lørdag, november 22, 2008

So...

En stund siden jeg skrev her sist, får vel bare hoppe i det:P Kampen torsdag gikk bedre, vi spilte mye bedre sammen mot enda et dritbra lag, men vi vant ikke.. Trenern har gitt oss hard konkurranse, men selve serien er visst ikke mot så veldig vanskelige lag... Lørdag hadde de en kamp også, men jeg valgte å ikke spille...

Lørdag var det thanksgiving-gudstjeneste i kirka her... Liz, Stephanie og Kathy var i en annen kirke, fordi de hadde "band" performance i en annen kirke.. Band er lignende korps... Hvertfall, Dale styrte power-pointen så han måtte være i Sunnyvale, og jeg ville helst være der også.. Gudstjenesten var helt spesiell... Den var kalt "The Blessing" og med masse filmsnutter, musikk osv. ble det en veldig sterk opplevelse... 2008 har ikke vært et bra år i USA... Mange har fått sparken, og sliter økonomisk, mange har kjære i Irak, osv... Jeg vet ikke om jeg skrev om det, men første fredagen min i USA var jeg på et sånt ungdomslag-greie "pool party"... Der snakket pastoren om en gutt som hadde en stor svulst i hjernen og hadde kommet fra langt borti huttaheiti og var på et sykehus ved Stanford... Vi har drevet og snakket om han fra tid til annen, bedt for han og kirka samlet inn 5000 dollar til familien.. Jeg har hørt sååå mye om denne gutten, og fulgt historien fra begynnelsen - og i dag hadde de laget en film der han snakket om utfordringene og sa tusen takk osv... Var utrolig intenst... Noe annet, som var veldig trist, var at en av jentene i klassen til Liz mistet faren sin denne uka... En dag bare våknet han ikke opp... Hele familien var i kirka i dag, og mannen var en god venn av pastoren, så når pastoren snakket om hvordan denne fyren hadde hjulpet pastoren ut av det dårlige livet han levde og sånt... Begynte jenta å grine kjempemasse... Så klart, men det var så fælt å se.... Jeg synes sååå synd på dem!! Men gudstjenesten handlet om velsignelser... Familie og venner osv... Plutselig følte jeg meg veldig veldig ensom... :(

På ettermiddagen gikk jeg en laaang tur og leste videre i boka "Med livet i sine hender"... Elsker den boka, altså!! Jeg har fått låne den, og Think Big fra vertsfamilien, også tror jeg at jeg får "Take the Risk" i bursdagsgave av dem, eller en av de andre familiene i vennekretsen... Det er jeg nesten sikker på, forresten;)

Når jeg kom hjem var det allerede mørkt, og jeg lurte på om vi kunne leie en film eller noe... Men Liz hadde andre planer.... THE MALL!!! :D:D Yeeey! Så da dro vi til Westfield og jeg kjøpte meg nye sko, skikkelig bra bursdagsgave til Liz (t-skjorte, singlet, skjerf og øredobber)... Også kjøpte jeg en gave til mamma til jul... Også så jeg på noe til lillebror... Har du Fifa 09 til Playstation 2, eller skal jeg kjøpe det til deg? De spilte masse julemusikk i butikkene på kjøpesenteret.. og ja!! De hadde en nisse der barna satt på fanget hans og ble tatt bilder av... Han hadde til og med ekte hvitt skjegg:D Det er det første jeg har sett som har minnet meg om jul;)

Ellers må jeg si tuuusen takk til familien Halsebø (*kremt* tante *kremt*), som trofast sender meg bursdagskort!! Det har allerede kommet, og jeg ble kjempeglad!! Det betyr mer enn dere aner, var sååå koselig og jeg er kjempeglad i dere også;)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Nei jeg har ikke fifa 09. Så det kan du godt kjøpe. I dag skal vi på fritids messa på Lillestrøm med Henrik. Klem

Anonym sa...

Hei på deg, Melinda!
Igår hadde vi lefsebaking nede hos dere! 36 flotte lefser så dagens lys en mørk lørdagskveld i Nedre Eiker. Smaksprøver ble det også.
Nå er jeg blitt student, og jeg regner med at det blir litt travelt framover, men bloggen din leser jeg, vet du.
:-)
Skal se om jeg får skrevet det du spurte om på mail, men jeg vil jo helst ha deg tilbake i Norge da! Så kanskje jeg skal skrive at du ikke passer å være så langt borte?
Hehehe
Skal se hva jeg får til.
Ta godt vare på deg selv.
Klem fra Irene

Anonym sa...

