torsdag, august 28, 2008

En ny dag

Jepp, så her går ting opp og ned, altså!! Litt for mange følelser/hormoner blandet :P For i går var definitivt ikke en bra dag, men i dag var det!! Jeg bestemte meg for at det var mitt ansvar og ha det bra - og jeg fikk det så absolutt til! Når jeg akkurat hadde gått ut av bilen på vei til skolen røyk den ene stroppen på flipp-floppen min, så jeg måtte gå litt rart inn mot skolen. På veien møtte jeg Vanessa, noe som var kjempekoselig, for jeg har snakket med henne på dataen og mobilen, men har ikke møtt henne siden skolen starta! Vi snakka litt og avtalte og møtes på et møte som het "Best Buddies" i lunsjen... Første time var Economics der mr. mini-Schwarznegger snakka om hvor mye penger man tjente i forhold til hvor høy utdanning man har... *snork* Midt i timen måtte vi gå til biblioteket for å hente Economics-bøkene og der møtte jeg min artige mattelærer som smilte og vinket og sa hei:P

Så, når det var friminutt, gikk jeg og satte meg i sola utenfor matterommet der jeg skulle ha neste time... Jeg hadde på meg en slags tubetopp med stropper opp fra midten og rundt hodet og en tynn, svart genser over... men når gradestokken nærmer seg 40 grader, og jeg satt i sola tok jeg av meg den lille genseren i noen sekunder... Da kommer en svær, kraftig svart fyr som jeg har sett rundt på skolen og sier: "YOU! Come with me to the attendance office, and we'll get you a big t-shirt to put on. You are breaking the dress codes!" Med hjertet i halsen forklarte jeg at jeg ville heller kle på meg genseren igjen... "Okey, but KEEP it on!!" han er skikkelig streng og tøff fyr... So I kept it on.. og selv om det fristet og ta den av innimellom, var jeg gla jeg hadde den på, for jeg møtte han to ganger til den dagen med genseren på:)

Calculustimen var kjempegøy! :) Mattelærern er en kjempekul fyr, og de tre jentene jeg sitter med er så artige! Hu ene spilte på Water Polo-laget, og når jeg sa jeg ikke kom med på volleyballen sa hun at jeg måtte prøve water polo..! :D Ellers prata vi og regna mattestykker resten av timen... Så tror jeg vi snakka om at det var litt morsomt at jeg var smart og blond på engang, også sa jeg sånn på tull: "Shut up!" og lo.. uh-uh-uh... not smart, Melinda.. Lærern hadde jo sagt forrige time at hvis noen sa Shut og Up samtidig, så var det ned og gi han 10... Så da blei det 10 sit-ups på meg... XD Jeg følte meg som en skikkelig bad kid:P

Etter lunsj hadde jeg US History, der Schwarz... fortalte nesten det samme om igjen, men så begynte å prate om OL, og beordret oss å skrive notater om hvilke forskjellige sporter man har i OL osv.. så viste han oss åpningsseremonien på video... hm.. veldig viktig us history, ass.. Han selger forresten vann, også, så når jeg kjøpte min andre flaske sa han: "Here you go, dear"... De kosta forresten 2,50 NOK per stykk ;D Den timen var HEEET! Sikker på at det var ca. 35 grader inni det klasserommet... Føltes som vi satt inni en bil midt på sommeren med vinduene lukket:P

Etter skolen gikk jeg til svømmebassenget, (som er utendørs) og jentene som spilte på det laget var SINNSYKT koselige!! De smilte og hilste på meg og var kjempehyggelige og synes det var så tøft at jeg tenkte på å bli med... Og mens jeg satt og snakka med noen på sidelinja, sa hun at alle som ville spille på JV kom med, for de hadde ikke nok folk:) tihi! Vann polo er akkurat som håndball, bare i vann, forresten! Og etter ca. 1 time med trening (for de andre, jeg lå og sola meg) kom guttene for sin trening.. De trente på land mens jentene var i vannet... Her snakker vi TANNED her snakker vi VELTRENT og her snakker vi SPEEDO-truser:D Hvert fall skal jeg prøve meg på litt vann aktiviteter framover for det sosiale, brunfarga og kanskje jeg blir god? :P haha

Liz kom og henta meg når hun var ferdig på sin trening, og vi avtalte at vi måtte dra på det store senteret i morra, for jeg trengte nye flip-flopper... (det er alibiet vårt for å få lov) Der hadde de visst Hollister, American Eagle og Abercrombie & Fitch, men det var vel ikke noe spennende, for der koster jo flip flopper ca. 20 dollar (100 kr).. Å, hun kunne ikke ta mer feil - det er AKKURAT dit jeg vil:D Weehey!

