onsdag, januar 21, 2009

Huntington Lake


Som alle dere med facebook har oppdaget, så klarte jeg å få tatt en del bilder i løpet av helga... Hvis dere ikke har det, så gå gjerne å se på bilder der... Men tenkte en kvikk oppsummering kunne være greit også...

I HAD THE TIME OF MY LIFE!!! Started med at Vanessa kom og hentet meg rundt kl. 9 lørdags morgen. Vi kjørte hjem til henne og pakket opp de siste tingene i bilen og sånn. Sharon på kjøkkenet pakket maten, Rick sto i gårsplassen og pakket ting i bilen og i takboksen. James hadde akkurat våknet, og jeg og Vanessa valgte filmer og serier til å ta med på turen! Ute var det over 20 grader. Etter vi kom i gang stoppet vi ikke før på Kentucky Fried Chicken for lunch. Under hele turen spanderte de på meg, de er så snille!!

(foran: Rick og James, bak: Sharon og Vanessa)


Et stykke videre begynte vi å kjøre oppover mot fjellene. Vi kom til et sted som het Table Mountain. Fjellet var helt flatt på toppen, som et stort bord. Skikkelig merkelig, men veldig kult! Lurer på hvordan det har blitt sånn! Så begynte vi å kjøre oppover og oppover, jeg så snø igjen! Vi var over 2100 meter over havet til slutt, og lip glosser og sånne ting holdt på å eksplodere:P
Lake Huntington lignet sånn på Norge, at det var helt sykt. Hele turen tok ca. 4 timer uten stopp. Hytta vi skulle sove i var fin og ganske stor, men det var en hytte med hyttefølelse! Jeg og V. sov i toppen av hver vår køyeseng. Resten av lørdagen dro vi til skisenteret og leide skiutstyr. Eller, du kan vel heller kalle det "låne", haha:) Rick kjente folk som jobbet der, som ga han rabatter overalt. Jeg og James leide fullt skiutstyr med sko, staver, ski og betalte for begge tilsammen 20 dollar. Billettene til heisen fikk vi gratis. Men vi dro hjem til hytta og spiste kalkunpølser, drakk kakao og så på film!


På søndagen dro vi og sto på ski i et helt fantastisk vær! V. kunne dessverre ikke stå på ski på grunn av nerveskader og sånn, så hun satt og leste mens vi sto på ski. Det var varmt og godt, og masse solskinn. Løypene var for det meste ok, men noen var isete, så de holdt vi oss unna. Rick hadde visst vært skiinstruktør så jeg fikk noen tips til hvordan jeg ble enda bdre:) Da vi kom hjem bestemte vi oss for å gå i boblebadet! Det var bare perfekt! Så dro hjem og spiste spaghetti, så enda en film: Get Smart. Kakao også såklart!

Mandagen gikk vi på tur i snøen ca en time inn i skogen til der hytta deres var (ca. 10 km hele turen). Så spiste vi skittles, oreos, pretzels with peanutbutter, Reese's (sjokolade) , epler og drakk vann. Nesten bedre enn appelsin og kvikklunsj!!
Det var en ganske tung tur med endel snø og oppoverbakker, så når vi nærmet oss mållinja var V. utslitt. Det prikket i beina hennes, så foreldra var lei seg for at vi hadde gått så langt. Vi stoppet i den lille, lokale butikken og snakket litt med eieren. Han var en artig skrue!! Helt umulig å forklare uten bevegelser, men han var sååå rar at det var morsomt. Han etterlignet tenåringsjentene hans helt uten videre og fortalte masse om han selv som vi ikke hadde trengt å vite:P Men det beste med han var at han leide ut snøscootere:D De var visst billigere enn de andre, så jeg, Rick og James dro ut på tur i skogen på to scootere. Jeg satt bakpå Rick, også hadde James sin egen. Men etter første sving stoppet Rick og spurte om jeg ville kjøre.. OF COURSE!!! Jeg cruiset bortover, det var sååååå morsomt!! Han spurte flere ganger om det var første gang, han kunne rett og slett ikke tro det:P Men jeg er en motorrype, så.. haha:D

Denne mannen i butikken tipset oss også om Mexican food i baren ved siden av, eller saloonen som et stod utenpå... Så vi kom tilbake med hele familien og spiste der... Kjempegodt, og artig å se en ekte, amerikansk bar:) Ops, var vel det jeg ikke skulle fortelle.. haha..

På kvelden ble det enda en tur i boblebadet også så jeg og Vanessa på Ungkaren i stedenfor en film:) Godt valg, sier jeg, er utrolig morsomt! Natt til tirsdag drømte jeg at jeg giftet meg faktisk! Så på tirsdag, våknet vi til the Inauguration of Barack Obama! Utrolig å være her i løpet av denne fantastiske perioden av Amerikansk Historie. Er så mye som skjer!

(KLIKK GJERNE PÅ BILDER FOR Å SE DE STØRRE)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du er heldig!!! Takk for spennende referat og flotte bilder. Ser, og høres ut som du har hatt en utrolig tur. Du kan kunsten å kose deg, jenta mi:)

Anonym sa...

Jeg vil også kjøre snøskoter. Det var litt av en ferie-tur - du er heldig som har fått slike venner.

Anonym sa...

Ble glad fo å se at du syns det var NESTEN like godt som appelsin og kvikk lunsj. Hehe.

Fint å lese at du har det bra, og det er jo helt tydelig at du koser deg masse over there!

Klem fra Irene

Anonym sa...

Det hørtes ut som en super tur.. Jeg misunner deg så får kjøre snøscooter altså!:D Haha, så bra at du kjørte bra, men det er jo ikke noe sjokk. Du er jo Melinda!:D

Vi savner deg!!<3

Lena Alexandra sa...

Heldi du som får kjøre snøskuter! Det er så digg x]
Kos deg i USA da:)