fredag, september 05, 2008

Paaarty, party!!

Nå er jeg ganske trøtt, og vil bare hoppe i senga, men følte at jeg måtte holde dere litt oppdatert, selv om det nærmer seg natterstid her i Sunnyvale... Dagen i dag har vært innholdsrik!! På skolen var jeg og fikk byttet timeplanen min igjen... Nå har jeg Physics i 1.time, Kor i 2.time og resten likt... Jeg ville ikke ha AP Physics.. blei for vanskelig, rett og slett!

Anyways, quizen gikk veldig bra, og etter skolen gikk jeg til trening og det var VAAARMT!! Gruet meg til å sitte på land og steike... Jeg leverte papirene til trenern og plutselig spør hun om jeg har tatt med meg badedrakten, for jeg fikk lov å trene!! :D Jippi!! Det var hardt, men jeg begynner å få litt mer dreisen på svømminga... Og skyte og sentre går veldig greit, for jeg har øvd masse på land, så kan ta i mot ballen med en hand uten problem... Skyting kan jeg jo fra håndballen;D Etter trening hører jeg noen jenter snakke om hvor de skulle dra og dusje før de dro ut og spiste.. jeg tenkte det var litt kjipt at jeg ikke var spurt, men plutselig kommer ei og spør meg om jeg vil bli med! Ja, sier jeg! Hun: Really, that's great! You can drive with me!:) You don't have anyone waiting for you? Nei, trodde jeg... jeg pleier jo å ringe for å bli henta... Men da jeg skal hente mobilen for å ringe og si fra, ser jeg 10 ubesvarte anrop og en voice message.. Tydeligvis hadde de sittet og ventet på meg i 20 min... outch.. men jeg ringte og forklarte alt sammen.. Kathy virka litt skeptisk.. Visste du at dere skulle dette på forhånd? Nei, sier jeg... Neivel, men i framtiden må jeg vite sånne ting tidligere....

For det første følte jeg at hun ikke trodde på meg, og hvordan skulle jeg vite sånt på forhånd? Jeg var bare gla jeg fikk bli med! Så dro noen av oss hjem til Sierra og dusja, før vi dro og møtte en del av de andre (pluss trenerne) på Sweet Tomato.. Som er en salat-buffet.. Det var sååå godt!! Så dro trenerne, og plutselig skulle nesten alle på fest hos en som het Derrick... Ville jeg være med? Oh yes! Jeg tenkte på om vertsfamilien lurte på hvor jeg var, men de hadde ikke ringt, så jeg tenkte det var greit...

Når vi kom fram til huset, forventa jeg masse folk, høy musikk og liv, alle skulle jo på "party"... Men da vi kom dit, står døra åpen, og mora og faren står innenfor og lager mat... Guttene er oppe, sier de.. Guttene satt oppe og spilte guitar hero, jentene satt i stua... Etterhvert kom de ned og vi var sammen alle sammen, men det var et mye større skille enn jeg er vant til... Masse snacks og brus, men vi var alle ganske mette fra å ha spist ute.. Guttene var fra guttenes vannpolo-lag, så jeg har jo sett dem før.. Mye mindre klær på, vel og merke:D Det var en del kjekke, men de fleste var litt korte, og de var juniorer.. men det var jo veldig koselig:)

Kl. 9.30 får jeg en telefonsamtale... WHERE ARE YOU!? Jeg ble veldig oppskaket da hun sa at jeg hadde: misleaded dem når jeg sa jeg bare skulle ut og spise, og nå var klokken mye! Hvor var jeg nå?? Jo, jeg er veldig nært hjemme (3 min med bil) på en get-together med laget! Hun hørtes ut som hun var sint og ikke trodde på meg.. jeg skal snakke med Dale om hva vi gjør, sier hun...

Litt senere ringer hun og sier at de henter meg om 10-15 minutter... Jeg var sååå nervøs!! Ville ikke at det skulle være noe trøbbel... Når de henta meg var de helt rolige, og Dale spurte meg hvordan treningen hadde gått.. Når vi kom hjem så snakket vi litt om misforståelsen og at vi måtte snakke om hvordan vi skulle gjøre slikt i framtiden... Men de var ikke sinte i det hele tatt, jeg hadde bare misforstått tlf.samtalen helt! Men jeg må finne en måte å kommunisere med dem på, sånn at jeg ikke må hjem kl. 10 hver gang jeg er hos folk! Det er jo helt ekstremt :P Men vi skal sette oss ned og finne ut av detta snart sier de.. (aldri, betyr det visst..) Verre procrastinatorer enn meg!

Jaja, forresten, ei av jentene på volleyball-laget spurte meg i dag: Why are you so tanned? - Waterpolo, svarer jeg.. - But scandinavian people aren't supposed to be tanned, you're supposed to be white! Jeg er litt fristet av å legge ut bilder av skillet mitt, men jeg tror jeg lar være! Håper alle koser seg der ute - hva er planene for helga?

Spesiell hilsen går ut til Tanya og Tabita! <3

over og ut-
takk for at dere gadd å lese et så langt innlegg:D

tschüss

8 kommentarer:

Anonym sa...

