lørdag, november 01, 2008

Liten Recap!

Hei kjære leser!

Nå sitter jeg inne på rommet mitt, har akkurat kommet hjem fra kirka... Sitter og ser ut på regnet som drypper ned utenfor og har ei "klubbe" i munnen, og en bøtte med godteri ved siden av meg, som jeg prøver å ikke hive innpå... Jeg har ikke hatt tid til å skrive noe i det siste, men litt som har skjedd....

Pappa! Vi har sett på Baron von Munchausen i Chemistry timene i det siste, fordi vi hadde jobbet så hardt, og fordi det var Halloween ville læreren at vi skulle ha det litt gøy! :) Filmen er okay, men kan ikke måååle seg med når du fortalte historiene... Den blitt for rar og vanskelig å fatte i filmen...

I går var det jo Halloween, og nesten hele skolen hadde kledd seg ut i masse forskjellige kostymer og artige drakter... Jeg hadde ikke hatt tid eller mulighet de siste dagene til å kjøpe meg noe som helst til kostyme, men fant ut på fredagsmorgenen at jeg kunne jo gjøre noe enkelt... Tenkte på 70-talls eller hippie, men det blei for kaldt, så jeg tok på meg skinnjakke, trange, mørke jeans, skinnsko og lagde en lang pariserflette på meg selv som hang nedover jakken... Ble en slags biker-babe, det var faktisk noen som skjønte det uten at jeg sa hva jeg var, så det var kult! Han adventisten på skolen kom og så: Seriously, Melinda, you should dress like that EVERY day, you look really good... HAHA xD Men ja, det var mange kreative kostymer... En jente hadde laget av skjørt av ekte påfugl-fjær og malt hele ansiktet blått og hadde en blå genser og gikk som 'the peacock'... En annen hadde lagd et dinosaur-kostyme.. Noen av vannpolo-jentene hadde gått all-out på Juno-filmen.. har morsomme bilder fra det, forresten.. det kommer, det kommer! Mange som hadde morsomme figurer fra reklamefilmer også, men de har dere ikke sett, så det er vanskelig å forklare :P

Nå er jeg tilbake fra middag og skal fortsette å skrive mens jeg spiser mer godteri... Har noen av dere smakt 'butterfingers'? Det er driiiitgodt:) Sikkert tusen kalorier per bit, men.. Så min Halloween ble veldig koselig! Etter skolen hadde vi 'trening' der vi fikk muffins og godterier og tok litt bilder og lekte noen leker før vi var ferdige... På veien ut så sier Dianne at jeg må gjerne komme til henne på kvelden, hun skulle ha noen folk over... Kult, da har jeg det alternativet også, tenker jeg... Men Vanessa hadde sagt hun skulle ringe meg om vi skulle finne på noe... Så sitter jeg altså hjemme og fyller ut noen skjemaer til SATs.. (kommer til det..) Så sender jeg og Vanessa et par meldinger, og jeg forteller at jeg har litt lyst å prøve å gå "trick or treating"... Ja, jeg vet jeg er egentlig for gammel, og at jeg har gjort det før... (men ikke fortell noen det... På et eller annet vis trodde de at jeg aldri hadde gjort det før, og jeg ville ikke let them down...) Men det var kjempegøy... Jeg fikk masse godteri og planen var egentlig at vi skulle møte neon fyrer, en som Vanessa har noe på gang med, og noen av vennene hans... Men så blei ikke det noe av, så vi dro hjem til Vanessa og satt i hagen hennes og grilte marshmallows og lagde smores.. Da tar man kjeks, sjokolade og grilla marshmallows og presser det sammen til en slags sandwich... blei ganske godt...

Så kom pappen til Vanessa hjem fra jobb (han er brannmann-kaptein) og han og mora kom ut og satt og snakka med oss en stund... Han hadde jobbet et skift på brannstasjonen ved siden av Santa Clara University, og der er det visst alltid mye å gjøre på Halloween... Han fortalte et par artige historier:) Også sa han at hvis jeg ville, så kunne jeg få kjøre med 'paramedics'-bilen til brannvesenet når de var på oppdrag:D:D:D Jeg måtte nesten holde meg fra å skrike JAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! I cannot wait!! Så etterhvert gikk de inn, og jeg og Vanessa fortsatte å snakke om gutter... som vi hadde snakka om i timer allerede.. haha! Girltalk på høyt nivå detta her! Rundt 23.15 kjørte hun meg hjem, noe som var ganske passe i og med at jeg skulle i kirka i dag!

