søndag, desember 14, 2008

Helg-helg-helg!

Åå, var så deilig med helg!! Først av alt, for å svare på et spørsmål fra kommentarene i går... Ja, skal legge ut flere bilder på facebook, men jeg tror ikke dere har sett alle jeg har lagt ut så langt... For jeg driver og legger de ut i samme album : Senior Year... Bare legger fler og fler! Så gå å se i albumet der om der er noen bilder dere har gått glipp av!

Helga har bare vært super - som alltid!! På fredag hadde jeg fotballtrening og korøvelse med et nytt kor jeg har joina i kirka jeg går i! Vi skal synge på gudstjenesten neste uke! Jeg ligger litt etter på søvn, og i det siste har jeg begynt å drømme masse!! Er veldig rart, og jeg husker det meste etterpå også! Er veldig rart når man drømmer om noen på skolen, og så neste gang så føler du at du ser personen overalt, det er bare så rart! Natt til lørdag, ja, det var det jeg skulle frem til.. Så drømte jeg at jeg var tilbake i Norge... Det var jul, og masse snø, men vi i familien hadde dratt til Oslo for å komme "vekk fra snøen"! haha... Jeg var veldig lei meg for at jeg var tilbake, for det var så mye jeg ikke hadde fått opplevd her, jeg var ikke KLAR til å komme hjem!! Kanskje det var et slags tegn på at jeg virkelig må utnytte tiden her og sette pris på hvert sekund?

Kirka var nyyydelig pyntet med masse blomster og levende lys! Masse julemusikk og artig tale fra gym-læreren på skolen til jentene! På ettermiddagen, etter vi spiste lasagna, klarte jeg å overtale familien til å dra til noe som heter "Christmas in the Park" i San Jose... Mange hundre juletrær! Og på bakken var det et hvitt teppe som skulle forestille snø! Så, rundt kl. 7 pm dro jeg til en Lutersk kirke ved skolen min og skulle synge med Canta Nova. Noe jeg ikke var forberedt på, var at de fleste luteranere er fra Skandinavia!! Så det ble veldig morsomt! Mr.Hibbert (dirigenten vår) sa for noen uker siden, at hvis noen hadde et innslag, så var det supert! Så jeg tok med meg "Himmel på jord" i baklomma, og sa at jeg hadde en sang, så hvis han ville høre den så kunne han bestemme om han ville ha den med i programmet.. (dette var mens vi varmet opp før vi skulle gå å synge) Han sa han stolte på meg, han lurte bare på om det var noe adventistisk budskap om at helligdagen var på lørdagen!! Haha, han er så dum! Jeg forklarte at det var en vanlig, kristen julesang:P Så, før jeg skulle synge soloen min, forklarte han at jeg var utvekslingsstudent fra Norge, og at jeg skulle synge en sang på norsk... Det kunne ikke ha passet bedre!! Folk i salen hadde bunad på, altså!!!

Etter jeg var ferdig, klappet de kjempelenge, også sang vi en sang til med gruppa... Så kommer pastoren opp og sier at det var så artig at jeg var der, og at de hadde en sang de ville synge for meg! Så, alle folkene på menighetsfesten reiser seg og synger en sang som heter: "O, Lutefisk, O, Lutefisk" (melodien til O, christmastree, o christmastree) haha! Den handlet om at det stinket som en gammel sko og at man måtte ha brennevin for å svelge den osvXD Den var på engelsk, men ord som brennevin var på norsk!! Etter vi var ferdige, kom det sååå mange folk og skulle snakke med meg!!! Mange lurte på hva brennevin betydde, andre ville bare vise bunaden sin, andre ville at jeg skulle spise lutefisken de hadde fått fra "Sons of Norway" eller noe sånt! Jeg nøyde meg heller med en krumkake:) Men en fyr (på ca. 90 år) var ekstra ivrig! Han ga meg visittkortene hans og jeg måtte gi han nummeret mitt, for han ville ta meg med til Sjømannskirken i San Francisco! Det ble en veldig artig kveld! :P

Jeg løp på et rom og skiftet til party-clothes også bar det ut døra til neste fest! Det var et black & white party med noen seniors fra skolen:) Jeg kom inn og begynte å danse og hadde det supergøy! En fyr sa til og med, at jeg gjorde festen - det hadde vært kjedelig før jeg kom:P (Jeg kom bare 3 timer forsent! haha) Jeg viste dem Q-tips dansen, bake pizza - dansen osv, og snart hadde de sine egne forslag:D Morsomt!!

Søndag var det kjole-shopping for Winter Ball med Vanessa og Lisa! Superkoselig!! Vi fant kjoler alle tre og spiste lunsj (min spandert av Melissa Meiner:D takk!) Lisa klarte ikke å bestemme seg, så mora, søstra(12) og broren (20) kom og hjalp til og bestemme for henne:D Broren var skikkelig hyggelig og kjekk og har en rosa motorsykkel!! :D haha! Så kjørte vi til slutt hjem etter en suksessfull shoppingtur, og jeg spiste middag på en indisk restaurant med vertsfamilien og en annen familie (de som har han nydelige lille gutten som heter Isaac).. Deeeeilig mat, buffet - så man kunne ta så mye man ville:D!! Pappa skulle vært der!! Så kjørte vi rundt i Sunnyvale og så på pyntede hus med masse, masse julelys! Stoppet innom Lowe's og kjøpte ny mikroovn, for vår kræsja tidligere i dag... Regnet masse på kveldingen (her kaller dem det storm når det regnerXD)

Sååå artig å se bilder fra juleballet på TVS, dere andre som har bilder, vær så snill å legg de ut så jeg kan se!! Kjempefine alle sammen;D

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt utrolig hva du får presset inn i løpet av døgnets 24 timer, Melinda!
Høres ut som ei strålende helg. Her er vi i gang med siste skoleuke før jul. Tentamen i engelsk for 10.kl. Tror det er den oppgaven dere fikk til eksamen i 10.kl med tema "Money".
Prata med Toril G i kveld og skulle hilse masse til deg. Hun mente du fikk med deg en fantastisk erfaring dette året. Det er jo helt sikkert, men vi savner deg masse!