Melinda, du må øve deg på å lage veeeldig klare og tydelige avtaler! Du er vant med at vi kjenner deg så godt, vet hvem du er sammen med..stort sett, og stoler på deg. Du kan ikke forvente det av dem. Til det har du vært der for kort tid. Dessuten føler nok de et veldig ansvar fordi du bor hos dem. De må vite hvor du er og hvor lenge du blir borte. Syns bare du skal være ærlig med dem og si at du liker at det skjer litt rundt deg, vil være med venner og bli kjent med flere...Pappa er i Hemsedal denne helga. Vi får ikke ringt for fasttelefonen virker ikke etter vi fikk ny ruter. De lovte å fikse det i går, men linja er like død!
Jørgen har lånt senga di i natt:0)Ha en herlig sabbat! Suss fra mamma

Melinda sa...

Haha - ja, jeg veit! Jeg forklarte at jeg automatisk tenkte at de ringte meg hvis det var noe problem/ de lurte på hvor jeg var... (det dere ville gjort!) Og jeg synes ikke de kan bli sure på meg, når de ikke har gitt meg NOEN regler! Det eneste de sier er at vi skal få gjort det... men det har de sagt siden samme dagen jeg kom!! Skype, da, eller? i Morra?

Anonym sa...

Min data har jo gått helt adundas, så jeg har jo ikke skype nå. Tror ikke pappa har ordna med det på sin data enda, men skal si at han ordner med det når han kommer hjem.
Nå regner jeg med at du forteller dem hvor du skal når du drar noe sted. Det er ikke nok å regne med at de skal ringe deg. Hvor skal de da lete hvis det skulle skje noe...
I går var jeg i "kirka" på Rosendal, gikk tur rundt Hagatjern med tanta Rita og spiste pizza hos Linda G om kvelden. Mange i kirka spør hvordan det går med deg, skal hilse fra Annie, Jorun, Hogne, Grethe Lill m.fl. Det er over 40 påmeldte til kor i menigheta nå! Anne Lise skal ha det. Oppstart etter hjelpeaksjonen. Rosendal har hjelpeaksjon kommende uke. Hvordan er det med det i kirka der? Sov godt, for nå skal du sove:-)

Anonym sa...

hey rommie<3 så teit, at når du først blir innvitert av noen går "foreldra" dine bannanas! hehe.. du kan bli bedre med å komunisere da;) sååå misunnelig på at du har fått en fin tan!! her hjemme er vi bleikfisker hele gjengen,så det blir bra å dra til USA!!!! og of course gleder jeg meg til å se degXD vi var en gjeng oppe hos Gry i går! veldig koselig;) de andre overnatta, mens jeg dro tilbake, for pappa skal hente meg snart med motorsykkel!!! love you roomie<3<3 *Pease out* XD

Anonym sa...

Hei trutmunnen min<3 De virker redde for deg, men d er jo ike så rart. men litt kjedelig for deg da. Du er jo bare en tenåringsjente som vil oppleve verden. Så partyene er ikke som du trodde? Åssen er det med alkohol og sånt der nede da? Jeg tror på at du er blitt veldig brun! Deilig da.. misunner deg. 2 uker til vi joiner deg, snupp!:D KJempegla i deg<3

Jeg og Christine har forresten laga en sang du må høre.. Vi skal legge den ut på bloggen til Melissa, tror vi. Den heter "Love at first sight". Laga teksten i fjor, også begynte vi å spille på den nå og vips.. :P hehe.. !!!

PS. savner deg sånn! :(

Anonym sa...

Good evening jordbæær :)
Har lest en del av innleggan dine nu i det siste, å du e til å misunne..
Vi savne dæ på Tyrifjord, savne den kjempe fine sangstemmen når vi syng afterglow i daglistuan og vi savne Melinda! Kor brun har du blitt liksom?=) Tror du at vi fra Tvs har mulighet før å bli brun de 2 ukan vi e i USA eller?

Håpe ikke at de vertsforeldra dine e strenge? Men du! Har du funne nå godbita der du bor eller? ;)

Klem fra sjokolade'n..

Stor klem fra Sjokolade..

Anonym sa...

Høres ut som festene der nede tar av! Guitar hero og greier :) Hehe! Var bra at "foreldrene dine" ikke reagerte noe mer, men det er klart de er litt redd for deg. Det skader ikke at du sier i fra, i hvert fall nå i begynnelsen, så dere får bygd sterke tillitsbånd ;-D

Høres i alle fall ut som du opplever mye spennende. Her går det i det samme gamle... og bilteori! usj, hvordan skal det gå? jeg leser og leser og orker ikke mer lesing! :) Slipper du å ta teorieksamen i USA? lucky you i så fall.

Savner deg massemassemasse!!!! :(

Susie sa...

hey you=) høres ut som du har det veldig fint, du er heeeldig! :D bortsett fra de ganske strenge "foreldrene" dine da..=/ menmen..blir koselig å se deg igjen når vi kommer til USA =) klem!<3