fredag, august 22, 2008

Freitag!


Blogger: Ikke glem meg - Opprett innlegg

Så når jeg våkna i dag var jeg SINNSYKT støl! Ååå.. som jeg elsker å være støl :P Anyways, så måtte jeg våkne tidlig (8.30) i dag for å dra og prøve å skaffe meg en konto her i usa.. Det fikk jeg fiksa etter hvert, forresten, etter flere forsøk :P Men mellom første og andre forsøk dro jeg og Kathy til noe som het: "Farmers Market". Noen som har hørt om det? For jeg trodde det var en butikk, men neida, plutselig gikk jeg i en liten handlegate med ekte bønder som solgte godsakene sine!! Selvsagt var alt oversized, vi er jo tross alt i Amerika, men det var SMAKSPRØVER PÅ ALT!! Mamma, du skjønner vel at jeg ikke gikk sulten derfra :P Vi kjøpte 5 kilo appelsiner, MANGE jordbær og MASSE druer:D Mmm.. men det beste var: Kettle Corn Pop Corn!! Mmmmmmm! De lager det med smør, sukker og salt! Det var fantaaastisk godt!

Så fikk jeg åpnet en konto i Wells Fargo- banken.. Etter det stoppet vi og kjøpte matvarer som vi lagde mat av når vi kom hjem... Mamma, jeg hjalp til! Jeg fikk også lære hvordan vaskemaskinen fungerer, og vasket et par plagg, også skulle jeg egentlig ha vasket badet, men det fikk jeg ikke tid til... Så sa Kathy at jeg skulle skrive hjem og si at jeg blir tvunget til å gjøre masse plikter, så sa jeg at da blir mamma glad for hun er så redd for at jeg gjør for lite..! Men da sa Kathy at det var bare fordi hun ikke hadde satt meg til å gjøre noe enda... Så det var hennes feil, ikke min! HA!! Men jeg har faktisk tatt oppvasken et par ganger.. dvs. rydda av benken, satt inn i oppvaskmaskinen og vasket store ting for hånd.. stolt, mamma??

Anyways.. etter volleyballtrening, som forresten er DRITGØY! så dro jeg i kirka for å se på sangøvelsen... Fordi Steph og Dale skulle gjøre "Projector" dvs. de fikser sangene.. Vi var der i 3 timer.. og de var driitsure, for det tok så lang tid, og alle sang så dårlig og ingen hadde øvd nok på sangene osv.. XD Skjønner ikke helt hvorfor de trenger 2 stk til å sjekke at sangene er i riktig rekkefølge, da... De er visst veldig nøye på det, og at de skal ha riktig bakgrunn.. jeje... La dem nå klage :P Men hu ene dama var virkelig ikke flink!!! Og alle andre i salen visste det, utenom henne! Outch :P

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg sitter her å flirer og leser blogg! Står kontoen i ditt navn? Flott at du hjelper til, jenta mi. Pop corn med smør på fruktmarkedet??? Druene så deeeilige ut, var de det? jeg mener smaker frukten annerledes der? Du vet..uten modning på havna i Drammen:-)Skal skynde meg til kirka nå. Min pc har forresten kræsja, kjempedumt!! Husk å være lurere enn meg folkens. Ta backup titt og ofte!
Ha en strålende sabbat!

Anonym sa...

Hei nå er jeg alene hjemme og leser bloggen din. Det markedet så stort ut ass. Var det sånn som i paris der det lå døde minigriser og fiskehoder i kjøledisken? Eller var det bare frukt.

Denne helga er det elvefestival så i går ble jeg med Vegard og Anine og en veninne til Anine.

Hilsen mathias

Melinda sa...

Oisann, Mathias, snakker vi dobbeldate?? :P nei, det var ikke så stort marked som i paris.. dette var bare én gate.. De hadde frukt, grønnsaker, skalldyr, brød, popcorn og tofu.. :P DRUENE ER GOOODE!! Sitter og spiser noen akkurat nå;D

Trist med dataen, mamma!!! Jeg haaater dumme pcer!!

God sabbat folkens!! Terningen falt forresten på Yngve i går kveld :)

Anonym sa...

hei, kjære! <3
selv om jeg ikke kommenterer alt så vil jeg at du skal vite at jeg leser alt du legger ut, og tenker MASSE på deg!
japp.. da vet du det..
har begynt på eiker nå, da! jeg STORtrives! ;D har aldri hatt det så bra, tror jeg! alle tror jeg er en superhyper adhd unge, da, men.. tenk så kjedelig de hadde hatt det uten meg;D
kjempe glad i deg!


<3

Melinda sa...

Å, Ebba, det var koselig å høre!! :)
Fint å høre at du koser deg:D Ja, bare vent når du ikke er der en dag.. da sier alle: ey, detta er kjedelig, hvor er Ebba?? Sånn et er nå med meg også.. Gry bare: Det er så stille i klassen uten deg XD haha!! Fortsett å lage liv, sier jeg bare! Masse gla i deg også <33

Melissa sa...

Sorry for en alt for sein kommentar, men jeg skylder på internatets strenge regler om internett i helgene. I PERSONALLY HATE IT! Jeg kan herved si at jeg har gjort meg á jour med helgens innlegg, og vil bare takke deg for mye morsomt lesestoff! Jeg elsker bloggen din..

Hehe, jeg håper ikke alle de tapte anropene fra meg føltes stockerish, men det var bare så gøy å prøve..
(Har forresten klart å sette meg inn i tidsforskjellen nå, tross et par feilaktige forsøk..)

ILU, girlie

- Melissa

Melinda sa...

Jeg veit åssen internat-internett funker.. :P No worries! Jeg synes det er så rart at folk sier de syns det er morsomt og sitter og ler og sånn, for det er virkelig ikke meningen når jeg sitter og skriver XD Men gøy at dere liker den, da! :)

Neida, bare hyggelig å vite at folk vil ha tak i meg:) tihi!! Ja, tidsforskjellen er fortsett -9 fra Norge og hit... Nå er klokka 13.26 her, mens den sikkert nermer seg halv elleve der :) love you all! <3