lørdag, august 23, 2008

Rancho San Antonio

Vekkerklokka mi ringte i dag morges kl. 08.30... Men Melinda var ikke klar for å våkne da, og dessuten ville hun vente til de andre hadde dratt før hun sto opp.. De skulle være i kirka kl. 09, mens hun ikke skulle inn før til sabbatsskolen, altså 10.30. Så når vekkerklokka ringte 08.30, slo hun den fort av, både alarmen på nattbordet og den på mobilen. Var det lurt? Noen som har hørt Melinda våkne uten vekkerklokke før? Nei - ikke jeg heller :P Heldigvis kom det noen rånere forbi utenfor huset vårt presis kl. 09.30, og vekte meg i tide til at jeg fikk både dusjet, spist og ordnet meg i tide til kirka. De spilte RnB på fullt anlegg, og jeg har aldri satt så stor pris på rånere som akkurat da! :D Så i alle fall fikk jeg spist masse jordbær og druer og en tortilla med Sloppy Joe inni og gjort meg klar og da Dale kom for og hente meg var jeg HELT klar! :)

På sabbatskolen hadde de MASSE mat!! Vannvittige mengder bagels (tre forskjellige typer), kremost, jordbær, druer, appelsinjuice etc... Sist gang hadde de en kake, så jeg trodde det var bare fordi noen hadde hatt bursdag! Men neida, amerikanerne har mat til alle anledninger:)! Noe som jeg ikke klager på :D hehe!

Gudstjenesten hadde ikke så veldig fin musikk, akkurat, i og med at det var de som øvde i går som hadde allsangen i dag... Men prekenen var veldig bra, og jeg må også si veldig pedagogisk! Det var en av de seks pastorene i menigheten som holdt den, og han hadde powerpoint med bibelvers og noen viktige setninger og i alle kunngjøringene lå det et ferdig utfylt notatark, med noen få ord som manglet - som vi skulle fylle inn. Noen eksempler: 1: Stay ______ to Him. Her skulle vi fylle inn "close". 2: ________ in Him. "Trust"... 3: ____________ on Him. Her skulle vi fylle inn: "Keep your eyes"... Det var også bibelvers og noen utsagn på dette arket, så for oss late som aldri tar med notatblokk og penn til kirka var det genialt! Det er nok noe de har hver sabbat også... Det ligger blyanter i benkeradene også, forresten, så det er egentlig veldig lite innsats fra vår side:) Supert!!

Etter kirka spiste vi spaghetti med hvitløksbrød og så en kristen stand-up komiker dvd. Var egentlig bare vanlig Stand Up- komikere, bare at de ikke banna også sa de: "God bless you" på slutten... Men Kathy var veldig opptatt av at de var kristne, da :P haha!

Så var det tid for mer trim, som om jeg ikke var støl nok fra før av :P Stephanie nektet å være med, og Elizabeth er somewhere på backpacking-tur, men jeg sier ja til alt jeg kan som foregår ute av huset, så jeg var veldig glad for å få gå på tur og se utsikt over hele Silicon Valley! Det var varmt, tørt og bratt - men det gikk faktisk veldig bra på tross av Dales enorme tempo.. :) Deilig å vre ferdig, sant nok... Men det var gøy! Her er noen bilder fra turen:



Friendship-cuben falt på David-Kingsley i dag, så da vet du det hvis du er innom og leser her:) I'll be praying for you, man! <3

Peace out, bro!

p.s. tror de har fest i et av nabohusene nå... klokka er 21.51 og jeg sitter inne på rommet alene på pcen... noe så trist :P Håper det blir siste gang på lenge! Og forresten, hvis noen er interessert i å se bildene større, er det bare å klikke på dem :) Hvis dere har lyst å observere en kvise eller vorte eller noe, liksom:) Bare å kose seg :P

1 kommentar:

Anonym sa...

Å, så bra! Jeg visste jo ikke at man kunne se bildene skikkelig! Deilig å se ungen min:-)Men du, har Dale tannregulering?!
Hvis du skal sove litt mer etter klokka har ringt, så må du sette på ny alarm. Det der sove bare 10 min til...funker ikke på deg lille venn;-). Flott at du fikk med både kirke og tur. Har du tatt kontakt med noen andre ungdommer i kirka? Kan du ta noen bilder inne i kirka og matbordet? Kan du finne ut om det er menighetsmedlemmene selv som tar med mat eller om det ordnes på annet vis. Tar med meg tipsene til menigheten her vet du. Maya hadde gudstjenesten her i går. Det var veldig bra, både barnefortelling, sang og tale. Gruer meg til du begynner på skolen hvis du ikke får tid til å blogge, men selvfølgelig, first things first! Love U