lørdag, november 08, 2008

Lørdagskvelden!

I dag dro vi ikke til Sunnyvale når vi skulle i kirka, men heller til Palo Alto, fordi der skulle Herbert Blomstedt tale. Han er en verdensberømt dirigent som har vært sjef for San Francsicos orkester etc. Så han kommer hit fra tid til annen og holder noen konserter. Da drar han alltid til Palo Alto. Det som er festlig med denne fyren er at han ble født her i USA, men foreldrene var svenske, så de flyttet til Sverige når han var 2 år gammel. Han har jobbet rundt i hele verden, til og med i Oslo! ;) Jeg gikk hvertfall og snakket med han på svensk, og jeg husket at Elbjørg hadde fortalt meg om han når vi hadde sangtimer, så jeg nevnte henne for han, og han sa han kjente henne godt! Det var jo ganske morsomt:) Jeg hilste på masse andre familier, noen på norsk, noen svensk og noen bare engelsk! Men så ropte de fra bilen og sa jeg måtte komme fordi de var lei av å vente, rett og slett... lol!! Ikke min skyld at jeg er så populær hos disse rikmannsfolka! :P Jeg fikk råd av en fyr at hvis jeg ville bli lege, ikke bli det i USA... Det er myyyye hardere å være turnuslege der, enn i Skandinavia... Noe som sikkert er sant.. spennende hvertfall!

Når vi kom hjem spiste vi middag, også la de seg til å sove middagskvil... Jeg skulle gå ut på tur, men så begynte det å regne, så jeg ble bare inne og leste...

For noen uker siden var det en jente i Christian Club'en som ga oss sånne flyers om en konsert... Jeg visste ikke om noen andre som skulle dra, men hadde lyst å dra... Det er ganske skummelt å dra på sånne ting der man ikke kjenner noen - jeg kjenner ikke hu jenta som ga meg den særlig godt heller, hun er kjempekoselig, men jeg husket ikke navnet hennes engang... Hun heter Joy, by the way:) Da jeg kom dit ser jeg en ganske liten kirke med masse folk utenfor... Alle er asiatere... Jeg går ut av bilen og Dale sier: "Jeg vet vi ikke har snakket noe særlig om dette, men i situasjoner som denne, hvis du vil bli hentet tidligere - bare ring! Det er bedre det, enn at du skal sitte å ha det fælt hvis du vil dra hjem..." Det gjorde meg ikke mindre nervøs - haha!!

Joy satt å lagde navnelapper i det vi gikk inn i kirka... Hun spurte om jeg kom sammen med noen... Nei... haha... Jeg gikk inn, satte meg nærmest midtgangen nesten bakerst.. men det var en så liten kirka, at jeg var ganske nærme scenen allikevel:P Jeg var ganske anspent, men det var sanger jeg kjente godt... 80% Hillsong United og litt andre band som man hører fra tid til annen... Da senket skuldrene seg og fokuset ble rettet mot noe annet... Plutselig hører jeg noen si "Melinda!" rett bak meg. Det var Alex og Jason!! Åå, så gla jeg var for å se dem:) Alex er i min matteklasse og tech literacy klasse.. Han har skap i nærheten av meg også, så jeg ser han veldig ofte! Hver eneste bidige gang jeg ser han sier han: "Hey Melinda! What's up?" Kjempekoselig fyr! Hans kallenavn er Cocoa-buddy, for en gang i Calculus, så snakket vi om hvilke land som var representert i klassen... I'm filipino, I'm viatnamese, I'm African American, I'm Norwegian... So, Alex, what are you? I'm cocoa buddy! Han er svart, spør du meg, men veldig gylden farge, han har visst Venezueliansk blod også.. hvertfall, Jason og han er veldig gode venner, henger sammen hele tiden, men jeg kjenner ikke Jason noe særlig... Det var han som kledde seg ut som Obama på Halloween og var prikk likXD Var hyggelig å bli bedre kjent med han, da!

Det var en ganske lang kveld med maaasse musikk, en ganske lang tale og mat etterpå... Etterpå skulle Dale komme og hente meg, men Alex sa han kunne kjøre meg hjem, så da lot jeg han gjøre det! :D Samtalen gikk lett og det var veldig hyggelig:) Så kom jeg hjem, snakket med Dale om alt mulig rart - leste driver's education og skrev blogg:) hvordan var deres lørdagskveld?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tenk at du har hilst på Herbert Blomstedt! Forsto det sånn at det bare var Dale og Kathy som skulle dit. Men, det var kanskje bare på konserten de hadde fått spesielle billetter. Fortalte du at du heter Broomé? Tror kanskje han kjenner onkel Dan også.. Dale er jo kjempegrei som sa det han sa. Håper du husker å si at du er glad for det, men det gjør du sikkert.
Vi hadde en koselig lørdagskveld i i selskap hos 50 års jubilanten, Runar...Jeg har forresten ikke fått vite hva "lol" betyr enda! Hvem har lest Melindas blogg i dag?

Anonym sa...

melinda<3 jeg syns livet mitt er stappfullt for tiden, men hva i alle dager er ditt, da?! :) du har bare et utrolig kult liv for tiden! fytti, ass! nyt det! digger deg!
jeg var på general forsamlingen (årsmøte) for unge høyre i går. det var skikkelig spennende og interresant!
neste helg skal heidi feire bursdagen sin. vi skal kle oss ut på noe/noen som begynner på forbokstaven til fornavnet ditt. jeg skal være esmeralda! :D hva tror du? blir det bra? :)

ja, og hvis du ikke har skjønt det, så er det ebba som skriver=) hihi^^
japp.. tenker på deg hele tiden og håper du har det bra<3

Anonym sa...

Hei Melinda <3 Jeg skal lese bloggen din i morgen :-) Lover <3 Men hvordan går det ?? Sjekk bloggen min også da =D Håper du har det bra <3 Klem fra en forskjøla og kald Sunniva som ser ut på været. Det plask regner og blåseri alle retninger! Herlig, jeg er glad i den norske "vinteren" og misunner deg som er i CA. Klem fra meg <3

Sunni sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Sunni sa...

linken til bloggen min er: sunnii.blogg.no eller bare trykke på navnet mitt! Den det står Sunniva på.