fredag, august 29, 2008

Freaky friday!

Okey, så det var ikke en freaky friday:) Det var en veldig fin fredag, etter mine mål! :D I lunsjen kjøpte jeg meg pizza, for jeg hadde hatt litt dårlig tid på morraen, så jeg fikk ikke smurt matpakke... Så møtte jeg Vanessa, Danielle og en venninne til på noen bord som stod ved siden av et telt som spilte høy musikk:) Der var det masse andre folk jeg kjente som satt så det var veldig koselig! Noen fra vannpolo, noen fra volleyball og noen fra timene mine.. Så plutselig kommer en fyr bort for å snakke med Vanessa.. Han var litt "spesiell", for det er det "Best Buddies" handler om... Det som jeg snakket om i går.. Å være best buddies, er at vi skal være en god venn for noen som har "intellectual disabilities" - oversett det den som vil:) Er veldig ivrig på at jeg skal bli med der - tror det er perfekt for meg!

Så fikk jeg et "locker" så jeg kunne sette fra meg bøkene, men jeg KLARER IKKE åpne det!! Jeg har en sånn kode, men jeg får det aldri til... :P Så hver gang jeg skal bruke skapet må jeg stoppe tilfeldige forbigående og få dem til å hjelpe meg... Men det kan jo være en måte å bli kjent med enda flere!

Også var det min første gang med vannpolo!! Dvs. det var mest svømming, kanskje en og en halv time svømming, og en halvtime vannpolotrening... Men det var bare litt artig.. fordi dagen før spurte trenerne (som forresten er to jenter på ca. 19-22 år) om jeg hadde noen erfaring.. Nei, har aldri spilt vannpolo... Men kan du svømme? Ja, så klart... Jeg var til og med life guard i svømmebassenget på den forrige skolen min!! haha.. men vet dere hva?? jeg kan ikke svømme XD For her svømmer de "freestyle", og jeg kan "breast strokes".. haha.. så jeg prøvde meg på freestyle, og det gikk bra en stund, men jeg tok inn en del vann:P Også er det noe som heter "egg beating" som du gjør med beina, for å holde deg flytende et stykke over vann til alle tider... jeg fikk plutselig en kraftig krampe etter å ha gjort det:P Men det var gøy å skulle banke ballen i mål... Det var veldig likt håndball, egentlig.. det fikk jeg faktisk til:) Men når de skulle "lekespille" og alle gutta sto på sidelinja, var jeg glad jeg slapp, og kunne sette meg på kanten å snakke litt med dem i stedet:P Dessuten kom Liz og henta meg like etter for vi skulle på det store kjøpesenteret:D!! woohoo!

HAHA!! På veien dit hadde vi det skikkelig gøy - for venninna til Liz satt i bilen bak, og Liz sa at hun dreiv med "Californian driving" dvs. ikke blinker når man skifter fil, er litt uforsiktig osv... Og så kommer vi til et rødt lys, og vet dere hva vi så i bilen ved siden av oss? To menn som RÅKLINA!!! Fikk øyekontakt med han ene, og jeg og Liz klarte IKKE å stoppe å le!!! Og det røde lyset varte leeeenge!! Så sier jeg: "That's not Californian driving, that's San Francisco driving!!" XDXDXD

I hvert fall, kjøpesenteret var SVÆÆÆÆRT og driiitfint og de hadde en egen butikk som het Bare Escentuals!! En pakke med sånn pulver som koster 399 i Norge, kosta 25 dollar:) Men selvsagt hadde jeg glemt å ta med meg nok penger... Hadde ca. 23 dollar til sammen, men vet dere hva jeg klarte å få for det? 2 kjoler, flip flops, solbriller, en singlet og en button til Liz:) Skulle gjerne ha vært der mer, men sabbaten gikk inn 19.45, og jeg hadde ikke mer penger.. Så jeg spurte om vi kunne dra tilbake på søndag, så tror vi skal det:) Eller på mandag, for da er det Labor Day - og free from school:) Har vannpolo trening på mandag, fra 8-10 om morran, og er invitert til BBQ hos en av jentene på laget på lørdag kl. 16, så vi får se om jeg kan:) Hadde vært veldig gøy!! Hvordan ser helgen deres ut?? Jeg vet at pappa har bursdag på søndag, så de skal kanskje og se Godset slå Ham-Kam:) Blir sikkert gøy:) Jerusalem in my mind i kveld;)

over og ut
kaffegrut

-songbird

8 kommentarer:

Melissa sa...

