.. Det var som om alt jeg har opllevd og tiden jeg har tilbrakt her og i Norge har ført meg til det punktet jeg traff i dag og evnen jeg hadde til å nyte det og forstå det!

Jeg tenkte mye på suksess og hva det betyr, og hvor fantastisk mye det betyr å ha anerkjennelse hos andre. Det burde ikke det, men hvor godt føles det ikke å få komplimenter? Jeg har jobbet hardt i det siste. Vært på fotballtreninger+talentshow øvelser, gjort lekser til langt på natt, i går ble den ett før jeg sovnet. I går var vårt første talent show! Det gikk driitbra, og det var nesten fullt i salen. Fantastisk publikum, som gjorde det herlig å opptre. Da jeg gikk på scenen hørte jeg fra venstre ving: "NORWAY - NORWAY - NORWAY...." Yeey, det betød at noen fra fotballaget hadde kommet for å høre:) Sangen gikk veldig bra og jeg klarte og bruke brystklang på de høye delene av Gabriella's sång. Jeg fant også et engelsk vers, så jeg sang tredje verset på engelsk. Jeg satt på en høy krakk og hadde sånn mikrofon som sitter fast på kinnet. Jeg hadde på meg en lang blomstrete kjole og en svart greie over til å dekke skuldrene. Det gikk bra, det kan jeg innrømme. Så gikk jeg hjem og gjorde lekser og ble deprimert:P haha!

I dag gikk jeg på skolen som en boms:) Håret i en knute og daffeklær. Godt å ha alle lekser klare, selv om det tok mye innsats og viljestyrke natten før. Mr.Vernaelde, min franske engelsklærer, sa at jeg måtte ikke være så flink for da så alle de andre så dumme ut. Han visket det så klart... Han sier sånt hele tiden, han er merkelig, stinker sigar og kaffe...

I mattetimen ble jeg litt flau.. En jente, Ari, tenker så høye tanker om meg, og sier ting til Mr.Muralt... Jeg blir så flau... Hun hevder at ting må være feil i oppgaven fordi "Melinda skjønte det ikke, og hun er supersmart." Hun får det til å høres ut som jeg tenker sånn også!! Jeg trodde aldri det var noe feil i oppgaven, jeg trodde bare at jeg ikke skjønte åssen jeg skulle gjøre det:S Hun spurte også hvorfor han aldri spurte meg hvordan fotballkampene har gått, men alltid Cebrina, når hun kommer inn med beskjeder fra kontoret. Melinda er faktisk på varsity laget hun også! sa hun... Jeg er så redd han tror det er jeg som tenker sånn... Han sa: "Men Melinda er et multitalent. Fotballen er alt Cebrina har."

Men i alle fall, klokka 5 pm måtte jeg være tilbake på skolen, i teateret, for å begynne å gjøre meg klar til showet. Jeg sminket meg, fikset hår, puttet på falske eyelashes, kledde på meg kjole osv... Så gikk vi hadde felles warm-ups osv.. Vi var klare rundt 6 pm, så jeg hadde an hour to kill, for showet startet klokka 7. Vi spilte fotballkamp i kveld, også.. Den startet også klokka 7. Og jeg skulle egentlig ha startet. Det er rart, etter å ha sittet trofast på benken hele sesongen, er jeg nå førstevalget i mål! Hvertfall, så gikk jeg bort til banen og snakket med trenern og noen av jentene.. Det regnet fælt ute, så jeg hadde på meg en hette over håret. Noen av jentene var redde, for de trodde jeg skulle spille i kjolenXD Haha! Nei, jeg skal gå å synge, så kommer jeg tilbake og kan spille andre omgang. Og det gjorde jeg også.. Så ville de høre meg synge, fordi de ikke kunne være på showet.. De maste så mye, og jeg trengte å varme opp, så jeg sang to vers og et kor for dem! Haha, trenern er DJ på sida, så han sa at jeg burde spille inn noe musikk, så kunne han legge på beat og sånn:P Det hadde jo vært dritkult:P! Jeg løp tilbake til teatret, fikk på meg mikrofonen og var klar. Så satt jeg i Green Roomet og ventet til det ble min tur. Teateret var stappfullt!! De hadde solgt flere billetter enn de skulle ha gjort, og flere ble sendt hjem. Teateret har plass til 350, og det var enda flere i kveld. Sangen min gikk ganske bra, men jeg synes den var bedre i går. Jeg løp backstage og skiftet til fotballklær og sa til alle: "I'll be back before the last song" fordi der skulle alle delta.

