torsdag, august 14, 2008

Ankomsten!!


Naar jeg vaakna i dag, var det sol og 80 grader. Hvor mange av dere der hjemme kan si det samme? Jeg foeler meg uthvilt, og jeg ser utover det store, deilige rommet mitt. Aa, det er saa deilig her!! Huset er kanskje ikke det stoerste, reineste eller fineste, men jeg har virkelig vaert heldig med rommet mitt... De andre jentene er kanskje en liten bit sjalu...:p Jeg elsker det! Men naa skal jeg fortelle dere om gaarsdagen...

Da jeg ankom flyplassen maatte jeg foerst gjennom saanne luker der de sjekka passet og visumet mitt. Han var veldig hyggelig og hoeflig, saa tok han et bilde paa webcamet og jeg var ferdig. Saa henta jeg koffertene mine - som var TUNGE, og skulle gaa ut. Saa maatte jeg visst gjennom tollen. Vi hadde faatt saanne lapper foer vi gikk paa flyet som vi maatte fylle ut. Hvor mye penger tok vi med, hvor skulle vi bo, hadde vi drikke/mat med osv... Jeg tok en hvit loegn og skrev at jeg hadde ikke gjoert det. Fordi melkesjokolade, irsk sjokolade, lion og gulroetter/neper, pizzastykker kunne da umlig regnes som mat? hehe... Saa staar jeg da i koen der jeg skal ga til "nothing to declare" eller "goods to declare". Da kommer det en dame i uniform og spor om jeg har lappen min. Jeg gird en til henne, og hun spor:

- Har du ingen matvarer eller noen sanne ting fra flyet?
- Ehm.. jo, jeg har jo noen gulrotter, da...
Da skriver hun med stor rod skrift paa lappen min, og sier jeg ma ga i "goods to declare"-koen.
- Bare gi den gulrottene dine, saa far du ga.
- Greit nok, tenker jeg, og gar for forste gang i mitt liv mot goods to declare pultene...
De er veldig hyggelige, og jeg tenker at dette gar jo veldig fint.. helt til de sier de maa scanne koffertene og handbaggasjen min!!!
OI!!! Men etter de hadde tatt gulrottene og nepene, og koffertene og handbaggasjen hadde gatt igjennom kom ingen og snakket med meg... Jeg spurte:
- Kan jeg gaa?
- Jada, sier han som sto bak putlen... Saa tok jeg rett og slett tingene mine og gikk!

Sa skulle jeg mote vertsfamilien min for forste gang.. Dvs. vertsmora, og sostrene, for faren var paa businessmote i New York... jeg var utrolig spent!!! Jeg gar under skiltet det star: "Welcome to San Francisco!" Og ut i velkomsthallen. Der star det en MASSE mennesker... og MANGE skilt!!! Jeg staar og stirrer fra side til annen, men finner ingen skilt der det star WELCOME MELINDA, som jeg forventet a finne.. Men saa roper noen "Melinda!" og heeelt ytterst paa hoyre side star det tre damer med et skilt: Melinda, Welcome! Mitt forsteinntrykk av de tre>

Mora: Er heeelt normal!! Ikke rar i det hele tatt! Veldig verdensvant og koselig... Mye yngre enn paa bildet!! Klaer: Olabukse, og lys ola-vest

Elsdte sostra: Litt smasjenert, tor ikke helt a ha oyenkontakt, gir meg en klem paa skuldra... men snakker som en FOSS!!!! Det gjor alle tre egentlig... Utseende: Olashorts, flerfarget singlet og lilla og neon-gront har med to musefletter... Snakker veeeeeldig mye om folk og dyr jeg ikke kjenner... og det fort og i en hoooy tone!! Har en tendens til aa avbryte meg midt i en setning... Litt av grunnen til at jeg, som ikke hadde sovet paa ca. 35 t fikk en inteeens hodepine... haha.. men fant faktisk ut at vi har veldig mye til felles, saa jeg tror vi kommer til aa faa det veldig mye goy i lopet av aaret!!!

Minsta: Myyyyye sotere enn paa bildene, alle tre har klipt seg, noe som kledde dem!! Snakker i kapp med sostra, med en sot, litt spesiell aksent.. sier ikke r-ene helt tydelig, saa det hores ut som hun kommer fra en liten mafia-familie! :)

De to sostrene er veldig gode venner, paa tross av 3 aars aldersforskjell. Hun er like gammel som Mathias, og Elizabeth er et aar eldre enn meg, men vi skal begge vaere "seniorer" paa skolen. Det betyr at vi gaar i 12.klasse! Paa forskjellige skoler, da... Klaer: Olabukse (Lang!!! (vaaaaaarmt!!!) ) og t-skjorte (vaaaarmt!!!).. Med en gang jeg kom hjem hit, loep jeg og skiftet fra kjole og tights, liksom.. til shorts og singlet.. Men jeg elsker at det er saa varmt, da!!!

Huset: Rotete, skittent, lite.. og mora maatte forklare meg at doen var litt odelagt, saa jeg matte gjore sann og sann for a fa den til a spyle. Vasken var litt spesiell, saa det kunne feste seg litt haar og saan i sluken.. hm... Bade doen og vasken skyller VELDIG sakte ned, men det funka heldigvis... enn sa lenge.. haha:P Kjokkenet er veldig stort, fint og rotete:P haha>) Og tven ser ut som den er fra 1960-tallet... Liten, kanskje svart-hvit?? Vet ikke jeg, men de har ialle fall piano!! Det som er veldig fint i detta huset er at det er saa hoyt under taket.. og downlights.. i alle fall pa rommet mitt.. elsker det!!! vi spiste spaghetti med noko attot i gaar, og gulrotkake og is til dessert.. deilig! Men orket ikke saa mye, siden jeg var saa trott og sliten...

Liz: Mamma, du kommer til aa elske Melinda!!! Hun spiser lite is!!!
MUAHAHAHAH!!
Jeg: You just wait, Liz, you just wait!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra at du kom trygt fram ;D Må bare si at "søstrene" dine er heite! Så bra at du liktet rommet ditt.

Anonym sa...

Hahaha, jeg måtte le av det siste! Melinda spiser lite is? Da må hun være trøtt :)

Melinda sa...

Apropos iskrem: I butikken fikk jeg velge min egen iskremtype... Jeg endte opp med Cookie Dough... Helt himmelsk!! Spiste en hel kopp samme kveld :D

Melissa sa...

Hehe, jeg vil også ha sånn derree neon hår ass.. kan du kjøpe litt sånn til meg Melinda? bare send det i posten du! Det gjør ikke noe om du slenger oppi litt av den derre cookie dough isen heller;)

<3

Melinda sa...

Will do!! Man, den cookie dough isen... Gleder meg til neste gang jeg og den møtes:D

Melissa sa...

I believe you ;)

Anonym sa...

Jeg savner deg, trutmunn! Men ser at du har det bra, og da har jeg det bra!:D Bra at tinga var litt annerledes enn fra bildet, selvom jeg syns søstra så like.. ehm.. heftig ut som på bildet:D hoho.. Gleder meg til å høre mer<3 I luuv ju