Stakkar jenta mi. Thanksgivingtider og stor familiefokus. Du har stor familie som er kjempe, kjempeglad i deg! Det er bare det at vi er noen timer fra hverandre..
Så trist å høre om hun som mista faren sin. Sjokkartet opplevelse for dem som opplever slikt...Fint å høre at du går tur og leser litt bøker også. Det er helsebringende begge deler:-)
Nå har vi vært en tur på messa i Lillestrøm. Bokmessa var helt enorm, så jeg kom desverre ikke gjennom alle bodene/forlagene. Masse andre utstillere og boder, men mange sa at de merket at folk ikke handler like mye som før. Så en del kjendiser også, men de fikk ikke tatt bilder med meg:-)
Her er det også mye julelys og julefokus i butikkene. Noen har visst sett nissen her også, men det er for tidlig!!
Ha ei strålende uke!
Jul

Melinda sa...

Ååå, så irriterende at jeg ikke kjøpte det spillet:P var bare redd for at du hadde det! Men alle sammen, ikke kjøp det til han, for det kommer fra Amerika:D Hva studerer du da, Irene? Skal du bli dommer eller doktor? :P Hva enn du kunne fått til hadde vært supert... Men jeg trenger det innen en uke, egentlig... Beklager at jeg er sent ute med å spørre!

Mamma, ingen tror på at du har sett kjendiser hvis du ikke tar bilde;) haha! nei, nå får jeg se å kle på meg:P Kom rett ut fra dusjen.. adios!

Anonym sa...

heia meli peli! nå er det bare 1 dag igjen til bursdagen din. hurra hurra hurra!!!

så flink pike som er ute på julegavehandel allerede! jeg er stressa oppetter øra, men prøver hardt å komme meg avgårde snart! du synes ikke du har avslørt lillebrors gave for mye? hahahaa :)

over til fotballen.... litt motstand skader aldri i begynnelsen! ikke la tapene gå innpå deg, let heller etter seiern!!! (kloke ord? åjadda!!!)

Ellers så savner jeg deg veldigveldigveldig. Som din mor skrev så har du en familie som er veldig glad i deg, men som bor noen timer unna.. i meg har du både familie og venn på en og samme gang, og jeg er nussepussesusseglad i deg!!!!!!

Anonym sa...

Hei store trutmunnen min:)

Synes var så trist å lese det du skrev om hu jenta, han gutten og at du følte deg ensom! Vi savner deg masse og tenker på deg. I morra har du bursdag også. Åh, jeg vil så gjerne gi deg en klem! Jeg tenker på deg, vennen min.

Flink jente som har kjøpt julegaver jeg. Har ikke kjøpt en julegave enda jeg.. Så må vel snart begynne! Har såvidt begynt å pynte med julepynt på rommet da. Og vil begynne å høre på julemusikk, meen.. det er kanskje litt tidlig?

Jeg og Christine hørte på: "ALl I want for christmas is you" i dag og skal kanskje synge den på julefesten! Tenkte på deg med en gang da.. du skulle vært med oss!!

Nå har vi historie med Paul. Boring. buhuhu.. jaja.. Jeg er veldig gla i deg!

Anonym sa...

hey mel!tenk nå er det snart jul. *o jul med din glede* mange sier det er for tidlig med jul, men jeg er i skikkelig julestemning!!! så fotballdrakta di forresten, den var drit fin;) og gjett hvem som har bursdag i morgen??

No more sweet sixteen;)
Loveyou roomie<3

klem *Christ M.A.S*

Anonym sa...

All want for Christmas is: JULEBRUS!!!!!!!!

Melinda sa...

Heisann, ja nå er det ikke lenge igjen!! Jeg har omtrent løpt rundt på skolen i dag og prøvd å hinte til alle om at det var bursdagen min i morgenXD Er så trist hvis ingen husker det! Og jeg har ikke lyst å gi lillebror noe han ikke vil ha:P

Fotball er dritkult, men jeg tar det nok ikke så altfor seriøst.. jeg vil bare ha det gøy, få venner, holde meg i form og bli flinkere i fotball... Så hvis vi vinner serien er det bare en bonus:P Men ja, du er veldig klok, Marlen! Og jeg savner deg vilt, tenk at jeg ikke har sett deg på over 3 måneder... Det tror jeg aldri har skjedd før:P Kjempegla i deg også...

Over to anynome henriette... Ja, det var veldig trist den lørdagen.. jeg gråt nok endel:P Håper jeg får masse klemmer i morra, men de blir nok ikke så gode som dine hoppe-på-og-rulle-rundt-i-senga-eller-hva-som-helst-tilgjengelig-klemmer! ;) Jeg vil nok ikke si jeg har vært så veldig flink med julegaver, jeg blir så lett distrahert av masse kult jeg har lyst på selvXD

Jeg har ikke pynta noooe til jul, og julemusikken finner vi fram 1.desember, hvertfall vente til etter thanksgiving... Kjempegla i deg også, vennen!

ChrisMAS... Det er sykt rart detta med jul... Føler ikke jula at all!! Men det hjelper at alle snakker om det:P Julestemninga di smitter over på meg her jeg sitter i kort shorts og ugg boots...:P

Nope, no more sweet sixteen... Nå er det bare 4,5 timer igjen:D Veldig gla i deg, roomie!!!

Everyone - ALL I WANT FOR CHRISTMAS IS YOOOOOU!!!!