Kirka var som alltid veldig bra... Sabbatskolen var litt kjedelig... og vet du hva jeg har funnet ut av?? Det er helt forskjellig fra oss i Norge, fordi her så starter den 10.30, også er gudstjenesten 11.45... Dvs. at sabbatsskolen varer nesten 1 time og 15 minutter, i motsetning i Norge der den er 10 til 10.45, altså bare 45 minutter... Dvs at vi har 30 minutter mer her!! Det er en ganske vesentlig forskjell!! Allikevel kommer vi hjem i rimelig tid... i 13-tida...

Han ene pastoren sang denne sangen... Han spilte piano HELT likt som han på cden.. utrolig bra!! I kveld blir det Broomball... Da skal vi spille med koster på isen... ja, det er så rart som det høres ut som.. jeg skal pakke volleyball-knebeskytterne mine, that's for sure!! Så skal jeg og Vanessa prøve å få tid til en Starbucks-tur også.. håper det lar seg gjøre:)

I morgen er det SAT!!! Det er en sånn vanskelig prøve man tar, og hvis man for en høy score, så kommer masse college til å være interessert i å få deg til skolen deres og vil ta kontakt... Så det er veldig viktig... Folk pleier å kjøpe tykke bøker for å pugge osv... jeg har ikke gjort noe sånt... jeg bare stoler på at hjernen min tar seg av jobbinga.. hvis det ikke går, så too bad :P It's not the end of the world, or anything! Rett etter prøven skal jeg dra til PUC, som er Pacific Union College... Adventist college ca 2 timer unna.. Der skal jeg være søndag og mandag, og de skal prøve å friste oss seniorer til å ville starte der:P Håper jeg kan bli kjent med litt folk, kommer masse ungdommer dit! Men blir nok lite blogging - så ikke klag eller noe.. it will come ;) hehe!!
Hva var det morsomste kostymet dere så i går?


klem <3

3 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅÅHH! Det høre sååå koselig ut!!:) Alt sammen! Misunner deg veldig for alle opplevelsene du forteller om altså, det må jeg si!:) Lykke til på prøven, jeg tror det kommer til å gå strålende. Vi vant godzonecupen i kveld da.. Jeg var på laget til ole einar, oskar, øystein, sigve, eivind og vinjar!;) Hurra! Scorte 5 mål, var veldig gøy. Ellers savner jeg deg vilt!!!!:(

Anonym sa...

Du lille raring! Skulle du ut å tigge godteri! Kledde du deg ut eller var du bikerbabe da også? Høres ut som du valgte lurt siden det var både kaldt og du ikke hadde lagt så mye energi i å skaffe deg kostyme. Påfugl var jo originalt da...Håper du fikk formidla at du ville være med på paramedicsbilen, selv om du ikke skreik JAAAA. Høres kjempetopp ut. Har Vanessa vært med på det?...Pappa fikk stilig t-skjorte fra deg i går. I dag har han den på, og han er lett å få øye på ;o)... Nå skal jeg bake Ritzkake til høstfesten på onsdag, og kanskje kanelboller til ungdommene som kommer hit i morrakveld i forbindelse med bønneuka. Kos deg på PUC! Reiser du sammen med Liz?

Melinda sa...

Bikerbabe VAR aa kle seg ut... hadde nok godt fint aa dra paa fest med litt vanlige klaer ogsaa, men orka liksom ikke.. greit aa bare chillen, liksom... Naar han nevnte det med aa dra paa branntokt med paramedicsbilen, sa jeg ARE YOU SERIOUS??? THAT WOULD BE AWESOME!! THAT WOULD BE SOOO COOL! COULD I REALLY DO THAT? Og naar jeg motte Vanessa neste dag sa jeg at det var hovednyheten paa bloggen min... for jeg var saa ivrig XD Ja, Vanessa har gjort det, men det var visst ingen branner da, saa hun bare chillan med branngutta, noe som ikke hoeres saa verst ut for meg!! hahaha...