onsdag, august 20, 2008

VOLLEYBALL!

Ja, så fikk jeg visst time hos "kvakksalveren" eller kiropraktoren i dag, allikevel, og dermed kunne jeg være med på 'try outs'! Det er der vi viser oss frem sånn at vi blir valgt til å være med på volleyballaget på skolen! Dvs. vi har 2 lag i nesten alle sporter - Varsity og Junior Varsity. Varsity er det beste, og JV nest best... Men vi seniorer får ikke lov til å spille på JV. Det er enten Varsity eller ingenting!! Men det var MANGE som prøvespilte, og det var MANGE gode!! Så jeg må jobbe hardt! Ja, jeg er den høyeste, men det er jo så absolutt ikke nok... Man må være GO-OD!! Først jogga vi rundt i gymsalen, det gikk mye bedre enn man skulle forvente etter en laaat sommer... Og så vær det tøying, bøying, sit-ups osv... gikk også fint... Men SÅ begynte "auditionen" på ordentlig, hvis man kan kalle det det...

Vi hadde forskjellig poster vi måtte gå igjennom, og ALT vi gjorde ble notert ned og vi fikk poeng ut i fra hva vi fikk til... Vi hadde en løpe-post der vi måtte løpe så fort vi kunne og hente forskjellige baller. Da tok de tiden og skrev den opp.. Så var det et sted vi skulle legge opp, det gikk faktisk veldig bra.. Fikk full score på alle leggene mine... Så var det mottak, det gikk sånn passe... ikke så veldig bra kanskje... Og så serving.. Også helt ok.. Men det var SÅÅ skummelt, for alle sto liksom å så på når hver og en gjorde det de skulle! Men det gikk altså sånn passe.. Har resten av uka på å gjøre det bedre...!

Tamara har spilt volleball på Varsity-laget før, og hun har faktisk vært i Sverige og Danmark! Hun sa hun likte Sverige så godt, at hun prøvde å brenne passet sitt på bålet, for hun ville ikke dra hjem...! Så vi var partnere, når man trengte det... Veldig søt og blid.. Blei også kjent med flere, plutselig virket det som alle (40-50 stk, kanskje) hadde hørt at jeg kom fra Norge og var ny på skolen... Den ene jenta het Melissa, og hun spurte meg hun kunne kalle meg for "Norway"! "Go right ahead - no problem!" sa jeg :P Stolt av å være norsk, jeg! Hovedtreneren kalte meg for Melinda, resten av dem kalte meg for Kristel... ALLE kaller meg for Kristel, fordi i følge papirene er det det jeg heter.... Takk for den, a, pappa!! Nå får jeg identitetsproblemer snart, tror jeg :P

Men i alle fall var det VELDIG gøy å bevege seg litt igjen og spille litt av yndlingssporten min! Elsker så sinnsykt å smashe den ballen ned i bakken på den andre siden eller å blokke.. ååå, det føles så bra!! :D

Også vil jeg kjapt anbefale folk å lese bloggen til min gode venninne hjemme i Norge, Melissa... Hun skriver om mange viktige temaer og er kanskje en smule mindre selvssentrert enn jeg er på bloggen min... Anyways.. bloggen hennes finner du på: http://meiisa91.blogspot.com/ eller ved å trykke på tittelen til dagens innlegg! Og maaaasse god bedring til stakkars lille Henriette som klarte å skade kneet sitt da hun spilte fotball...! Jeg tenker masse på deg og synes det var kjempeleit at du skulle skade deg nå igjen!! Masse susser og klemmer går ut til deg!





Og til slutt noe som betyr litt for meg at dere skal vite... Melissa (Meiner) har vært en engel og laget en helt fantastisk eske fylt med minner og bilder og kuber. Den første kuben het: "The Friendship Cube" og da jeg satte den sammen besto den av bilder og signaturer fra venner fra 1.klasse på TVS. Så fikk jeg en idé. Hver kveld skal jeg kaste kuben og be spesielt for den vennen som har bildet sitt øverst. I kveld da jeg kastet cuben/terningen landet den med bildet av Henriette opp. Så da vet du, Henriette, at mens du sov i natt var det en bestevenn langt borte i Amerika som ba for deg!! Og jeg synes det var litt fint at den falt på deg akkurat nå siden jeg vet at du har det vanskelig etter å ha skadet deg ennå en gang!!

Over og ut
kaffegrut

-Songbird

4 kommentarer:

Melissa sa...

Jeg føler meg dypt beæret!
Det siste avsnittet var nydelig..
Tusen takk:)

Anonym sa...

Når får du vite om du er på laget? Jeg heier på deg, og tror du vil klare det. FY, du er tøff ass. Kommer bare inn og blir med vettu, mens alle ser på. Men det er ikke noe nytt!:) Du er brave! TUSEN TAKK<3 Kanskej det var en mening at du skulle be for meg akkurat nå. Betyr mye!! Du skal vite at når vi sa hade til hverandre i går, var jeg på gråten. Vet ikke om du hørte det, var så rart at du er så langt borte! Jeg er såå gla i deg! Og så glad for at du ringte meg, var herlig å prate med deg igjen! Lykke til videre med volleyballen, og som footballstar:D!!

Anonym sa...

Stå på! Dette blir du en erfaring rikere av enten det blir Varsity eller ikke. Regner med du ble regnet som frisk nok i alle fall;-)

Melinda sa...

Hvem er anonym?? Ja, ble regnet som frisk nok, ellers hadde jeg ikke fått prøvespilt i går... Får nok vite på fredag om jeg blir med eller ikke... I dag var strømmen ute her, for de driver og graver utenfor, derfor har jeg vært på kjøpesenteret i hele dag :p