mandag, oktober 27, 2008

monday morning rain is falling...

Haha - NOOOT! For jeg er i SUNNYvale :) hahahaha.... Jeg var litt trist og ensom i går kveld, og i morges, men dagen ble faktisk mye bedre enn jeg hadde forventet! Jeg fikk tid til å sminke meg litt i morges, tok på meg jeans, en svart t-skjorte, min nye grå cardigan og litt accessories... og fletta "håret mitt" i en sånn litt rufsete flette til én side... Jeg fikk masse komplimenter, til og med fra folk jeg ikke kjenner så godt - så det var jo veldig koselig!
Fyren som er nærmest, er Harley, han i svart t-skjorte er Scott og fyren til høyre er Joe!


Så, klokka 10, var jeg 'excused' fra timen for å gå og hjelpe til med food faire... Det er sånn at alle klubbene selger forskjellige matretter og drinker i lunsjen for å tjene penger til klubbens aktiviteter. Vi har sånn 'food faire' 4 ganger i året... Vanessa teksta meg i går og spurte om jeg kunne hjelpe til med Surf Clubben... Of course! Så jeg, Vanessa, Dani (danceteam captein), Jessie (peneste jenta på skolen omtrent), Dianne, Tina, James og Derek fra vannpolo, Harley(han jeg foralte om første dagen jeg var på skolen) og Scott (han ene blonde duden jeg har skrevet litt om) hjalp Joe (som er vår superpopulære janitor) startet å lage hamburgere... Seriøst, vi burde fått jobb i en hamburgersjappe - SUPER effektive og vi lagde lyder for hver ting vi gjorde... Squirt når vi tok ketchup og sennep på brødene, kabaam når vi pakket inn burgerne i papir og biiip når osten kom på burgern, og flippediflopp når vi puttet begge delene av burgeren sammen. Så vi solgte til det var tomt for hamburgere... Vi hadde laget 280 stk, og 2 dollar per burger, altså 560 dollar... Som går til en beach trip på slutten av året:)
Her er Vanessa, moi og Jessie!

Så gikk jeg og Vanessa rundt og så på forskjellige ting, jeg kjøpte jamba juice (smoothies) og crepes (norsk-lignende pannekaker med bananer, jordbær og nutella) osv... Også snakket vi litt ordentlig, noe som var godt, at ikke alt er så overfladisk hele tiden...

Etter skolen hadde jeg vannpolo-trening... Jeg kunne visstnok ikke dra på tryouts for soccer (fotball) før jeg var ferdig med vannpoloen... Så jeg starter der neste uke... Det var en bra trening, ikke såå mye svømming, men mye trening på selve spillet... Etter treningen mens jeg ventet på å bli hentet var gikk jeg inn på doen i gymsalen og når jeg kom ut står det en svart jente i treningsklær med håret til værs! Vi begynte å snakke, hun unnskyldte seg for hårsveisen, og jeg sa at jeg skulle ønske jeg kunne gjøre sånt med håret mitt:P Det endte med at hun syntes jeg skulle prøve meg på basketball, men det er samme sesong som fotball.. altså nå på vinteren... Så jeg vet ikke.. Det hadde jo vært kult å være med alle de høye svarte jentene på et lag! De er så kule:) Jeg får tenke på det...

Så henta Kathy meg og så stoppet vi på See's candies som er en slags sjokoladebutikk - veldig kjent i California... Jeg hadde visst 4 dollar å handle for, jeg kunne kjøpe hva jeg ville... Så jeg sto og valgte ut de jeg syns så godest ut! Neste stopp var på Taco Bell hvor jeg igjen kjøpte Quesadilla... Men jeg tror jeg må begynne å passe litt mer på hva jeg spiser... haha.. så mye dritt i det siste, og nå blir det snart thanksgiving og jul og sånn.. huff og huff...

