fredag, oktober 24, 2008

Volunteering

Okay, så hvilken dag er det i dag? 24.oktober! Men idet jeg skriver dette så vet jeg jo at det er 25.oktober et annet sted i Norge... Hvor? Helt riktig, i Norge... Nå nærmer vel klokka seg der ti på åtte om morgenen, og jeg vet at Irene har nok vært våken en stund allerede, kjenner jeg henne rett... Og hvis du skulle finne på å stikke innom bloggen min, så vil jeg at du skal vite at du ikke er glemt:) Gratulerer masse masse masse på bursdagen din!! Noen folk på din alder (30-åra, så klart!) er kanskje ikke så opptatt av å feire bursdager og sånt, men jeg kommer nok aldri til å bli lei av å ha bursdag, og det håper jeg ikke du har blitt heller! Nyt dagen, ha det gøy med dine nærmeste og god sabbat!! Ønsker deg alt godt i året som kommer også ;D!!

Ellers har dagen vært helt grei... Litt forandringer fra vanlig... I stedet for å dra på trening etter skolen, dro jeg til en barneskole for å gjøre litt "community service". Jeg passet først på et hoppeslott, tok i mot billetter, og passet på at ikke for mange barn hoppet oppå hverandre osv... Så sto jeg i en annen bod og var ansvarlig der... Der kunne ungene kaste kosedyr på forskjellige ting for å få dem til å falle over... Plastdunker, flasker osv. Hvis de klarte det vant de godteri osv.. Men jeg må nok innrømme at jeg ikke bare ga godteri til de som klarte det... Noen var så søte at jeg lot dem få en selv om de ikke klarte det... :P

Noe jeg har tenkt på litt i det siste er: Hvordan framstår for folka i klassene? Jeg mener, jeg har jo vært der i over 2 måneder nå, så de fleste jeg har timer med har nok laget seg et visst inntrykk av meg... De timene jeg har med andre 'seniors' føler jeg at vi er på samme lag... Men i US History så er det meg og masse juniors... Og der passer jeg bare ikke inn i det hele tatt... Noen dager føler jeg at jeg er såå mye mer moden, (don't get me wrong... jeg skryter ikke, de er bare så dumme og overfladiske), og føler meg som en de kanskjer 'ser litt opp til'... og noen dager så er det bare sånn at jeg blir sett ned på... En av gutta i den klassen spurte meg om jeg hadde noe mat, for han var så sulten. (Han er en litt kraftig svart gutt, veldig populær...) Hm, nei jeg har bare denne lille biten igjen av min granola bar.. da svarer han: "Don't worry your pretty little head about it... It's okay!" Og han er mindre enn meg! haha!

Og folk i denne samme klassen fant ut på torsdag at jeg var en utvekslingsstudent... Jeg skjønner ikke at det går an å være så borte og ikke følge med!! Læreren vår (wrestler-fyren) snakker jo om det hele tida, og skal ha meg til å forklare forskjellen på skattesystemer i Norge og Usa osv... De er bare IKKE interessert i å følge med... er helt tragisk i grunn! De har alltid masse mat, da.. så det kan jo være ganske greit.. En fyr hadde med seg Beef Jerky, og når han fant ut at jeg aldri hadde smakt det tvingte han meg til å smake og la igjen masse på pulten min.. Believe me, det er GRUUUUSOMT!!!! Som en tyggis med siiinnsyk kjøttsmak... Uhhh.. for frysninger bare ved tanken...

Så etter jeg gjorde litt frivillighetsarbeid, dro vi hjem, spiste middag, gikk på tur med hunden, sang sanger i stua, og så en morsom film med kristne stand-up komikere...! I morgen skal vi i kirka, også skal vi til de familiene som møtes fra tid til annen! Jeg skulle egentlig på festen til Kelly, men så avlyste hun det pga for lite planlegging.. it was to last minute, men hun sa at hvis vi ville komme bare å se en film eller noe, var det helt greit... Så hvis vi er tidlig hjemme fra de folka, så drar jeg kanskje til henne.. vi får se! Uansett, blir det nok ikke noen blogg i morra;) Ha en strålende helg! Og til alle dere tyrifjordbarn med waaay to much homework: Nyt sabbaten - for alt den er verdt!! Ikke gjør én eneste side med matte, ikke les en side i historieboka og bare ta en pause fra alt livets mas og jag:) Jeg, som ikke har noe særlig lekser, har bare fri fra skole generelt, og kan sove litt lenger:) Og vi har så syykt deilig frukt her hele tida - er digg!!

