torsdag, september 11, 2008

Busy busy busy

I dag var det 11.september... En viktig dag, spesielt her i USA... Var litt spesielt å være her på denne dagen... I 2.time kommer rektor på høytalerne med en liten appell og så et minutts stillhet... De som satt ved siden av meg spurte åssen det var i Norge, var det noe spesielt der? Var det mye oppstyr rundt den dagen der borte også? Jeg fortalte dem om når jeg satt i stua, 9 år gammel, og så på TVen at flyene kjørte inn i bygningen om og om igjen... Jeg satt og så på i flere timer helt alene, for alle de andre var ute i hjelpeaksjon. Jeg var syk, eller noe... Husker du hvor du var når det skjedde?


Sorry, jeg får ikke skrevet noe særlig spennende, har virkelig ikke tid!!! Har matteprøve i morra, som jeg VET jeg kommer til å stryke på.. Ingen tvil, liksom... Jeg sa det til læreren, og han sa det ikke gjorde noe, han VISSTE at jeg ikke hadde samme bakgrunn som de andre, og ville ikke at jeg skulle ta det så tungt.. For han trodde jeg var i rett klasse, pga. det vi skal gjøre framover.. Nå hadde han ikke lært bort noenting, han hadde bare gjort review.. Også sa han at han ikke bruker fancy ord og sånt, og at jeg skjønner humoren hans, som ingen andre utvekslingsstudenter gjør, så det er bra.. Så ga han meg et sukkertøy som smakte kanel.. og sa are we cool? haha! Også var jeg innom Sinus Cappelen i kveld for hente noen formler på norsk i kveld, også så jeg bare kjapt gjennom pensum.. Vet dere hva? Det jeg holder på med nå er 3.klasse R-matte pensum!! Og det er bare review, så jeg skal gå videre enn det også... sykt!! Tenk hvis jeg får det til? Han er driitmorsom og gøyal, så jeg har virkelig lyst å være i den timen, får bare jobbe hardt da! :P

I morra er det 'skit practice' for Homecoming.. de som lurer på hva det betyr, søk på wikipedia eller no.. har ikke tid til å forklare... Ellers vil jeg si tusen takk til min kjære roomie for koselig mai, skal svare så fort jeg har tid til å skrive et ordentlig svar... og det har jeg ikke akkurat nå..! Jeg har MASSE å fortelle egentlig, men nå hopper jeg heller inn i matteboka... Forresten, har jeg blitt oppgradert til det beste koret de har her: "Canta Nova" skal dit første time i morra - blir GØY! :D weeheey!

see ya!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg var på skolen 11. sept. Vi hadde hjelpeaksjon, men husker vi var helt lamslåtte. Fikk kobla til en tv som vi sto og så på innimellom... Nytt kor! Åssen fikk du til det?
Lykke til på matteprøven. Flott at du skal fortsette selv om det er vanskelig. Bra med en lærer som kommuniserer så bra. Klæm

Anonym sa...

Lykke til på matten, kjære deg!:) Du er superflink, og jeg tror det går veldig bra!!:) Jeg er hjemme nå en helg, deilig.. Klippa meg i går da og var ute med KOllen, Nikolai og Marlen.. og hilste litt på SAi! Veldig koselig, men savna deg der..<3 Hils lærern din btw. han høres rå ut!:D

Melinda sa...

Takk! Ja, gikk faktisk ikke så verst! :O Men seriøst, det er driiitvanskelig.. Vi driver med MASSE jeg aldri har gjort før... Med punkter i en graf i en sirkel osv.. Hvis jeg gir deg en funskjon f.eks. F(x)=2x^2-y^2+3x-2y+4 Så skal du fortelle meg hvor sentrum av sirkelen er og hvor stor radius sirkelen har.. Dette er sånn vi skal vite FRA før av.. Så læreren har ikke lært oss det, men jeg pugga og leste i matteboka og fant det ut!! :D Og ja, mattelæreren er SINNSYKT rå!! Sikkert fordi han er kristen:P Og basketball-coach!

Anonym sa...

Hørtes ut som dritvanskelig matte :S Men jeg er sikker på at du klarer det ;D hva slags sanger synger dere i koret a? Stå på! ... og spis alle grønnsakene dine :P Høgs