onsdag, august 27, 2008

Første og andre skoledag på Wilcox High School

Ja, jeg vet alle syns jeg var en dust som ikke skrev i går... Og nå synes jeg at jeg var det selv også... For pipa får nok en helt annen lyd i dag en den gjorde i går... For i dag, før skolen begynte var lappene hengt opp utenfor gymsalen med Student ID numberene... De som sto på lista kom inn på Varsity Volleyball. Mitt nr. sto ikke der... Det ødela liksom dagen litt.. Klarte ikke helt å være så glad og blid som man helst skal være når man prøver å skaffe venner og møte nye mennesker...

Sånn som jeg gjorde i går! For det var faktisk en veldig bra første skoledag. Jeg skal prøve å være like entusiastisk som jeg var etter i går, men det blir litt halvhjertet... Jeg vet: " It's not the end of the world..." men det er allikevel kjipt... På TVS var det sånn at 3.klassingene ble prioritert, for det var deres siste sjanse, mens her var det juniorene som ble prioritert, fordi det er det som lønner seg "in the long run" for skolene... Dessuten spilte jeg DRITDÅRLIG på siste try outs, for jeg var så sinnsykt nervøs...

Men i hvert fall... Første skoledag var jeg veldig glad for å starte, ikke nervøs, bare spent og entusiastisk. Jeg ringte Marlén og sa gratulerer med dagen før skolen begynte, og selv om jeg hadde tatt feil av timene, og kom en halvtime for sent til første time, så var læreren kjempehyggelig og tok meg i hånden og sa velkommen hit når jeg forklarte at jeg ikke kom herfra etter timen. Jeg fant folk å snakke med etter hvert i alle timene, og som jeg gikk med fra et sted til et annet og hilste på folk og hadde det fint.

Neste time hadde vi Economics... Der satt jeg ved siden av en av cheerleaderne, som jeg hadde hilst på for en uke siden, så vi snakka masse sammen..! Hun var kjempekoselig, og Sara fra volleyball kom og sa etterpå at jeg måtte sitte ved siden av henne... Læreren var en tidligere Wrestler.. Han svær, og snakket på en måte så det så ut som han prøvde å være veldig matcho... En slags Arnold Schwarzenegger...! Han skrøyt i alle fall masse av seg selv og sa: I am a very good teacher, No! I am in fact a GREAT teacher - I love High School kids.. etc.. Haha! Så var det Chemistry Honors, der var en jente fra volleyballen som vinket meg over og sa jeg måtte sitte ved siden av henne, og en svær footballfyr satt foran meg, så vi tre snakket mest sammen... Var bli-kjent time, da... og nesten ALLE er 10.klassinger!! Så er det rundt 5 juniors, og bare jeg som er senior... Lurer på om å bytte den klassen :P Men jeg burde ha det hvis jeg skal fortsette på tvs og vil bli lege.. hm...

I lunsjen blei jeg med Tami (hun fra den timen) og kjøpte lunsj.. Jeg kjøpte en salat, minigulrøtter, eple, sjokolademelk for til sammen 3 dollar..! Og så satt jeg med vennene hennes og spiste. Folk fra volleyball kom forbi og sa hei og vinket og ga meg klem, og jeg hilste også på noen av hennes venner. De var berter, de :P Etter mat var det Calculus-matten.. Det er den vanskeligste matten på high school nivået der.... Der var det heldigvis bare seniorer, og lærern var DRITARTIG!! Han var skikkelig høy og trent, basketball trener, tror jeg... Han lagde show på show og ja, var rett og slett en dritbra lærer! Jeg startet timen med å sitte alene, men så på slutten hadde jeg blitt kjent med tre jenter, hu ene var siiinnsykt interessert i Norge, mens hu andre bare lurte på hvor jeg hadde kjøpt armbåndet mitt... Det har bestevenninna kjøpt i Thailand, forklarte jeg... Så bestemte vi oss for at vi måtte ha pysjamasparty med smykkelaging en gang..:P

I data-timen satt jeg ved siden av en veldig søt fyr, men selve timen er peace of cake.. helt teit at jeg må ta den, men jeg må visst det for å kunne "graduate". Men det er bare et halvt år, da.. Siste timen var U.S. History med Schwarznegger-lærern igjen... Her var det nesten bare juniorer, også kjipt.... Og han sa det samme om igjen, bare at han skrøyt mer om wrestlingen og OL i denne timen.. han var visst i Kina, og det var hans sjette OL... blablabla...

I dag gikk alt veldig treigt... Hadde bare fysikk, kjemi og data, men det var BORING! Ingen som "hjalp" meg i dag... Når jeg trengte det mest, ofte er jeg ikke redd for å gå å snakke med noen fremmede og sånn, men var bare litt tungt i dag... Snakka litt med volleyballgjengen i lunsjen og sånn, men var nok litt pinlig å skulle fortsette etter at de visste jeg ikke kom med.. Hu ene bare: WHAT THE ??? Didn't you make it?? Tar det som et godt tegn:P haha...

Så nå kom jeg hjem 14.50 i steden for 18.50, så det var jo litt digg, men skulle heller vært der 4 ekstra timer for å få spille volleyball....

