tirsdag, september 23, 2008

Starten av uka!

Hei dere lesere som fortsatt er der!! Har fått noen anonyme klager (mamma) på at jeg ikke har skrevet noe i det siste... Men det har ingenting med at 2.klassingene på TVS er borte å gjøre... Jeg har bare vært så altfor opptatt og trøtt, that's why!! Men nå har jeg noen få minutter og jeg føler meg superglad og opplagt så her kommer et lite referat av hva som har skjedd i det siste!!

Lørdag: Alle i familien her hadde forskjellige ønsker om hvor de ville dra i kirka, for Elizabeth skulle synge et sted, Dale og Steph hadde powerpoint i Sunnyvale på den første gudstjenesten, jeg ville på andre osv. Det er sikkert ikke interessant for dere å vite hvor de andre dro, men jeg dro på den andre gudstjenesten i Sunnyvale og fikk sitte på med norske Iselin og sønnen Andy hjem etterpå. Da avtalte vi å dra til IKEA neste dag:) På ettermiddagen dro vi til noen venne-familier og spiste god mat og feiret bursdagen til Dale før jeg dro avsted på min første sleep-over hos Dianne. (Samme sted som jeg var på BBQ).. Da jeg kom (2 timer forsent) satt alle i stua og så på en bursdagshilsen-film som noen av jentene hadde laget til Dianne, og jeg rakk akkurat å se mitt innslag - det var supersøtt, og hun begynte å grine (ikke av meg spesielt, men av filmen altså)... Vi var oppe seeent og sove ute i et telt nesten alle sammen og fortalte hverandre gutte-hemmeligheter osv... Var ganske intenst, haha!!

Søndag: Våknet altfor tidlig, considering at vi la oss så sent, men jeg våknet av at det var masse folk inne i huset og så på America's funniest home videos og lo og lo... Så jeg sto opp og vi spiste bagels og drakk kakao til frokost... Grunnen til at vi feiret var egentlig at vi hadde vunnet en svææær turnering den helga. En turnering vi aldri har vunnet før, og vi kom i avisa og greier (ikke jeg, men varsity) Ingen bilder, for det er en sånn avis som går ut til maaange hundre tusen mennesker, men gøy allikevel!! Jeg sto inne på kjøkkenet med faren til treneren og Dianne, også spurte han meg: You're the girl from Norway, right? Yep - that's me! How does it feel to be on the team with the best season they've ever had!! Pretty great!! :D haha!! WE ROCK:D

Så blei jeg henta og noen timer etter bar det avsted med Iselin til IKEA. Jeg kjøpte en god pute, en ramme, kanelgiffler, biler og saft, og snakket svensk med dama i mat-kassa:D Jeg så at det stod Kerstin på genseren hennes, så jeg tenkte hun måtte være svensk. "Rasberry-saft" sa hun... "Nej, hallonsaft är det!" sa jeg, og hun bare "Aa, just det!" Så var vi i gang:D Det var litt morsomt! Etter IKEA var ikke vi ferdige, nei ikke på langt nær:P Vi kjørte til Stanford University og gikk rundt på campus - MAN det er en syyyykt fin skole!! Vi gikk også inn i kirka der - den var heeelt syyykt fin! Så dro vi på Stanford Mall og jeg fikk endelig gå inn i litt finere butikker som Abercrombie & Fitch, GAP osv... Fant noen singletter og sånn på salg, men de var ganske tomme i hyllene nå... Så stupte jeg i seng kl.21 og grua meg til fysikkprøven neste dag...

Mandag: Fysikkprøven gikk ganske greit, men jeg var trøtt hele dagen... Trodde ikke jeg skulle klare å svømme noenting på treninga, men når man kommer i vannet glemmer man rett og slett at man er trøtt! Ganske fint, sånn sett!:) Skjedde ikke så mye mer...

I dag: I dag var det kampdag igjen, mot erkefiendene Santa Clara!! Og gjett hvem jeg ser der? Joda, han sinnsykt heite blonde fyren som jeg møtte med Vanessa og Scott på Art & Wine Festivalen... Bare nå gikk han rundt i bare en liten svømmetruseXD!! Eller han gikk i håndkle for det meste, da.. Var veldig gøy å bare snakke med han alene, og alle de andre jentene var sååå sjalu! En av de mest populære på Varsity kom bort til meg og bare: "HOW DO YOU KNOW HIM?? I'M SOOO JEALOUS!!" hahahahaha! Her kommer lille norske jenta og kjenner folk fra forskjellige skoler... De visste til og med hva han het, men ingen kjente han liksom.. Artige saker... I hvert fall... Vi vant 17-5, og jeg scorte et mål igjen! Jeg kunne ha scort fler, men jeg ville bytte ut, fordi jeg begynte å bli så forferdelig sint... Hu jenta som var "på meg" dreiv å sparka meg i brystet og reiv i badedrakta og holdt meg hardt rundt håndleddet... Jeg hadde ikke ballen engang!! Det er ikke lov, men når dommeren ikke ser det har det ingenting å si!! Jeg ble såååå frustrert, og boblet over av sinne, så jeg orket ikke å være spille mer... Men men, vi vant:)

Etter kampen kom Sam og sa at jeg var flink:) Og trenern sa at jeg hadde spilt veldig bra, så det var veldig artig:) Santa Clara er veldig nært til der jeg bor, så jeg og to andre bare gikk hjem... Det tok oss kanskje 30-40 min, men det begynte å bli skikkelig mørkt, så de fulgte meg hele veien. Det tror jeg var en god idé, for underveis var det masse folk som dreiv og stoppa og stirra og plystra osv.. Men jeg kom meg helt trygt hjem... Vi fant til og med en annen spiller på veien, målvakta fra varsity, så vi var 4 jenter som gikk der.. og klokka var ikke mer en 19.45... Men nå skal jeg spise litt og få gjort litt lekser!! Håper dette laaaange innlegget gjør opp for lite skriving:) Nå har jeg også fått kjøpt en sånn greie så jeg får stukket laderen min inn i støpselet her, så kameraet mitt er ladet opp igjen:) Blir sikkert noen bilder snaaart!!

over og ut
kaffegrut

-SONGBIRD

4 kommentarer:

Anonym sa...

That´s my girl:-))Takk for oppdateringen, nå ble jeg glad! Høres jo ikke akkurat ut som du har kjeda deg i det siste heller. Ikea, overnatting, vannpolomatcher, Stanford!,shopping...Men, du får ikke lov å være ute og valse der borte. Det høres ikke trygt ut!! Hva gav du Dale i bursdagsgave?
Håper resten av uka blir superfin hos deg. Klæm

Melinda sa...

Han hadde ikke bursdag, han bare feira det med de vennene, så ingen av oss her i familien ga noen gave, for bursdagen hans er på fredag denne uka, men jeg aaaaner ikke hva jeg skal gi han:P

Anonym sa...

når du skriver så mye, er du tilgitt at du ikke oppdaterer så ofte! haha! men så artig med hun svenske piken, regner med dere hadde litt å prate om? :D

Når skal du møte 2.klassen tvs da? suss<3

Melinda sa...

Svenske piken? Hun var nok nærmere 50-60!! :D Og hørtes ut som hun hadde bodd her omtrent hele sitt liv, og jeg sa ikke stor annet enn matvarene på svensk:P

Møter dem neste helg.. Altså ikke denne, men den etter det!