Var over 30 grader i dag, men etter denne helga, blir det sånn 15 graders dager, har jeg lest... Får bare nyte de siste to dagene med SUN :)

over og ut
kaffegrut

GOD SABBAT!!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære Melinda!
Tusen takk for gratulasjoner! Kjempekoselig at du husket på meg på dagen min.
Her har jeg fått frokost med speilegg. Gaver har jeg fått helt siden onsdag!
Renate og Majken har sunget bursdagssangen for meg. Linda sang for meg på telefon, og til og med på bloggen synger de for meg! Dessuten sang Allan sin egen bursdagssang for meg i dag, "Ro ro til fiskeskjær" hahahaha. Han er søt da!

Nå skal vi i kirka. Ønsker deg en god sabbat.
Stor klem fra Irene

Anonym sa...

Hei melindamooor!:) Det høres ut som du bare slapper av, hehe... Det har vært lite lekser denne uka, deilig, og nå er det bønneuke.. (ingen lekser) Så er det på'n igjen etter d, hehe. Ser hva du mener om de folka i klassen din, høres typisk amerikansk ut. Jaja, sånne overfladiske og "dumme" folk møter man på overalt hvor man går. Teit at de ikke hadde fått med seg at du var utvekslingsstudent enda, da er man bra treg. Jaja.. Jeg savner deg, bare så du vet det!!<3 Suss

Anonym sa...

Good morning, sunshine!!
Håper du får en koselig sabbat i Sunnyvale. Sto lenge og prata med Marjel og Jaqueline etter gudstjenesten. de var veldig interessert i å høre hvordan du hadde det. Å, tenk at du bodde i nærheten av Stanford! De visste noen fra Filipinene som gikk der, men de hadde MASSE penger! Fikk holde babyen til Shari og Roger som ble født den 16.okt. Masse svart hår, brune øyne og bare heeelt nyyydelig. Hun skal hete Ingeborg..og et amerikansk nick name som jeg har glemt.
Nå skal jeg straks til Irene og stønne av velvære mens vi eter LUTEFISK!..Ellers tror jeg dere mangler en bli-kjent-runde i en av klassene. Det får du foreslå vettdu.. Kos dæ!

Anonym sa...

hallåå! beklager litt lite visit inne på bloggen din i det siste. har vært isolert på skolen siden mandag med solo/monolog forestillinger osv osv. hurra, endelig ferdig. det føles rart! det er blitt filma, så du får se når du er godt tilbake in norway!


miss you alot<3

Melinda sa...

Godt å høre at du blir tatt vare på, Irene:) Skulle gjerne likt å høre Allan synge, jeg også...

Henri - slapper nok lite av... Masse trening hele tida, og gjør noe hele tida... Bønneuke, åååå.. jeg vil også ha det! Hvem skal tale? Lærerne pleier alltid å si at det ikke skal være noe lekser, men sist gang ga John oss en prøve midt i uka.. so.. I hope they'll stick to it this time! Bare så det er klart, de overfladiske folka var bare i én av klassene mine. Jeg har sju klasser hver dag, så heldigvis er det bare den ene klassen som er så teit:P

Mamma - sabbat i Sunnyvale var som alltid koselig:D Jeg vil gjerne dra på besøk til rikfolk fra Fillipinene:) Bare å gi meg en e-mail addresse, så kan jeg vel gi lyd fra meg:P haha!! ååå! Baaby:) jeg vil ha baby!! Vil gjerne høre hva den amerikanske versjonen av Ingeborg er... Hvordan takler Clara å være storesøster og dele oppmerksomheten? Jeg er ikke så interessert i å bli kjent med de folka i akkurat den klassen.. Er greit å holde det på det overfladiske nivået når det gjelder dem...

Marlen, mamma har fortalt om hvor flink du var! I am proud of you! Og gleder meg til å se film:) Fint at du tok tipset mitt med å låne dansestudioet til Kjersti:D
Savner deg masse!!