tirsdag, desember 23, 2008

Julefest, hårdrama og winter ball!!

I går (søndag) dro vi i familien til San Juan Batista (Johannes døperen på spansk) til familien med det fine huset for å ha juleparty!! Jeg spilte biljard, bordtennis and "foosball"... Det er dagens glose - noen som vet hva det er? Dere som er skikkelig friendsfans, burde ikke ha noe problem med å svare:D Vi spiste deilig middag... Lasagna osv... Etterpå var det gaveåpning, og jeg fikk to sesonger til med friends, så nå har jeg 1-6!! Jeg fikk et driiitkult mørkelilla "palestina" skjerf... Og masse godsaker... Jeg lekte masse med lille Isaac, og så alle damene en julefilm om de som prøver å "hoppe over" jula.. Sett den før, den er veldig koselig:) Omsider kom vi oss hjem rundt 7-8 tida, så jeg hadde godt tid til å fikse stripene i håret mitt... jeg hadde kjøpt hjemmestripe-sett og Liz skulle hjelpe meg... Men så begynte jeg selv, og plutselig var det i hele håret mitt... Jaujau, tenkte jeg og kjørte på... Det så ut som det begynte å lysne, men jeg ville ikke at det skulle ende opp oransje/rødt så jeg lot det være i minimumstiden på pakken. Da jeg vasket det ut var det GULT!!! Jeg var veldig opprørt, og det ble mange turer til den døgnåpne drugstoren... Mye diskusjon med mamma som akkurat hadde stått opp. Meldinger og googling til eksperter på internett... osv.. Jeg endte med å ikke gjøre noe med det, ville ikke at håret mitt skulle falle av eller bli grønt, så jeg tenkte det er bedre at det er veldig lyst!

I dag (mandag), dro jeg over til mine norske venner og bakte og pyntet pepperkaker:) Hadde det veldig koselig, og tok tankene på noe annet en det fæle håret... Så var jeg på butikken og kjøpte bånd til håret (endte opp med å ikke bruke det heller), fikk gel nails (glittertupper - dritkult) og så sminket jeg meg, og krølla/fiksa håret hos Vanessa... Sluttresultatet ble ikke så aller verst! Vet ikke om de prøvde å være snille, men folk sa at håret mitt var fint!! Ja, det var lyt, but "I could pull it off" sa de. Rundt kl.18 dro vi over til Dani, kapteinen på danseteamet, og tok bilder med en stoor gruppe mennesker:P Så dro de fleste av vi som var der til en restaurant i downtown San Jose! En skikkelig fancy, "dyr" italiensk restaurant. Jeg og Vanessa delte en pizza og jeg hadde en brus, og det ble under 10 dollar!! På en fiin restaurant, sååå kult, altså:D Så gikk vi over til et annet skikkelig fancy hotell, der ballet var... Det var nyyydelig - akkurat som på film!! vet jeg har sagt det før, men det var virkelig det!! Jeg danset hele kvelden, i alle fall så mye som jeg orket! Vi tok bilder hos fotografen der, men det får vi først etter jul på skolen... Faren til Vanessa tok masse bilder som jeg får etterhvert, men her ser dere litt hvordan jeg så ut:

Og ja, Marlen, det ER øredobbene jeg fikk av deg i julegave... Og jeg vet det ikke er jul ennå, men jeg tenkte at det var 2 dager til, og jeg trengte virkelig noen øredobber - så jeg åpnet en i tilfelle jeg fant noe jeg kunne bruke- og det gjorde jeg! De var perfekte - tusen TAKK!!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

haha, jeg skulle akkurat til å spørre sjøl. din tyvtitter :) men flott at du kunne få bruk for dem. kjolen var dødssexy!!

<3

nå er det lillejulaften og jeg savner deg mer enn mest!!

Anonym sa...

Se på hu a! Kjempefin var du, fra topp til tå! Har dere hatt julaften allerede!? Nå har vi mat til en hel hær i huset, pynta og sett grevinnen og hovmesteren. Da skulle det vel det meste være klart. Om få minutter setter vi oss i bilen, plukker med noen flere folk og drar til Mjøndalen kirke på midnattskonserten som Collet Aalls skal holde. Høres ut som du har det koselig med venner og "familie". Det er bra :) Når kan du vekkes på julaften? Snakkes

Anonym sa...

Du var så fin, Melindaa!:) Og jeg er så misunnelig på at dere fikk danse, noe som vi ikke fikke gjøre at all!! Håper du storkoste deg altså, og merka stor forskjell til ballet på tvs, haha!:P Ønsker deg en superduperkoselig juuul! Nå er det julaften, hurra hurra.. vi var på julekonsert i Mjøndalen i kveld. Jeg og Marlen satt sammen, foreldra dine var der og ja.. men det var helt fantastisk! DØDSBRAAA!!!

Jaja.. God jul, snupp.. Jeg er glad i deg, og det vet du godt!! hihi.. håpr du snart får julekortet mitt.. suss

Caroline sa...

Heeey!
Skal til Freemont paa torsdag :p Legg meg til paa msn saa kan vi snakkes der :) csk_1000@msn.com

Anonym sa...

God jul, kjære Melinda! Så du tyvtitter på pakkene, og åpner dem til og med før tiden! Hehehe!
Så er dagen her, juletreet er pyntet, og gavene under bugner. Senere i dag kommer det vel enda flere. Her skal alle barn og barnebarn samles for å spise komle og pinnekjøtt. Nam-nam.
Har vært en del omgangssyke rundt omkring, begge guttene til Monica har vært syke, Renate har vært syk, og i går var det Majken sin tur, men nå ser det ikke så galt ut med noen. Håper ingen flere blir syke.

Nå må jeg henge i her for å bli ferdig.

Stor juleklem til deg fra Irene

Anonym sa...

melinda va fiin du är på bilderna ;]

HAPPY XMAS babeh!! :] hoppas du får det riktigt trevligt
<3<3