Haha, San Fransisco driving xD Den må jeg si vi har lite av i Norge! Men nå som Christine snart får lappen, da får vi Norway driving, og den er ikke så trygg skal jeg fortelle deg;)

Melinda sa...

Christine er faktisk en veldig trygg sjåfør.. veldig dyktig og forsiktig:) Sånn, chris, har jeg gjort opp for at jeg ikke satt på med deg den gangen fra kirka nå?? (A)

Anonym sa...

Vannpolo! Stilig å prøve noe nytt!Blir ikke så mye feiring, men Godsetkampen står på programmet, javisst:-) I dag, lørdag, er det menighetslunsj og fellesutrykning i hjelpeaksjon...Du får ikke lov å sitte på i bilen til venninna til Liz!

Anonym sa...

Vannpolo.. heftig!:D tenk om du blir sånn pro svømmer! Haha, begynte å le når du skrev om bilturen deres!! Jeje, det er sikkert ikke siste gang du får se det:D

Helga mi, jo var hjemme fra i dag til går. Måtte stå dugnad med fotballen, i en kiosk på vestfossenmarken fra klokka 21.30 - 03.30. Var ikke så gøy akkurat, men hadde ikke noe valg. Måtte stå der!:( Jeg stod feil den første timen da, for skulle egentlig selge hamburgere og pølser, men endte opp med å selge øl og vin og diverse. Jeg synes noe var litt rart, så spurte en gang til for sikkerhetsskyld, og til slutt kom jeg til riktig sted:P De bare: Du er jo ikke 18 en gang, også selger du øl!! POstgirobygget spilte da, det var moro. Også gikk jeg glipp av Nora's bursdagsfest, som alle de andre i klassen var på. Men som sagt, jeg hadde ikke noe valg. Det var jo sabbat også! Men ellers i dag har jeg og mamma spist grøt, også drar jeg opp på tvs igjen om en time!

3 uker til vi sees:D:D<3 For vi gjør vel det?

Gert sa...

Hei Melinda!
Koselig å følge med på bloggen din!
Hva synes du om brukernavnet mitt? Har tatt det i solidaritet med deg.

I går var hele familien ute i hjelpaksjon. Det var lite folk hjemme så tidlig på en lørdag med flott vær. Men de som var hjemme ga bra. (Har aldri fåt så mye før)

Det blir rolig feiring i dag. Har fått 4 gratisbiletter på SIF-kampen - har også lyst å spille badminton - men drar nokk på kampen.

Forstår at dagene er en blandning av oppturer og noen nedturer. Men det ser ut som du har det bra i det store og hele. Du gjør det beste ut av dagene og prøver å se ting positivt.

Vannpolo virker spennende - du kan ikke kombinere det med synkronsvømming? (He He)

Fikk telefon fra Magnus i går (lillebror) kan jeg gi han adressen til bloggen din?

Skal hilse deg fra Greta hun ringte også i går (hadde en viss sammenheng)Hun er meget stolt av sitt "tantebarbbarn" og sine oldebarn. Vi har noen slektninger i California som pleier å komme på besøk i Sverige. I følge Greta hadde de satt stor pris på å få kontakt med deg. Jeg skal få tak i e-postadressen deres.

Skal prøve å bli flinkere å skrive.
Sköt om dej!

Anonym sa...

I miss you!Paul har snaua seg! t intekt for ADRA:D

Melinda sa...

Henri: Hadde du IKKE noe valg? Kunne du ikke forklare trenern eller hvem det var som var ansvarlig at du ikke gjør sånn på sabbaten?? Hørtes helt dritt ut :P Ellers er jo vestfossenmarken veldi gøy, da:) Tror og håper vi sees, ja!

pappa: Ja, takk for solidariteten.. For detta med flere navn er VANSKELIG her... Tror nesten jeg bare må la folk kalle meg Kristel... Vær så god å gi folk bloggadressen, det er bare koselig:) Noen av jentene har drevet med synkronsvømming også, så jeg kan jo lære et par triks :P

Nina: du kan ikke bare slippe en sånn bombe og ingenting mer... jeg trenger BILDER!!! Ta masse bilder, bare si at det er fordi jeg vil se, så stiller han sikkert velvillig opp som modell:P Lag et album på facebook som heter: 'Pauls skalle' XD

Anonym sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.