torsdag, januar 01, 2009

Happy New Years!!



Ja, nå er det bestemt!! Neste år, når vi skal inn i 2010, skal jeg feire Nyttårsaften i New York, Times Square!! Anyone with me?? :D Haha... Så gjelder det å stelle seg ved siden av en deilig, singel marinemann og når de teller 3-2-1 - så har dere et magiisk kyss midt i all jubelen! Hahaha.. Ja, det er jo lov å drømme..

Hvertfall, nå er det et nytt år.. Tid for å se tilbake på året som har gått, men også se framover på nye muligheter og sjanser... Hvis jeg går tilbake ett år i tid, var jeg på Saltnes med noen av mine aller beste venner... Vi hadde det superkoselig, før så å gå ut og se på fyrverkeriet... Etterpå satt vi inne og diskuterte (HAHA) omtrent hele natta! Så typisk oss i grunn...

Det var ganske så forskjellig fra i år... I år var det ingen fyrverkerier her.. Det er visstnok bare på 4th of July.. Men jeg hørte et par krutt utenfra! Vi var på en konsert kl. 19 med en Australsk sangerinne.. Hun var megaflink, har turnert med Rebecca St. James og andre skikkelig store, kristne grupper. Det var ikke så altfor mange folk der, men hun gjorde en bra innsats, og etterpå fikk vi muligheten til å kjøpe ting og få signaturer og SNAKKE med henne! Så da gjorde jeg det:)
Jeg spurte henne hvordan hun begynte å turnere med Rebecca og sånn, så hun fortalte hele den lange historien om hvordan onkelen hennes hadde et Record Label, og så ble hun tvingt til Tennesse osv osv... haha.. Også nevnte jeg at jeg var fra Norge og sånn.. Hun hadde vært der flere ganger, men visste ikke at det var SDA-kirker der! Så når hun skulle tilbake, så ville hun gjerne få til noe der... (Hun er også SDA) Hun hadde veldig lyst å planlegge en turné i Europa, så da håper jeg at de tar kontakt! Hun kommer også i kirka på lørdag.. så det blir jo koselig!

Etterpå gikk jeg en tur med hunden i kveldinga... Det var helt mørkt ute, og hunden ville IKKE gå.. Jeg måtte Dra henne, og da mener jeg dra!! hele den første biten til huset var heelt ute av syne... Så gikk hun lettere med... Når vi kom hjem spurte jeg om vi kunne danse med dansemattene.. Så vi holdt på med det til vi ble svette og slitne og så på Nyttårs-aften i New York på tv.., Så svarte jeg endel meldinger på mobilen og begynte å se for meg senga.. Og nå sitter jeg på gulvet nedfor senga og skriver til dere... Etterpå kommer jeg nok til å sette på litt friends og rydde littegranne før jeg legger meg..

Men jeg har tenkt litt på dette med nyttår.. Har dere noen nyttårs-forsetter? Jeg vet ikke helt om jeg har noen.. Det virker så typisk, og sikkert at man skal bryte dem etter to dager uansett.. Men nå som både jula og nyttår er over, skal jeg prøve å holde meg litt mer unna fra godsaker! Nå er jo sommern her snart igjen, og da vil jeg se bra ut i bikini! hahahaha - as if:P Jeg vil også si at å få nok søvn er noe jeg skal prøve på... Da mener jeg ikke å gå til sengs klokka 9 og vokne 5 som vertsmor, men at hvis jeg har mulighet til å sove lenge er det greit å være våken, men hvis jeg skal noe eller har skole neste dag må jeg legge meg tidlig.. Jeg er bare en bedre person da, rett og slett. Tredje ting er å VIRKELIG ta tid til å nyte og sette pris på de små tingene.. JA - jeg savner folk i Norge, men jeg føler meg absolutt ikke klar til å dra.. Det er så mye mer jeg vil oppleve. Og jeg/vi må ikke bare se framover til neste ting, eller tilbake på noe som er bra - men lære å leve akkurat her og nå.. Skjønner du hva jeg mener, eller bare babler jeg fordi klokka er halv to på natta? Jeg kan ærlig si at jeg vet ikke akkurat hvor jeg kommer til å være neste nyttårsaften, men det betyr ingenting... Det som betyr noe er NÅ!

4 kommentarer:

Anonym sa...

GODT NYTT ÅR!!!
Den sangerinna må vi få hit også. Hvilke instrumenter var med?
Jeg skulle gjerne sett bilde av den situasjonen med Melinda som draar hunder på tur:)
Nyttårsforsetter...tja, det var den bikinien da..:)Den søvnbiten var heller ikke å forakte.Du er jo ellers litt av en filosof når det kommer utpå natta, men gode og viktige tanker å ta med likevel. Ellers håper jeg at du ikke blir like langt hjemmefra neste nyttårsaften!! I dag står Max Manus på programmet her hos oss. En film fra krigens dager om sabotøren Max Manus. Kjempepopulær film, mest påkostede norske film som har kostet 55 mill å lage. Ha en fin dag. Hørte vertsmor si at dere skal i selskap.

Melinda sa...

Hun hadde bare playback, men det var ganske mye futt i de, så jeg ville være forsiktig med hvor i Norge hun spilte... Orker ikke at det skal bli negativitet rundt det, liksom! Jeg er ikke filosof utpå natta.. Egentlig ville jeg bare sove, men jeg er filosof når jeg går på tur med meg selv og hunden og ikke har noen å snakke med, eller noe til å underholde meg! Hvordan var filmen?

Anonym sa...

Godt Nytt År, Jenta MI:D:D:D

Anonym sa...

Jeg er utroolig enig i det siste du skrev!! Selv om jeg ikke kommenterer så mye, så leser jeg hvert eneste innlegg... Kjempespennende! =)
Har kommet inn på speak-programmet, men driver med å finne familie selv og sånt, litt vanskelig.. Men håper det ordner seg=)
Godt nytt år!!