fredag, desember 19, 2008

Excited!!

Melinda is excited!! Én av grunnene er en hemmelighet fram til jul, men det jeg kan si er... at jeg har fått en dyne :D Woohoo!! Jeg er kjempeglad! Jeg var hos min norske mamma, som Liz kaller henne og vi lagde smultringer!! Jeg har aldri lagd det før, men jeg var litt av en kløpper! haha - også snakket vi om alt som har med jula å gjøre... og norske tradisjoner.. og dyner.. også spurte hun om jeg ville låne en dyne! JAAAAAAAAAA!! jeg er så glad :D Ingen som ikke er norsk, forstår hvor bra en dyne er:) Og ingen norske forstår det heller, før de har vært uten dyne i 4 måneder! Denne uka har det vært veeeldig kaldt, i følge californianerne:P De har klagd og klagd og sagt at det er såååå kaldt!! Det har vært minusgrader om nettene, men aldri minusgrader om dagene.. Mellom 5 og 10 grader ca.. I dag var det vel 15.. Jeg har det helt fint, men disse folka er ikke vant til det, og sier det er det kaldeste de har hatt på 20 år osv.. lol!

Akkurat nå foregår GYC i San Jose, 15 min unna... Det har vart fra onsdag og holder på til søndag.. Jeg har ikke fått vært der ennå, men har tenkt å dra etter kirka i morgen, og være der det meste av dagen. Jeg snakka også med AJ, fra skolen, og kanskje vi skal dra sammen.. jeg skulle ringe han i morgen.. Joel er der, da, så jeg får i alle fall hilse på han! Jeg skal synge med kirkekoret på gudstjenestene i morgen... så jeg må være i kirka 8.45.. ah.. snork...

Jo! En annen grunn til at jeg er excited! Såå mange folk kom og snakket til meg i dag og sa de likte sangen min i går:D Selv om de ikke forstår norsk eller den vakre teksten i Himmel på Jord, gjorde den visst inntrykk også her! Var sååå utrolig å spille på det fantastiske pianoet, ha en teatersal for meg selv og god lyd og lys... Var ikke nervøs, heller! I kjemitimen kom rektor inn i klasserommet.. han delte ut godsaker til lærerne, men når han så meg der, så sa han foran hele klassen hvor fantastisk jeg var i går, og at "Miss Broome stole the show - she rocked the stage!" haha:) Han er festlig! De spilte julemusikk over høytalerne i alle friminuttene og i lunsjen, og jeg fikk godteripose med cookies og smågodt fra en gutt i calculus-klassen:) God julestemning, og alle sa hadet (selv om vi sees på mandag til juleballet!)... Da gjenstår det bare for meg å ønske dere alle en super helg!! :* JEG HAR FERIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!! HALLELUJA!! :D

5 kommentarer:

Anonym sa...

Dyne, så flott! Det må nordmenn bare ha!! Smultringer også, det hører jula til. Dere har vel neppe sånne små campingvogner rundt omkring hvor dere kan kjøpe smultringer:-)Koselig at du fikk hyggelige tilbakemeldinger etter sangen din i går, når det andre ble så dumt. Vi har hatt koselig julegudstjeneste i kirka i dag. Pappa har tatt bilder som du skal få sendt på mail. Skulle ønske vi hadde video sånn at du kunne hørt Benjamin akkompagnere søstrene sine på gitar. Det var et kjempekoselig innslag. De sang fredsvise. Karianne skulle egentlig synge "Himlen i min famn", men siden hun ikke var god i stemmen i går gjorde de en annen vri... Vi pynta juletreet i går. Får besøk i kveld. Nå skal vi ut å gå en tur. Ha det fint på GYC.

Anonym sa...

Haha, jeg skjønner deg helt og fullt når det kommer til dyna altså. og pute!:) Jeg hadde ikke klart meg uten.

Jeg ville så gjerne hørt deg synge, men vet det var kjempebra! Så utrolig koselig av han rektoren.. Virker som om lærerne over der er tøffe! hehe;) Kos deg videre i jula.. Og for all del kos deg på ballet:D loovee!

Anonym sa...

Her kommer en hilsen fra alle som er på besøk. Her har vi det gøy, og mamma har fallt to ganger ut av gyngestolen. Onkel Tore og Jessica har tatt med en vinflaske, som nå er tom... Jeg fikk også litt, og er veldig Happy:)Til sommeren får du komme å få oss på rett kjøl igjen. Hvordan skal dette gå? Hilsen Broder'n. Og alle som er her. God Jul.

Melinda sa...

Høres fint ut:) Ta bilde av juletreet også, da! :) JA, dyne er virkelig en stoor velsignelse! Jeg bare føler at hele utvekslingsopplevelsen blir bedre from now on, nå når jeg har dyne!! det er sååå deilig når du ikke har hatt det på lenge...

Henri - ja, lærerne her er fantastiske:D Ja, jeg skal prøve å nyte ferie, selv om jeg har fullt program hele tida :P hehe!

em.. Mathias? Vinflaske? Forklar...

Anonym sa...

Den lille tullegutten burde skrevet ALKOHOLFRI!! Vi trenger IKKE alkohyler for å hygge oss:)