Etter å ha gjort masse lekser.. Matteleksa tok evigheter, for jeg kan ingenting av dette her.. og nå driver vi med repetisjon, har jeg funnet ut at jeg tror jeg må bytte matteklasse.. Noe som suger, for det er den morsomste timen jeg har... Men jeg er nesten sikker på at det er alt for vanskelig for meg... usj.. Vi hadde Mac & Cheese til middag, noe man fortsatt kan lukte av meg... fy av meg, sterk ost!! Hvertfall er jeg ved godt mot igjen, og koooser meg her i mine deilige 40 grader! Jeg er brun igjen:) "Sigvart" alias OJ Deephit alias Ole Drange alias Chocolate alias han-som-aldri-kommenterer-blogger alias Ole Jørgen var ansiktet på cuben i kveld:)

4 kommentarer:

Anonym sa...

wow!! dette er stort.. jeg er den første som får skrive en komentar på det nye innlegget ditt????!! hehehe.. kult.. det høres ut som du har kommet litt mer inn i skolen, og tenk så kult å være med på vann polo da:-D da tenker jeg på guttene i speedo.. men jeg visste at du kom til å finne på noe annet;-) you go girl! er stolt av deg, og glad for at du trives..

neste uke skal vi gå i hjelpeaksjon, og i år er det til noe skikkelig bra. human trafficking i kambodsja og thailand. og læreren vår Sigrun sier at hvis vi i klassen får inn en viss sum, skal hun ta oss med til FREIA!!!!!!!!!!!!!!!!!

jippi, var media ekskursjon i går til teknisk museum.. mosromt vi lagde våre egne radio innslag..

gå inn på www.telemuseum.no og på elevers radioinnslag, og så på tyrifjord, hører du innslagene våre!!!

miss u broomie

friends 4 ever<3<3

Melissa sa...

Hei Melinda miin! Jeg har begynt å savne deg skikkelig nå! Det er trist, men jeg leser jo hvor fantastisk du har det på det beste, og da kan jeg ikke annet enn å tenke at jeg ønsker deg alt godt! <3
I dag har jeg hatt skikkelig koselig mor-datter dag med mamma. Vi har shoppa i 7 timer på 3 forskjellige sentre;) Først Sandvika, så Amfi Moss og til sist Rygge Storsenter. Da blir ikke tingene stort bedre:P Jeg har starta før-shoppingen, du vet usa-turen, da tar det av, hehe:P Kan legge inn bilde på bloggen min av alt jeg har kjøpt.. MYE!
Men jeg er nødt til å snakke med deg snart, jeg har en spesiell ting vi må diskutere under 4 ører/øyne! Send meg en dato+tidspunkt i norsk tid, så kanskje vi får det til?:D
Glad i deg!
- Melissaen din;)

Anonym sa...

oi-oi-oi!

både 10 sit-ups som straff og dristige plagg! du må passe på å være høflig, meli :)

og så gøy med vannpolo! snakk med en kjekk gutt for meg a! det gjelder å ikke spare på kruttet. hvis du får lov å snakke med det motsatte kjønn da???

ellers håper jeg at fagene går som smurt etter hvert! og matte er aldri for vanskelig for deg, smartass!

btw, jeg hadde en dårlig edderkoppopplevelse i leiligheten i stad. det var kjempepinlig, men den var ENORM! største jeg har sett. jeg ringte pappa og han sa: "du mener ikke seriøst at æ skal kjøre dit og knerte den?" og jeg bare... " jooo.." men så ringte jeg rikard.. og han kom etter hvert bort, og da hadde den selvsagt rømt! nå er jeg sikkert flauet ut i hele slekta.

Savna deg forresten på familiebursdag i dag. Hele familien din kom, du skulle vært der :( men .... forhåpentligvis er det ikke såååå lenge til jeg skal se deg. hmm, april. jaja, det gjelder å tenke positivt.

unnskyld, langt innlegg. jeg skal gi meg nå! jeg burde sove, for det er opp og hopp klokken 6 i morgen. jobben kaller. Veldig glad i deg, baby!

Melinda sa...

Chris: Ja, har hørt det radioinnslaget - syns det var dritmorsomt:) Så koselig å høre stemmene deres:D! Ja, guttene i speedo er virkelig et SYN<33 Og jentene syns det er så morsomt at jeg snakker om dem og stirrer hele tida:P Freia er gøy! Har vært der med klassen på Rosendal i sjuende, eller no:) Man blir kvalm av all sjokoladen - men det er GODT!!

Meisa: Shopping er GØY!! Men spar så mye som mulig til USA, for du får SÅÅÅ mye for pengene her!!

Marlen: Jeg skjønner IKKE åssen i HULESTE du fikk storebror til å komme over pga. en edderkopp.. det er heeelt utenfor min fatteevne... Og HVERTFALL skjønner jeg ikke åssen du tør å skrive det herXD Klassisk deg, ass:D Har brevet kommet ennå??