onsdag, september 24, 2008

Nok en trivelig dag

Vi hadde en prøve i dag i "computer applications/tech literacy"... Den handlet om hva en hadde lov å gjøre på internett og hva man måtte passe seg for osv... Halve prøven var Multiple Choice, andre halvparten var True or False... Gikk nok ganske greit, ja!! Spiste lunsj med noen vannpolomennesker, og rett etter skolen kom Kathy og Dale og hentet meg fordi vi skulle kjøre og møte min Internasjonale Coordinator. Vi kjørte ca. en time over noen fjell og til et varmt sted som het Livermore, like utenfor Pleasanton. Der møtte vi henne utenfor en Italiensk Restaurant. Hun var ganske forskjellig fra det jeg hadde forestilt meg fra e-mailene hennes. Hun var en liten, søt, tynn og hvit dame (hadde trodd hun var spansk) og var veldig bra dame:) haha! Jeg drakk først Italian Soda med Strawberry og whipped cream, også var det en gratis påfyll, så jeg prøvde vaniljesmak... det var syykt godt! Vi snakket om hvordan det gikk på skolen osv osv... Men følte jeg ikke kunne snakke om det som kanskje er mitt største problem, i og med at de satt der med oss... Men hun sa flere ganger og "hintet" til at jeg gjeeerne måtte skrive henne e-mails eller ringe henne! På vei tilbake gjorde jeg kjemileksene mine i bilen, og matteleksene gjorde jeg i går, så jeg hadde ingen igjen... Da sender jeg en melding til Vanessa, tenkte jeg!

Og vips var jeg på vei til henne... Jeg gikk, og tok tiden, akkurat 11 minutter å gå! På flat mark... det er jo ingenting:D De har et lite amerikansk slott!! Nyyydelig hus, altså! Og masse tv-er, en svæær i stua:P Men vi satt i tv-stua på loftet og så på Gilmore Girls, Bones og andre godsaker! Mens vi satt der kom mora opp med middag til henne og spurte meg om jeg ville ha noe å drikke... Icewater? Snapple? Anything? Jeg trengte ingenting, men åå, så snilt:) Broren hennes kom hjem fra vannpolotrening og han er såå høflig! Foreldrene er også veldig koselige! Mens jeg venta på å bli henta (som bare skulle ta 2 min, men tok 22, fordi de ikke kommuniserer så bra her, så Dale dro til Dianne istedenfor) så satt jeg og snakka med Vanessa, mora og faren! Ordentlige bra folk - sååå koselige:) Sinnsykt amerikanske;P haha!! Når jeg kom hjem hadde vi familieråd i stua.. Dvs. Dale prøvde, men Liz og Steph gjorde spanskleksene sine... Skulle vi dra til Angel Island på lørdag, eller San Francisco på søndag? Det endte med Angel Island, og det er jeg glad for, for da skal vi kjøre over Golden Gate Bridge - og jeg skal ta BILDER:D Og så har vi utsikt over hele San Fran... Jeg vil heller gjøre alle de artige San Francsico-tingene med noen som har det gøy (venner) enn noen som har blitt tvingt med fordi de har en norsk utvekslingsstudent på besøk!!

Ny sesong av Grey's Anatomy starter i morra, så Vanessa sa jeg måtte komme over og se det.. so hopefully I can and will;)

over og ut

6 kommentarer:

Gert sa...

Som alltid hyggelig å lese bloggen din. Hvilket bilde valgte du i yearbook? Her begynner det å bli orntlig høst. Du får sende en mail til kordinatoren og fortelle henne hvordan du trives i familien. Nå er det ikke lenge før du møter klassen - det blir hyggelig. Var på Claes Olsson i går før første gangen - det blir ike den siste!

Anonym sa...

Hallo folkens som leser Melindas blogg. Dere må skrive-jeg har lest, eller, ha en fin dag, eller, klem fra..Trenger ikke skrive mye, men sånn at Melinda skjønner at vi følger med. Jeg står opp litt tidligere om morgenen for å få lest bloggen før jeg går på jobb, men det er ikke alltid hun er ferdig å skrive blogg da, for da er jo klokka bare 22.00 hos Melinda, og det er jo i grunnen litt tidlig for henne...
Melinda, gleder meg til bildene fra broen...Vet du hva? I går satt jeg leeenge i bilen og venta på faren
din mens han shoppa på Claes Olsson! Jeg var ferdig lenge før, og hadde da vært innom ti andre butikker på det nye Gulskogensenteret! Oi, oi..hvordan skal dette gå!

Anonym sa...

ja, det hördes ut som en trevlig da :] oh och hoppas det löser sej med familjen å så och at dagen på the bridge blir niice ;]
<3

Melinda sa...

Er mamma den anonyme, eller var det noen andre han tvang til å sitte å vente på seg på Claes Olsson?? :P

Anonym sa...

Hei Melinda! Høres ut som om du trives med å bo der borte. Jeg er kjempeglad for at du skriver blogg! Artig å lese om livet ditt i USA.
Her er det høst og litt kaldt i lufta, men vi har hatt sol og fine dager nå, og det er deilig. Trærne har nyyyyydelige farger, og vi har høstferie.
På søndag reiser jeg til Haugesund. Skal ha et foredrag på skolen der, og må innrømme at jeg både gruer og gleder meg! De har ikke høstferie samme uka som oss, så det passet fint at jeg kom. Skal ha foredrag om det å være hørselshemmet. Har jo litt erfaring, men det er jo ikke bare erfaringen jeg skal snakke om. Litt fakta og historikk også. Så det gjelder å huske å få med seg alt som er viktig.

Ønsker deg en god sabbat.

Klem fra Irene

Melinda sa...

Ja, jeg trives her :) Lykke til med foredrag!! Er vel ingen hjemme nå til å lese bloggen min!! :( Skal jeg bare slutte, da? Ta en liten break?