lørdag, januar 24, 2009

Super dag

Where to start... Hm.. Da jeg snakket med en av de regionssjefene i Aspect/Speak i begynnelsen av oppholdet spurte hun meg om jeg hadde fått venner. Jeg svarte at ja, det hadde jeg... Det var visst veldig bra, fordi mange utvekslingsstudenter fikk ikke venner før ETTER jul. I dag så jeg virkelig grunnlaget jeg har bygd i løpet av de månedene jeg har vært her og forskjellen mellom nå og da jeg kom hit. Hva snakker jeg om?

I dag hilste jeg på en ny utvekslingsstudent fra Brazil. Hun heter Jessica og danser på dansestudioet til Dani (hun som danset i Nøtteknekkeren)... Dani hadde fortalt meg om henne, og hun startet på skolen vår på onsdag, da det var et nytt semester. Jessica, Dani, jeg og Vanessa hadde lunsj i dag, og hun er såå koselig! Hun er veldig usikker på engelsken sin, men hun var super interessert i å snakke med meg... Hvordan får man venner her? spurte hun.. For ingen kom og snakket med henne i klassen! Jeg prøvde som best å forklare, og når folk vi gikk forbi sa hei og " I love you, Melinda" så ga det henne nok håp om å få venner. Hun så bildene mine på facebook og sa hun ville ha bilder som mine:) Hehe... Hun er som jeg var for noen måneder siden. Det er så rart å se! Jeg spør henne de samme type spørsmålene som folk spurte meg... Hun blir introdusert rundt i hist og pist sånn som jeg ble introdusert.. Hun vil være med i alle klubbene sånn som jeg ville da jeg først kom hit. Og det beste av alt? Hun har 7.time, så jeg har noen jeg kan spise lunsj med på torsdager=) Hahaha...

Vanessa fortalte meg at hun hadde lyst på frozen yogurt, så hun lurte på om vi skulle dra dit på kvelden før Friday Night lights:) Of course sa jeg ja... jeg gledet meg til det i gjennom hele fotballtreninga som var veldig hard... Etter å ha spist middag, sa Kathy at de skulle gå på tur med hunden og så måtte jeg gjerne spille piano og synge etterpå.. Heldigvis hadde jeg en god unnskyldning:) Så kom Nessa og hentet meg og vi dro og spiste den deilige frosne yogurten som smaker som is, bare bedre... Så dro vi hjem og så på Friday Night Lights og Psych. Veldig koselig, og Vanessa syns vi skulle gjøre det til en tradisjon:) Jeg syntes det hørtes veldig bra ut!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så flott at Jessica får en venn fra Norge også, og omvendt. Du må bare invitere vennene dine på besøk til oss og Norge.
Svein Are hadde veldig flott tale i kirka i dag. Du kan forresten høre hans taler på
www.pastoren.com
Her snør det noe helt utrolig, så vi må bare kaste oss ut i måkinga..noen dager til:)

Melinda sa...

Haha, tro meg.. DET har jeg gjort. Dani har allerede fått godkjenning fra mora si om at hun får lov til å dra.. Jeg har snakket med flere om 'hva vi skal gjøre når de kommer og besøker meg i Norge'! :D Kos deg med måkinga:) moahahahaha

Anonym sa...

eg glede meg t d komme hjem eg:)

Anonym sa...

Hun hørtes søt ut=) Du må hjelpe henne da, så hun føler seg ordentlig velkommen. Det er jo du flink til:)
Savner deg.