Etter jeg kom hjem og fikk dusja av meg dro vi på Safeway og kjøpte pumpkins... jeg valgte ut en for meg, og one of these days så skal jeg skjære ut og lage et kult ansikt:D Dette var den første dagen som kjentes ut som høst.. Men det var bare deilig... Rundt 18-20 grader, ca., men behagelig med en tynn genser... Overskyet men veldig opplyst... ikke sånn grått og trist, liksom!
Gresskarenene utenfor Safeway (matbutikk)

Ellers må jeg si at jeg savner dere masse, men for å være ærlig... Når jeg står i matvarebutikken og en svart fyr i sykehusklær står og danser i køen syns jeg det er litt artig å være i usa :) Eller når jeg ser i lokalavisa på været i Oslo, og de høyeste temperaturene dere får på en dag er lavere en de laveste vi får på natta.. haha.. jeg lo! høyt og slemt, og Kathy sa at jeg var slem... men det er bare festlig.. kos dere i kulda :P

Resten av bildene blir lagt i albumet: "Senior year" på facern!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så søte dere var på bildet!:):) Du opplever så MYE hele tida du din heldiggris. JEg savner deg også masse.. og syns heldigvis ikke at kulden er så ille som du syns!:P Jeg liker høsten og at vintern kommer. Snart jul også! Men du.. kos deg videre snupp. Tenker på deg!

Melinda sa...

Thank you, honey - ja, det er mye som skjer, det er sikkert og visst! Og jeg vet at dere ikke har så mye i mot kulda som jeg har, derfor syntes jeg ikke det var slemt at jeg lo - for jeg ler ikke av dere, jeg er bare glad at jeg slipper:) Snart jul? Huff og huff... snart thanksgiving:) Snart bursdag:) Snart tur til noens hytte:P tenker på deg også!!

Anonym sa...

Å, din luring! Nå trodde jeg høsten var på full fart inn over soldalen! Her skraper jeg bilvinduene før avgang om morgenen, men det kan fremdeles bli sol og fint utover dagen. Jeg er førnøyd så lenge snøen drøyer med å komme... Food faire, ja da fikk du det også med deg. Ikke akkurat norsk de der lydgreiene åttåt, men man får jo ikke mer moro enn man lager selv, så, why not...Hvordan blir det på Thanksgivinng? Skal dere ha det hjemme i Norman drive or what? Nå er det syklubbtid. Vi har flytta den fram til 19.30, men vi klarer jo å glemme det både den ene og den andre. Men, nå går jeg til Marion. Ha det bra til vi høres! Klæm, mamma

Anonym sa...

åå det hørres så gøy ut! sgo ønska eg va der med deg! det e driit kaldt her nå! me det e bønneuke så me har isje så møje leksar:D pastoren som tale hette Dick ettellerant og e fra usa! haha poor guy! men han e sinsykt kule då! sjikkelig engasjert og amerikansk som man ser på tv:D gøy å hørre på! så har me toge skulebildar i dag^^ håbe det bler bra!

<3<3

Anonym sa...

Snøen laver ned ute. Jeg har vært så optimistisk at sommerdekkene fremdeles er på bilen. Dermed ble busstur i dag. Håper snøen forsvinner, så jeg får kjørt bilen ned til Mjøndalen og skiftet dekk.
Ungene var elleville.
Allan var helt herlig i morges. Han ringte til meg, og stemmen hans var bristeferdig av lykke (vet ikke noen annen måte å beskrive det på)"Mommo! Se ut av vinduet!! Det snør!! Mommo, jeg skal kjøpe akebrett til deg!"
Ja, du skjønner at han ikke var lei seg for snøen som hopet seg opp.
Kan forresten fortelle deg at bussen sklei rett inn i autovernet der ved kildesorteringa, vet du. Glatte veier, og vinteren som banker på. Vi får glede oss til jul, ikke så veldig lenge til det da.
Kos deg i varmen.
:-)
Klem fra Irene