mandag, november 03, 2008

Home from PUC

Yep! Everything turned out good! På kvelden etter jeg var ferdig med blogginga gikk jeg på rommet til de jeg skulle sove hos, og satt og snakka litt med de! De var ganske kule, så kommer en av venninnene deres inn... Hun var like gammel som meg fra Lodi, halvt norsk (familie fra Gol!) og har lyst å bli barnelege akkurat som meg:D Ganske artig! Hvertfall gikk jeg med hun og hennes venninne(r) til frokost og til klassene etterpå... Jeg var på General Psychology og Biochemistry... General Psychology var kjempespennende.. Han snakket om homosexuality.. masse fakta, ting som folk tror som ikke er sant i det hele tatt osv... Hadde vært interessant å være der i morgen, da skulle de ha mer diskusjoner og sånne ting... Biochemistry, som er en slags blanding mellom biologi og kjemi var GRUSOMT kjedelig... Det var en liten asiater-dame med lav monoton stemme og hun tok ingen hensyn til at det var noen på besøk... ingen skjønte noen ting av det hun holdt på med (unntatt forhåpentligvis studentene...) Brukte masse vanskelige ord så vi holdt på å dø av kjedsomhet... halve klassen gikk ut, men jeg følte det ble for dumt, så jeg holdt meg bare der....

Så var det job fair, litt sånn som vi har på tyrifjord, der man kan spørre spørsmål om forskjellige fag/jobber osv... Det var veldig interresant, og jeg snakka og snakka og snakka med masse folk, og alle syns det var så interessant, og ville holde kontakt via e-mail og sånn... Det som er litt artig her, er at jeg kan ta alle fagene som er nødvendig for å komme inn på medisin, samtidig som jeg f.eks. tar musikk eller business eller teater eller psykologi eller sosialantropologi eller hva som helst... Det var en veldig kul skole, og jeg blir mer og mer sikker på at jeg absolutt vil inn på adventistskole framfor noe annet... Men jeg vet ikke om jeg vil akkurat dit, for det var ganske langt borte fra alt annet, og det var kaldt... Det kan jo være bra også, å ikke bli forstyrret av omverdenen når man vil konsentrere seg om studiene... Og det blir jo aldri snø eller noe sånt.. men det regner ofte!

Og det regne sååå mye på søndag, at jeg ble klissvåt gjennom de tynne tøyskoene mine... Etter 'fairen' spiste vi Haystacks (Nesten som taco), pakket i bilene... dro på et møte til med litt allsang, informasjon - fikk t-skjorter og sa hadet! Hadde det ganske morsomt i bilen på vei hjem, blei kjent med et par kule typer... Det var en suuupermorsom jente som oppførte seg ganske blondt (tror det var med vilje...) Plutselig sier hun: "Jeg hater å pelle meg i nesa, for jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av busemennene!!" HAHAHAXD Så fortsetter hun å legge ut om forskjellige type busemenn... de slimete som setter seg fast til fingeren, de tørre, som bare kan skrape ut osv... Jeg lo så jeg gråt!! Så det var definitivt artig, men noen visse personer gnagde nesten hull i hodet med stemmene sine... ååå, at det går an å prate sånn! Det er helt utrolig! jaja... nå skal jeg gå å hente tøyet mitt som er til vask!! natta <3

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ææææsj, busemennsnakk!!
Så bra at det ble et positivt møte med PUC. Lurer på om det var der vi var med adventsangerne for mange år siden. Det må jeg finne ut av... Sendte du melding til tante Margareth? Vi er i gang med fellesskapsuke/bønneuke. Flott å ha besøk av Claes. God valgdag! Hvem vinner tror du? Klæm

Anonym sa...

oj vilka trevliga människor du möter:P hehe. vaaaad, tror inte jag visste att du ville bli barnläkare, vad trevligt:) lycka till vidare i skolan:)

Melinda sa...

Obama vinner - uten tvil og med stort overtall... Jeg sier ikke at jeg heier på han eller noe, jeg holder meg nøytral... Men han kommer til å vinne stort!! Han er myyye mer populær enn McCain! Ingen tvil :P