søndag, november 16, 2008

Gifted Hands

Stillheten har endelig senket seg i huset. Det er mørkt ute, og jeg graver meg ned i senga med en bok som igjen fanger meg fra første side. "Med livet i sine hender" - bare på engelsk denne gangen... Åå, så godt det skal bli å lese den! Ja, i kveld har det vært drama igjen.. I huset... Jeg vil ikke gå nærmere inn på det, for det har ingen verdens ting med meg å gjøre... Jeg vet egentlig ikke hva det er engang, men men.. Jentene har i alle fall bråka mye i kveld med foreldrene.. Gråting og høylydte diskusjoner osv... Whatever...

Lørdagskvelden var såååå artig!! Jeg var invitert i en Sweet Sixteen til en jente jeg har snakket endel med i Canta Nova og US History. Jeg trodde hun var African American, men det viste seg at jeg tok heelt feil:P lol! Så, jeg dresser meg opp, hun hadde fortalt at hun hadde brukt 500 dollar på to kjoler, masse smykker, sko osv, så jeg tenker det er ganske fancy... Når jeg kommer dit står det noen folk utenfor, noen i olabukse osv.. ikke særlig pynta... Når jeg kommer inn er det masse folk, sånn familie-folk... Akkurat som i en konfirmasjon! Sånn voksne folk, og kanskje ett bord med kids/ungdommer... I heeelt den andre enden av rommet sitter Jame og besteforeldrene hennes bak et langbord... Jeg fikk ikke øyenkontakt med henne engang! Folk begynte å si at jeg måtte forsyne meg.. SPIS! Jeg tar en tallerken, men alt ser så skummelt ut, jeg torte ikke prøve så mye, endte opp med litt ris og salat-lignende greier... På bordet foran 16-åringene var det tre hele, daue griser med en kniv stukket i dem... og folk spiste svære biter av grisene... Det var gross!! Men men... Dette er øy-mennesker.. Jeg tror de var fra Tonga.. Som er i nærheten av Fiji og Samoa... Det er ganske mange av de her, egentlig - og jeg liker de svært godt!!! :) Er alltid så mye liv og futt og fart i dem, syns jeg:)

Kvelden ble i alle fall veldig interessant!! Etter vært tok Jame og tre andre jenter på seg hula-hula skjørt og hadde øydans, så gikk alle besteforeldrene og puttet dollar-sedler i puppesprekken deresXD Jeg måtte le.. Tok bilder og film, skal legge det ut etterhvert, håper jeg... Jeg blei med og dansa og hadde det såå gøy!! Jeg fikk også holde en unge mens mora gikk og dansa... Han het Henry, og var rundt 1 år, tenker jeg... Holdt han kanskje en halvtime:)

Søndag var daffedag... Våkna kl. 12.05... Kathy sa at jeg måtte skrive ønskeliste til dem og de tre andre familiene vi er mye med. For bursdagen og til jul... Til jul så ga hun meg en slags grense på 10 dollar... Fordi familiene ville spare penger, sa hun.. Senere kom Liz ut og spurte spørsmål (hun har bursdag like etter meg) og det viste seg at det ikke var de andre familiene som ville spare penger... Det var Kathy som ville sette grensa så lavt... jaja, høres ut som henne... Jeg lagde ønskelista, sendte den på e-mail til henne, også gikk jeg ut på en løpetur... Jeg jogga i mine nye løpesko med herlig demping helt til Jamba Juice (smoothiebutikk) - der kjøpte jeg en Berry Workout eller noe sånt.. Den hadde soyamelk og noe som het Whey protein eller noe sånt... Det var uansett utrolig godt:) Jeg løp hjem, gjorde lekser og så på Lovlig Blond 2... Rart at jeg ikke huska noen verdens ting fra den... Den var mye dårligere enn jeg syntes sist gang, det er hvertfall sikkert!!

Jaja, jeg burde kanskje sove snart... har liksom en fysikk-prøve i morra... Men jeg sov så lenge i morres, så det er litt vanskelig... huff!

Natta - ha en super uke, folkens!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

lykke t på kjemiprøve:) eg har historie og filosofi nå med paul, det e såå kjedelig-_-

Anonym sa...

Å, kor æ flirte av grisehistoria di!!