onsdag, november 26, 2008

Fun day!!!

Først må jeg bare begynne med å si tusen takk for alle bursdagshilsene jeg har fått på facebook osv...! Når jeg våkna på bursdagen min hadde jeg 55 notifications, dagen etter 57!! Var utrolig koselig:) Bursdagen min var ganske bra! Jeg kom på skolen og i første time (kor) så sier læreren at alle må reise seg og synge bursdagssangen for Melinda! Så måtte jeg komme ned og hente blomstene på pianoet som var til meg:D jeg går ned og ser et brev med bilde av meg og mathias i russland fra familien i Norge:) Sååå koselig, jeg skjønte ingenting!! Det viste seg at omtrent ingen visste at jeg hadde bursdag.. Mange spurte meg hvem blomstene var til når jeg bar de rundt på skolen.. THEY'RE FOR ME!!! haha! Men jeg fikk en liten rap av en venn som hun hadde skrevet ned på et ark..

Men etter skolen, før fotballkampen og på bussen og sånn hadde jeg det kjempegøy! Jeg kjenner at jeg liker dette laget utrolig godt! Mye bedre enn vannpolo-laget.. Jeg blir inkludert, føler meg som en av dem, jeg snakker høyt og er med i diskusjoner osv... Jeg snakket med Vanessa om det, og hun sier at vannpolo-folka er liksom de mest populære kidsa på skolen, så de har litt for høyt ego... Og selv om de vet godt hvem jeg er og er hyggelige innimellom, er det ikke virkelig gode mennesker, liksom:P Disse fotballjentene er sååå morsomme og litt "gangsta"! Jeg kommer virkelig godt overens med dem - og når vi vant fotballkampen var det bare ekstra morsomt!! Etter kampen sa jeg takk til trenern for bursdagsgaven! At vi vant kampen! Men jeg tror han misforsto meg og trodde at jeg hintet til at han ikke hadde gitt meg noen bursdgasgave! haha.. så han sa jeg skulle få en dagen etter.. og han tok med donuts:D Jippi!


Jeg så akkurat at jeg har skrevet 103 innlegg! Ikke dårlig, altså! Jeg har hatt en utrolig bra dag (26.august) i dag - det er så sykt deilig med ferie!! (Thanksgiving Holidays) Jeg våknet i den utrolig koselige tv-stua til Vanessa... Dusjer, kler på meg og går ned og spiser frokostblanding... Så bærer det til fotballtrening i regnet... De ba meg ringe å sjekke at det ikke var avlyst siden det regnet, men jeg ringte og han sa vi måtte komme...

Ikke alle kom, men vi var et par stykker som løp og sparka i regnet fra kl.11... Gutta på "football"-laget (amerikansk football) var akkurat ferdig.. Treningen skulle vare fra 11-13, men rundt 12.30 gikk vi i gangen utenfor gymsalen og spiste donuts og bagels og så på en basketball-kamp som foregikk der.. (Mange fine gutter på basketball kamper, det skal være SIKKERT!) Jeg hadde på meg fotball-utstyret (shorts, t-skjorte og treningsjakke) og i jakken lå nøkkelen til huset til Lampsons. Jeg bor hos Vanessa nå, men jeg må dra hjem til vertsfamilien min og fôre kattene og fiskene... Når jeg ble hentet kunne jeg ikke finne jakken min. Jeg hadde tatt den av meg, for jeg var så våt, også tror jeg noen tok den uten vilje, trodde den var sin eller noe... Jeg ringte rundt osv, men ingen jeg fikk snakket med sa de hadde den.. Jeg ringte familien og spurte om de hadde en ekstra nøkkel, men etter å ha leita syyykt lenge i hagen uten å finne steinen den skulle ligge inni, ringte vi nesten låsesmeden...

Dere vet kanskje ikke dette, men faren til Vanessa er kaptein i brannvesenet, så han har måttet lære hvordan å dirke opp låser... Han var på jobb, men han hadde lært lillebroren til Vanessa, James (14) hvordan man gjør det... Så han tok med seg utstyret og brukte ca. 5 minutter på å dirke opp låsen!! Så da kom vi oss inn, fikk gitt mat til dyra osv..! Vi fant også en ekstra nøkkel som jeg kan bruke neste gang:) Utrolig heldig at jeg er hos akkurat denne familien nå, for V sa at hvis politiet hadde oppdaget han med det låsedirke utstyret så kunne han bli arrestert! Men når mora ringte faren etterpå så var det en politimann tilstede på stasjonen.. James er nå berømt på brannstasjonene i området ;D Rykter på sånne steder sprer seg som brann i tørt gress... Alle synes det var så kult!!