13 kommentarer:

Anonym sa...

Det ordner seg, jenta mi. Du får bedre tid til lekser, og etter hvert finner du noe annet du vil trives med å gjøre. Just wait and see..
Ny skole, nye folk, nye venner, nytt alt. Du er tøff!! Smask fra mammma:-)

Melissa sa...

Synd at du ikke kom med! jeg trekker tilbake kommentaren min på det forrige innlegget;) Du skjønner, jeg hadde gått hele dagen å sagt: Melinda har sin første skoledag i dag, osv osv, og jeg sjekka bloggen din sikkert hundre ganger. Skuffelsen var litt for stor til å takle, Du vet jo hvor nysgjerrig jeg er:p Men det var utrolig koselig å lese og jeg håper du finner noen andre sporter å drive med, du skal ikke prøve deg på vannpolo da!? Deilige hetter de har.. Men basketball, tennis (JEG elsker TENNIS!!) soccer, softball?

Håper du får noen fiine dager!
<3

Anonym sa...

nej nu vart jag sur at du inte kom med i laget, det va synd...du är ju skit duktig!dumma amrikanare:P aja men du jag tycker du är så cool attt du vågar att prata emd så mycket folk, dom värkar ju jätte trevliga då. haha pyjamasparty på engång, soo american.;):D:P pussåkram

Frøken Søgaard sa...

Du kommer til å få det veldig bra selv om du ikke kom inn på laget, kjenner jeg deg rett : Vi her hjemme syns du er flink uansett hva de andre synser ;)
Kos deg masse :D
Glad i deg tøffen<3

Anonym sa...

Utrolig kjipt at du ikke kom inn på volleyball laget.. kjenner til følelsen! Men kan du ikke komme inn senere? og husk på at du akkurat har kommet ned dit, de andre kjente jo trenern fra før av osv. Men jeg heier på deg uansett<3 Du er supersosial altså, snakker med så mange på en dag. Jeg er så stolt av deg. Beundrer deg. Prøv å ikke tenke så mye på volleyballen, jenta mi! Ikke la det ødelegge. For meg er du uansett supergod, han burde angre!

Anyways I think about you.. and love you<3

Anonym sa...

hei snuppelupp!! tror nok du kommer til å finne noe annet, i steden for volleyball;-) høres virkelig akkurat som en high-school film.. så kult;-) hvordan var det i lunsjen?? mange klikker? (som på mean girls:-P)

anyways love you roomie <3<3

Anonym sa...

kjære søte Melinda! EG vett at du e den beste i verden i volley ball:D treneren tok feil!! men eg har någe som garantert vil muntre deg opp!
gå på google så søke du på "radioverket" så går du du på norsk telemuseum-radioverket så tryke du på "lytt til elevenes radiosendinger" så trykke du på "Tyrifjord" og hørre alt sammen:D det vil garrantert få deg i litt bedre humør!! eg e så glae i deg<3<3

Anonym sa...

Synd at du ikke kom inn på laget :(
Jeg har ikke vært så flink til å kommentere bloggen din, men jeg leser hver dag :P Keep up the good work! Savner deg. Klem

Melinda sa...

mamma: Takk - du har rett.. i dag var en super dag:D!!

melissa: haha - jeg hadde sagt AKKURAT det samme hvis du hadde gjort noe lignende:P :D Syns bare det var litt artig;)

steph: Det går helt fint nå, da slipper jeg det stresset... var bare litt overfølsom i går;)

tabita: takk for støtten;D Fikk uansett masse venner fra volleyballen, så det er lugnt:P

henri: DU KJENNER FØLELSEN?? Får ikke du til alt? :p Men det går helt fint i dag, liksom:P For nå har jeg nye planer:) weeheey!

roomie: ooh, yeah, det er utvalgte bord:) Fint at jeg er sosial, ellers hadde jeg vært så sjenert og ikke visst hvor jeg skulle gå!!

Nina: Gla jeg ikke hørte det radioklippet når jeg var i dårlig humør, for da hadde jeg begynt å grine.. haha.. det var driitmorsomt:D hvor har dere gjort detta??

Kollen: Du MÅ kommentere mer!!! Men koslig at du gjorde det nå, hvertfall:)

Anonym sa...

Trist at du ikke kom med, men det er så mange andre alternativer! Sier som din mor at du finner garantert en annen artig sport å drive på med :)

BTW - armbåndet er fra Kos ikke Thailand :D men det går vel for det samme.. hehe!

Melinda sa...

HahaXD Det har du jo heelt rett i;D Jeg vet jo egentlig det;) Men, ja, har funnet masse gøy å gjøre nå!! Skal ikke late som jeg ikke VIL spille volleyball, men det er veldig deilig å slippe å være på skolen til halv sju om kvelden hver dag! Vannpolo starter 15 min etter skolen er ferdig, så jeg trenger ikke vente 2 timer :) jeeey! Og jentene er SÅÅÅÅ utrolig koselige:D

Anonym sa...

Me jorde det på et museum i oslo. det va mediaekskrusjon...det tok 4 timar å lage det lille der!! men det var utrolig gøy! sgo ønsa du va der:)

Melinda sa...

Så bra:D