mandag, desember 29, 2008

Full update

Jeg skulle vente til jeg hadde kamera med alle bildene, but I cannot seem to find it.. Så jeg får bare ta en skriftlig versjon.. jippi :P Juleferie er ganske deilig - oppe sent, sove lenge... Sist gang jeg skrev til dere var det jul.. men nå varmer vi opp til nyttårsaften! Jeg har sett masse julefilmer og slappet av! San Francisco var herlig - fiiint vær og en nyyydelig by!!





For noen uker siden, var vi i Canta Nova og sang i en lutersk kirke... Jeg sang Himmel på Jord, og Mr. Hibbert sa til alle at jeg var fra Norge. Etterpå kom det masse folk og ville snakke med meg, vise meg bunader osv.. En av isse personene var Marvyn. En gammel mann med masse Norske kontakter:P Vi har avtalt at vi skal dra til Sjømannskirken i morgen, så det blir gøy! Men på søndag hadde han spurt meg om jeg kunne komme å synge i koret deres i deres kirke, fordi de manglet noen sopranoer som hadde dratt til Florida på ferie, eller noe sånt.. Hvorfor ikke? tenkte jeg... Det var veldig likt statskirker i Norge, men på Engelsk, så klart... De hadde også nattverd, og jeg visste ikke at det var rødvin og ikke druejuice.. Ops!! Haha...

Lørdag hadde jeg en helt fantastisk kulturell opplevelse!! Jeg var og så Nøtteknekkeren eller The Nutcracker - i San Jose. NEI, det er ikke en film, men en helt utrolig ballett forestilling! Alle i stykket var profesjonelle dansere som gjør dette på heltid, unntat min venninne, Dani, som er kaptein på the danceteam på vår skole... Hun skaffet gratisbilletter, så dro jeg og tre andre venninner og så henne og de andre danse... Det var utrooolig!! Når man ikke har replikker, må man virkelig bruke kroppsspråket for å uttrykke seg, noe de var såå flinke til!




Etterpå tok vi turen til en restaurant som heter BJs.. Da fikk jeg rykte for å være den blondeste i verden, fordi jeg spurte hva BJ var forkortelse for... Så kom jeg plutselig på hva det er forkortelse for... Ikke restaurantkjeden, men hvis noen sier BJ, så mener de som oftest noe helt
annet... (hvis dere ikke vet hva det er, gå og spørr en tenårings-gutt med litt for mye hormoner) Men menXD Vi fikk oss en god latter! Vi spiste pommes frites og en deeeeilig dessert som heter "kizooki".. Et fat med en slags kake/brownies lignende greie med is og krem oppå.. Fantastisk godt!! :D

Fotballtrening i dag var litt tøft, men det hadde jeg bare godt av!! Vi løpte litt også spilte vi på små mål, fordi vi var bare seks jenter som viste seg! :o

Grunnen til at jeg har bilder allikevel, er at jeg lånte andres kameraer og bilder:D Hvertfall - jeg har andre gode nyheter, men da må dere snakke med meg et annet sted - send en mail eller noe! SMASK!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei vennen:) høres ut som du har kost deg. Var det morro å synge i det koret?? og den forestillinga sku jeg gjerne likt og sett!!
Jeg vil høre de andre gode nyhetene.. sender deg en message på face jeg=) I dag kommer Ole til meg, hurra! Og i morra skal vi feire nyttårsaften hos Alien.. Det blir gøy, håper jeg. hihi.
SAvner deg!! SUSS

Anonym sa...

Ut med språket! Ok, nå går jeg og ringer!

Anonym sa...

jeg sender melding på face.....:D

Ha en herlig nyttårsfeiring!