Så gikk jeg over til fotballbanen. Trenern sa jeg skulle spille, og jeg varmet opp og gjorde meg klar. Da andre omgang startet var jeg klar i mål. Denne gangen gikk det som smurt!! Jeg reddet baller om og om igjen og klarte å lage meg en liten fanskare:D På et angrep reddet jeg ballen tre ganger! Det regnet, og ballen var glatt, men jeg slengte meg ned foran beina på angrepet, den spratt ut, de sparket igjen - jeg reddet den med foten denne gangen. De skøt igjen, og skøt utenfor:D Flere sånne, og jeg ble nokså gjørmete til slutt!! Det pøsregnet hele kampen, og jeg var litt av et syn der i oransje, men nå brun, keeperuniform og falske øyenvipper og extensions i håret:P Vi vant kampen 4-0, og da jeg gikk fra målet begynte folk å skrike "NORWAY - NORWAY - NORWAY!!!" igjen!! Jeg fikk sååååå mange komplimenter for kampen, til og med trenern var imponert!! Nå kunne han angre at jeg har sittet på benken hele sesongen!! Etter kampen må vi takke for kampen til det andre laget og dommerne, og den ene dommeren sa: "That was some really good saves you got there!" tenk det!! En jente på laget kom og sa til meg: "You have fans from the other team! Their coach told me that we had a really good goalie! I told them it was your second game and that you were from Norway. He said: Wow, they must have some really good soccer players in Norway!" :D Ting har bare snudd helt! Da jeg spilte på onsdag var jeg liiivnervøs og hadde egentlig ikke lyst til å spille, hadde ikke Becca tvunget Javier til og la meg spille hadde han sikkert ikke gjort det heller... Men så mange dører det åpnet!

Så løp jeg tilbake til teateret, gjørmete, våt og fæl:P Men øyevippene satt fortsatt på. Sååå mange folk kom og sa de syntes det var amazing at jeg hadde gjort alt dette og var nå tilbake klar til å gå på scenen igjen. Amanda, som jeg også har calculus med, sa: "Du er en skikkelig stor inspirasjon for meg - jeg digger deg!!" Flere sa, du er helt utrolig - du er såå kul!! Jeg vet at det ikke er det man skal måle seg etter, men det føles veldig godt:) Hamzah var cohost for kvelden, og gjorde en fenomenal innsats. Tidligere i dag spurte han meg: "Hva skal vi gjøre hvis vi blir sammen, og du drar tilbake til Norge?" Jeg svarte: "Nei, jeg vet ikke, det funker jo ikke så bra... Du får vel være utvekslingsstudent i Norge, da!" Haha:P Han er morsom...

Hvertfall, kvelden var fenomenal, og jeg har noen bilder, men de er på vertssøster sitt kamera, og jeg har ikke ledningen, så jeg får ikke lagt de inn.. Hvis noen orket å lese alt dette, please kommenter... Hva er du takknemmelig for? Jeg er sikker på Henriette er takknemmelig for at hun besto teoriprøva :D Gratulerer!!!

9 kommentarer:

Anonym sa...

ååå hørtes helt filmaktig ut :)
sinsykt kult!!!! Sorry for at jeg ikke har kommentert så mye før, men francly, så er jeg ikke så mye på nettet som man skulle ha trodd :) anyways, 350 mennesker?? modig modig roomie... å hva er det med denne hemez eller hva han het.... noe på gang?? :P
Love you<3<3
BTW stod på teoriprøva også :D

Melinda sa...

Det er greit:) Skjønner at internett ikke er såå spennende, men jeg er her ganske mye allikevel:P Er bare en slags dagbok for meg nå.. Er greit å ha etter året er ferdig, som et minne. 350 mennesker, ja, men på fredag sang jeg for hele skolen, så det var 2000. Og da jeg sang på basketballkampen, selv om det ikke var alene, var det 5000 tilskuere i publikum. Så, det har vært gøy :)Nei, det er ikke noe på gang.. Tror jeg.. Han er yngre enn meg, men han er en god venn.. som også er veldig flørtete! GRATULERER MED TEORIPRØVEN!

Anonym sa...

Åå, så utrolig koselig! Jeg er ikke flink til å kommentere, men jeg pleier å lese bloggen din sånn nå og da..=) Og detta her hørtes ut som noe jeg kunne kjenne meg veldig igjen i - det er så herlig å føle at noen setter pris på deg after all! Kos deg med alt som skjer der:)
Klem:)

Anonym sa...

I've read it all :D
Jeg leser alltid, men kommenterer sjeldent.. Beklager!!
Du fortjener all den ære du kan få, for du jobber alltid så hardt for ting!! GRATULERER :D :D
Håper vi snakkes snart!
Kjempe glad i deg <3
Klemmer

Anonym sa...

Oooppssss, den nicken der tror jeg lå inne fra før :P
Sorry ;)

Anonym sa...

Sounds fantastic! :D:D Man blir nesten sånn misunnelig når man leser alt du gjør :P Men så sant så sant, man blir så glad når man føler seg verdsatt og satt pris på!Gleder meg til du kommer tilbake til neste år =)...klem klem...

Clifford sa...

You were incredible Melinda. I had no idea you went through all of that...you pulled it off well!

Anonym sa...

Jeg joiner resten jeg, Melinda:) Du må være Superwoman! Stå på! Leser alltid alt, og tenker masse på deg<3 CELTIC DRAR TIL IRLAND PÅ TORSDAG!! Gjett hva jeg gleder meg til.. ;) haha <3 <3 <3
Ebba.. :) <3 <3

Anonym sa...

yeaah Melinda är king i mål ;] niice att du finally får spela!
haha bra att fake ögonfransarna satt på hela tiden hehe ;p
Verkligen kul å höra att saker går bra för dej där borta. takecare<3