søndag, november 30, 2008

My weekend

Jag har varit i Washington aldrig.. En gång var jag der tre gånger! xD

Fredag:
Kl. 4.45 pm: Melinda kjøper en smoothie på Starbucks
Kl. 5.00 pm: Flyet flyr fra San Jose til Seattle
Kl. 7.15 pm: Vi flyr over Seattle og jeg ser det kjente tårnet (Space Needle) som jeg har sett på Grey's Anatomy om og om igjen...
Kl. 7.20 pm: Vi lander, og jeg tror jeg kommer til å misse flyet til Walla Walla...
Kl. 7.38 pm: Jeg har tatt undergrunnsbanen og kommet til gaten min og ennå en halvtime til flyet går...
Kl.8.05 pm: En fyr sitter i setet mitt og det er et vindussete, så jeg vil ha det:P Med et pent smil skjønte han hva problemet var før jeg sa noe, og han flytter seg... Dette var et lite fly, med rundt 50-60 plasser... På hver rad er det bare to seter.. Han setter seg ved siden av meg.
Kl.08.10 pm: Flyet letter, og fyren spør: So, do you live in Walla Walla? Og vi er i gang... Han var en college student på Whitman College, studerte geologi og gikk hans senior year, noe som betyr siste året før han har en Bachelor.. Vi snakket en god del, noen folk i nærheten ytret noen meninger fra tid til annen, men vi var framme etter en kort time...
Kl.09.10: Nå er jeg i Walla Walla, og det er kaldt! Rundt 5-10 grader...Jeg blir hentet på flyplassen, og de kjører meg gjennom Walla Walla, og et er julepyntet og koselig.
Kl.09.30: Vi er framme i huset til besteforeldrene Lampson (som er rett på andre sida av grensa, og ligger i Oregon) og de sover så vi lister oss stille inn...
Kl.11.00: Nå går jeg inn på rommet mitt etter å ha sittet og snakket med Liz og Stephanie mye lenger enn vi egentlig fikk lov til:P haha!

Lørdag:
Kl.8.00 am: Rise and shine, frokosttid! Besteforeldrene spør meg masse rart om Norge og om jeg kjenner norske og svenske misjonærer de hadde kjent i Afrika.. Det eneste som hørtes kjent ut var Myklebust-navnet, men ellers visste jeg ikke hvem de var:P
Kl. 09.30 am: Den moderne gudstjenesten begynner (den er først her på Campus Church som hører til Walla Walla College, i Washington).. Her er det vanligvis rundt 2000 folk hver sabbat, men på grunn av thanksgiving ferie, er det mye ferre.. Ganske bra musikk, men det var en solo sang med far og sønn, og en fyr på piano som var heeelt fantastisk!! De sang helt perfekt trestemt og pianofyren var amazing.. Og han så veldig kjent ut!!
09.50 am: Jeg innser at jeg tror han fyren som spilte piano er han fyren som kom med koret fra Maryland til Tyrifjord... Han som var sånn hjelpelærer men egentlig gikk på college.. som var amazing på piano... (etter å ha sett på bilder på tyrifjords hjemmeside som jeg la ut der, er jeg mer sikker)
12.30 am: Vi kommer hjem, jeg hilser på mer familie, vertsfars lillebror(med kone) og lillesøster (med kjæreste).. Dette var et klassisk øyeblikkXD Broren er visst sånn smarting med Master fra Stanford eller noe sånt, kona er crazy cat lady med 200 katter!! Søstra til vertsfar er sånn typisk landsdame, med barn med forskjellige fedre og kjæresten hadde hestehale og sikkert motorsykkel.. Begge to virket litt smådumme (ikke for å være slem, men...) når de snakket.. Sikkert bare i forhold til alle de intelligente hjernene ved boret!
3.00 pm: Vi kjører og ser på alle kattene til onkelen og tanten, det STINKA der inne!!! Vilt, men morsomt å se.. jeg tok et par bilder, men ikke på mitt kamera.. så det kommer ;D Videre bar ferden tilbake til byen og Washington og vi gikk rundt på campus til Walla Walla College (adventist universitet) og Whitman College (et prestige fylt privat universitet).
5.00 pm: Vi er ferdigpakket og drar mot Portland, OR.
9.00 pm: Vi kjører forbi Portland, en nyyyyyyyyydelig by!! Kalt Rosenes by! Var mørkt, men alle lysene og vannet... ååååååå, jeg vil dra diiit!!!
9.20 pm: Vi ankommer motellet der vi skal tilbringe natten... Jeg og jentene (Liz, Stephanie og Katie) på et rom, og foreldrene på et annet.. Katie er forresten hunden vår:) Vi ser på tv og prater til det blir ganske sent...

Søndag:
KJØØØØØØØØRING!!! All the way through Oregon and California down to the Bay Area where we live:D Og kjøre langtur i bil med denne familien har én stor forskjell fra når vi kjører... Mindre mat og drikke! :D De hadde pakket én sandwich per dag for hver person. Vi fikk frokost på hotellet, og jeg er SÅ glad jeg snek med meg et par muffins i håndveska! :D Media playeren til Melissa var virkelig en lifesaver - jeg brukte den heeeele veien!!! TAKK!!

Songbird

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha. Det var en begivenhetsrik weekend gitt! Den Myklebust som bestefar Lampson prata med deg om er Svein, broren til Finn Myklebust. Han var lærer på Tvs når jeg gikk der..Høres ut som du møtte en del spennende og annerledes folk også. Det er bra. det utvider horisonten:-)
Håper det blir en koselig adventstid med småpakker og kort.
stor klæm

Anonym sa...

Jeg savner deg! Bra du har gjort mye denne helga, og kost deg, hehe.. Yngve og Christine hilser. Vi gjør historieprosjekt:P lovee