tirsdag, september 09, 2008

howdy there!

Nå har jeg begynt å skjønne hvordan det kommer til å bli med meg å blogginga... Jeg begynner å bli meg selv, aka jeg er en travel dame med lite tid til å sitte på dataen (foruten lekser)... Så jeg kommer IKKE til å skrive hver dag lenger, men det betyr ikke at jeg har glemt dere!! Jeg har hatt en fin uke så langt! Bytte av timeplanen er jeg veldig gla for, selv om jeg er altfor trøtt så tidlig om morgenen... Vanlig fysikk passer mitt nivå perfekt! Og kor - jeg hadde glemt hvor mye jeg savner å synge!! I dag sang vi "Hail Wilcox" som er skole-sangen og alle rundt meg sa etterpå: "Wow - du er driitflink, jo! Du har en sinnsyk stemme osv..." Greia er at jeg er i det dårligste koret pga. timeplanen min akkurat nå... De har et som er bedre, men den er i 1.time da jeg har fysikk, kanskje jeg burde bytte, for disse folka er amatører.. vi får se.. Men vi skal visst sette opp en musikal her og flere teaterstykker, så det kan jo bli veldig gøy! Det er masse auditions og sånn, men jeg har lært å takle nederlag nå, så det er vel bare å prøve?

Vannpolotreningene går også oppover, og jeg blir flinkere til å svømme og får til og med være med på scrimmager (treningskamper mot oss selv, på en måte)... Men det beste er det sosiale, jeg synes noen av disse jentene er veldig kule! Og guttene også, blei jo kjent med en del av dem på fredag, og synes det er artig å se dem trene/spille etter å ha sett dem med klær og snakket med dem osv...! Ellers har jeg hatt det litt hardt her hjemme, i og med at jeg har forstått hvor forskjellige vi egentlig er... "Wrestling"-læreren min kom bort til meg i en time og spurte: "How you doin, kiddo?" Jeg fortalte han litt om hva som foregikk og sånn, og han bare: "Let me know if you need anything.." Så det var veldig koselig, syns jeg... Noe jeg har merket med Amerikanere er at folk er veldig 'moralske'.. Ja, de har mye kriminalitet - og det jeg forklarer nå gjelder ikke alle, men de har noe innebygd på en måte, som vi ikke har og jeg ikke er vant til å finne i offentlige forum... Det er som om de alle har lært de 10 bud og den "gyldne regel".. Nei, det gjelder så absolutt ikke alle, men jeg mener, du trenger ikke å dra til en kirke for å finne folk som er veldig veldig ærlige og har høy moral og bryr seg!

Så til noe HELT annet.. I dag hadde jeg DRAMA i kl.rommet... Timen hadde ikke kommet i gang, ennå, og en svart dude kommer inn og ser at en annen fyr (mexican) har satt jeg på plassen hans... Først så forklarer han at han må flytte seg... Han andre bare nei, det er jo masse ledige plasser her, sett deg et annet sted.. Lærer? Har vi fått bestemte plasser? Læreren: Nei... Ser du? Finn deg en annen plass... Han først fyren blir sintere og sintere: "Dude, you need to MOVE, that is my seat! I always sit here!" Han nekter... Det hele ender med at han dytter pulten hans (mens han sitter der) til en rad foran, og for han som sitter der til å flytte seg.. Så tar han en tom pult og flytter den der hans plass var, og satte seg ned... Ære... I HATE THAT THING!!!! Hele problemet var at begge var for STOLTE til å "gi opp"... Jeg hadde syntes den som ga opp var den mest modne.. Oh, no... de må forsvare sin ære... Hva synes du om sånt? Jeg vet mange av oss opplevde noe lignende på nyttårsaften i år, og vi diskuterte det lenge... men syns du man skal forsvare sin og andres ære foran alt annet (som å vende det andre kinn, være en 'større' person osv..)?

Uff, vi har matteprøve på fredag... jeg kommer til å STRYKE! Burde egentlig bytte matteklasse, men jeg har det så GØY i de timene!! Lærern er skikkelig koslig og sååå morsom!! Han burde ha sitt eget tv-show, seriøst!! Og jeg sitter på bord med to andre jenter og en gutt, og vi har det alltid så morsomt! Hu ene var hu som fikk meg med på vannpolo, hu andre er en blond vietnameser;D Dvs. hun har helt svart hår, men hun ler av alt og er såå berte... Spør alltid etter et speil og sier litt flaue, men veldig morsomme ting... Hun sier sånn: Oh, I love you, Melinda, you're sooo funny! You're my norwegian sister for life!! I dag sitter alle tre og er skikkelig sure på kjærestene sine og sier at jeg ikke må finne på å få meg kjæreste!! Vent til jeg er 25 år, minst, i hvert fall hvis du vil finne en amerikaner!! XD Gutter er kødder, og jenter er bitcher var konklusjonen deres.. Men Anthony sa at han var bare en kødd når kjæresten hans var bitchy... haha... We'll see... Vi hadde klubbmøter i dag og 'Homecoming' nominations... King and Queen, veit dere... Det var litt morsomt, for i Korean Club, var det en fra vpolo laget som nominerte meg.. hun er veldig populær og bare: Tenk så kult hvis DU hadde blitt dronning! Så skulle de stemme over hvem som skulle bli nominert fra den klubben, og da skulle de som var nominert gå ut av rommet... Men det fikk ikke jeg med meg fordi jeg satt og skrev melding på mobilenXD Men jeg kjente INGEN der inne, var bare asiatere, en hvit fyr, hu hvite fra vpolo og hu lederen som er venninna til Vanessa... Så jeg hadde ingen sjansXD, men hu strøk meg fra lista siden jeg ikke hadde gått ut av rommet.. Morsomt!

Prøver å komme på flere morsomme historier, det er MANGE nå! Men jeg får nesten gjøre lekser nå... Takk for at dere leser!

xoxo

5 kommentarer:

Melissa sa...

Skikkelig spennende! Fortell mer:D:D

Anonym sa...

Ja, leser gjør vi! Ha en strålende dag:o)

Anonym sa...

Heisan Melinda

Jeg leser hvert eneste innlegg du skriver. Morsomt å lese om hvordan du har det. Høres ut som en heeeelt annen verden, noe det sikkert oppleves som for deg også. Lykke til med alt du gjør, ønsker deg Guds velsignelse over dette skoleåret.
Klem fra Irene

Anonym sa...

Oooops, mente ikke å være anonym ... hehe

Anonym sa...

ÅH!:) Det høres sååå gøy ut!:D Jeg vil høre mer mer mer<3 kommer til å savne deg i Melissa's party! Men du er i våre hjerter, always!