onsdag, desember 31, 2008

Enda en Frisco-tur!

I dag våknet jeg - klar til å ta meg enda en tur til San Francisco... Ikke for å se på de tradisjonelle turiststedene denne gangen, og ikke med vertsfamilien... Selvsagt møtte vi masse trafikk og måtte stå i evigheter for å komme fram, men når vi kom fram til Sjømannskirken var det verdt det! Vi fant parkeringsplass rett utenfor - midt i en superbratt bakke. Norsk, svensk, dansk og amerikansk flagg hang utenfor og det var en nyyydelig hvit bygning med fantastisk utsikt! Da vi kom inn satt vi og spiste vafler og drakk saft med en hyggelig man som kom fra et eller annet sted sør for Bodø! Han var ekstremt fascinert av det faktum at jeg fortsatt snakket Nord-Norsk, OG hadde forbløffende mye innsikt i fotball og bandyspillere fra Mjøndalen XD Hvertfall, så har de au pair og student middager der en gang i måneden som jeg gjerne måtte komme på.. Jeg nevnte også at jeg møtte de gamle folka da jeg sang, så han inviterte meg til å komme å synge der også! Et par sanger på gudstjenesten en søndag, og noen etterpå! Så det blir morsomt hvis jeg får til :D

Etterpå dirigerte jeg oss fram til 'downtown' midt i sentrum av San Francisco, fordi jeg trengte en underskrift fra Aspect (Speak's moderselskap i USA), sånn at jeg kan forlate landet! Jeg skal mest sannsynlig på misjonstur til Mexico i Februar, så da må jeg ha den underskriften hvis jeg vil være sikret at jeg kommer meg inn i USA igjen etter vi har vært der... Så, når vi var på vei hjem, så stoppet vi i en liten town kalt Woodside. Der skulle vi spise lunsj rundt kl. 15 på et sted som het Buck's Restaurant. http://www.buckswoodside.com/ Det var en utrolig diner, med memoribilias eller however you write that OVERALT!! Han hadde bilder, figurer, svære sverdfisk, avstøpning av Shaq O'Neal's hender osv.. bare uutrooolig masse kule ting!!

Når jeg kom hjem vasket jeg klær, organiserte papirer og skolesaker og så ca. en sesong med FRIENDS.. hahaha:D Anyways - peace out!! <3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du Melinda, du er ei artig pia:-) drar hit og dit, guider folk til steder du aldri har vært før, og opplever litt av hvert. Tror egentlig på at du har sigøynerblod i deg!:) Her er det nyttårsaften, og 14 kuldegrader!
Vi hadde besøk av Carl Stephan og resten av fam i går. Skal sende bilder av en skikkelig søtnos!

Melinda sa...

Nr.1 - ja, jeg er ganske festlig:)
Nr.2 - HAHAHAHAHAHA!!! Vi har 11 plussgrade her akkurat nå :D
Nr.3 - hvem er Carl Stephan? Hvis han er en liten baby, send bilder kvikt, og si at jeg skal være barnevakt hele sommeren:)