Rundt kl.2.30 dro jeg, V, Dani (captein on the dance team) og Carolyn til Chevy's (mexican restaurant) og spiste "bursdagslunsj" for meg... Kjempekoselig:) Fikk gavekort til Kohl's (klesbutikk) og starbucks:) Plutselig kom det tre mexicanske damer og puttet en sombrero på meg og sang bursdagssangen.. Jeg skvatt SÅ når de kom snikende opp bakfra! Ble tatt noen fryktelige bilder av meg også... huttetu:P

Så, etter å ha vært hjemme en stund og sett på friends osv, dro vi innom Chili's og tok med mat til de på stasjonen der faren hennes jobbet... Utrolig koselige folk, og jeg fikk en tur rundt på stasjonen og prøve jakken til faren hennes og hjelmen osv... Så kom en ny rekrutt og hadde i oppgave å binde fast noen til en båre og ta på nakke støtte... Det ble selvsagt meg:) Brannmenn her i denne byen er ikke bare brannmenn, men har også ansvaret som ambulansesjåfører har i Norge. De kan gi dem medisiner og medical care osv.. Så kommer bare ambulansen og henter dem og tar dem med til sykehuset... det er brannmennene som gjør jobben... Det var så morsomt før denne nye rekrutten kom... For dette er sånn som på tv der de nye alltid må lide og gjøre drittjobbene! De skulle nok få han til å svette, sa de! Når han kom inn sa han captein Harsh eller sir etter hver setning, og overhøflig... Ganske morsomt... De var akkurat ferdige å spise, og dama sto og puttet inn tingene sine oppvaskmaskinen. "Kan du tro han lar meg gjøre dette?" sier hun på tull. Fyren skvetter bort og begynner å hjelpe til. Alle vi sitter og skrattler... "I'm just kidding!!" sier hun og ler, men han hjalp til og så etter andre ting og gjøre som å putte vekk søpla osv... Det var så morsomt... Rett før vi skulle gå går alarmen!!! De løper ut til brannbilen og jeg tar fram kameraet og løper etter... Men plutselig går det opp for meg at de skal kle av seg før de tar på seg uniformen!! Så det ble jo også morsomt:D Men faren til V sa at han var vant til at folk så han kle av seg så det gjorde ikke noe! hahaha:) Så det ble en artig film, men jeg har ikke ledningen til pcen med meg hit.. skal hente den i morra;) Så, etter en dag med låsdirking og brann-trening dro vi hjem og så på Emergency og Private Practice... Så morsom dag:)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei vennen min:)

Utrolig koselig det på bursdagen din:D og godt at du valgte Vanessa!:D De høres så snille ut. Og klart er fotballjentene kulest;)

Haha, komisk! Men han faren virker råkul altså!! Du er såå heldig som har ferie forresten. Jeg må klare meg 3 uker til. Er så mye lekser og mas og snart tentamen!;/ stakkars oss. Jaja.. Du skal få julegave og bursdagsgave av meg til jul. Du vet åssen det er å komme seg noen steder her på tvs. Så når jeg kommer hjem er det mye lettere å sende nedover til deg:D Så da får du jo to gaver, og det blir vel bra?:P hihi.. løv u!

Anonym sa...

Hei Melinda kjære! Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe til deg! Jeg savner deg.. Har du husket å åpne brevet til bursdagen som lå i esken!? Jeg er litt spent;) Tell me!!
Det er skikkelig spennende å høre om alt som skjer der borte. Jeg misunner deg det fotballaget der altså, bare så du vet det!;)
Kos deg videre og gratulerer med dagen som var :D
Klemmer Melissa

Anonym sa...

Ja, det var en spennende dag for "Josefine". Ikke morsomt at du mista jakken med husnøkkelen! Har du meldt fra til kontoret, hvis det er på skolen dere trener da? Kunne han dirke opp låsen på døra uten at det ble noe som helst merker? Jaja, da ble det både pose og sekk på deg denne uka. God tur til..Oregon?
Gleder meg til bildene..og filmen fra brann stasjonen:-))

Melinda sa...

Henri - Ja, det er en utrolig koselig familie!! Faren er veldig festlig - koselig, morsom og beskyttende... Nå er ferien over, og skole i morra.. argh... Og ikke stress med gavene.. Gjør det når det passer deg;)

Melissa!! Skal ikke du holde deg fra dataen?? Har du lov til dette her?? Jeg vil ikke skal holde på med pcen hvis du burde ligge i senga og sånn.. Eller er du over det med hjernerystelsen nå? Og ja!! Jeg har åpnet brevet i esken!!! tuuuuusen takk!! Var sååå utrolig koselig, og jeg kommer til å lese det om og om igjen!! Ja, fotball laget er festlig;D De kaller meg Norway og blir sjokkert når jeg kan teksten til Britney-sanger.. lol!

Mamma - jeg prøvde å laste opp filmen, gikk ikke så bra, men jeg skal prøve igjen! Love <3